Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 53/561/08/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 16 października 2008 r.
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 53/561/08/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 16 października 2008 r. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 2 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Dyrektorze Urzędu – należy przez to rozumieć Dyrektora Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego;”; - dotychczasowy § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
- „sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych oraz obiegiem informacji w Urzędzie;
- nadzorowanie przestrzegania przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego i skargowego oraz interpelacji i zapytań radnych;
- koordynowanie działalności kontrolnej urzędu;
- koordynowanie działalności audytu wewnętrznego;
- organizowanie zasad właściwego przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli;
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie;
- zapewnienie obsługi techniczno-biurowej Urzędu;
- nadzór nad zapewnieniem terminowego i prawidłowego przygotowania przez departamenty i inne jednostki organizacyjne materiałów na posiedzenia Zarządu i sesje Sejmiku;
- przedkładanie Marszałkowi projektu porządku obrad Zarządu;
- nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania;
- prowadzenie spraw Urzędu powierzonych przez Marszałka;
- rozpatrywanie skarg dotyczących pracowników Urzędu;
- zapewnienie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu;
- wdrażanie nowych zasad i technik zarządzania;
- nadzorowanie i koordynowanie działalności Departamentu Organizacyjnego;
- gospodarowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych;
- pełnienie obowiązków Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością;
- kierowanie działaniami Zespołu ds. SZJ ISO 9001:2000 .”;
- dotychczasowy § 21 ust. 7 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) sporządzanie i realizacja zgodnie z decyzją o dofinansowaniu cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z Pomocy Technicznej RPO, między innymi w zakresie:- zatrudniania i wynagradzania pracowników przy udziale Biura Spraw Pracowniczych,
- wyposażenia stanowisk pracy,
- najmu i utrzymania powierzchni biurowych,
- rozliczania kosztów administracyjnych i organizacyjnych związanych z zarządzaniem RPO,
- rozliczania podróży służbowych,
- innej działalności bieżącej;”;
- dotychczasowy § 26 ust. 13 pkt 5 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) planowanie budżetu IZ,”; - dotychczasowy § 36 otrzymuje brzmienie:
„§ 36
Departament Kontroli (K)- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- Zespół ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych (ZK);
- Zespół Kontroli ds. Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury (ZRPO);
- Samodzielne Stanowisko ds. Skarg i Wniosków (SiW).
- Do zadań Zespołu ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych należy w szczególności:
- 1) sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
2) sporządzanie rocznej analizy działalności kontrolnej Urzędu m.in. na podstawie sprawozdań Dyrektorów Departamentów;
3) wykonywanie kontroli wewnętrznej w Departamentach, zwłaszcza w zakresie:
- a) organizacji i zarządzania Departamentami,
b) przestrzegania przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem kodeksu,
c) postępowania administracyjnego,
d) prowadzenia działalności kontrolnej przez Dyrektorów Departamentów w ramach sprawowanego przez nich nadzoru nad terminowością i prawidłowością zadań wykonywanych przez pracowników,
e) prawidłowości przestrzegania procedur kontroli finansowej, prawidłowości postępowania w zamówieniach publicznych,
f) przestrzegania realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych przez organy kontroli oraz terminów realizacji uchwał Zarządu Województwa i wniosków Komisji Sejmiku;
- a) organizacji i zarządzania Departamentami,
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych przez Departamenty;
- sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli jednostek samorządowych oraz sprawozdań z ich wykonania;
- wykonywanie kontroli zewnętrznych w zakresie sposobu realizowania na obszarze Województwa zadań publicznych wynikających z aktów prawnych w odniesieniu do wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
- kontrola i ocena wojewódzkich jednostek ochrony zdrowia dotycząca realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielanych świadczeń medycznych, prawidłowości gospodarowania mieniem oraz legalności, celowości i rzetelności gospodarki finansowej;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych przez samorządowe jednostki organizacyjne.
- 1) sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
- Do zadań Zespołu Kontroli ds. Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury należy w szczególności:
- 1) przeprowadzenie kontroli wykonania Rocznych Planów Działań Instytucji Zarządzającej z Pomocy Technicznej RPO WiM;
2) przeprowadzenie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektów własnych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego realizowanych w ramach RPO WiM przez wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej;
3) nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych.
- 1) przeprowadzenie kontroli wykonania Rocznych Planów Działań Instytucji Zarządzającej z Pomocy Technicznej RPO WiM;
- Do zadań Samodzielnego Stanowisko ds. Skarg i Wniosków należy w szczególności:
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi i wnioski przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Dyrektorowi Urzędu;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu oraz Dyrektora Urzędu;
- opracowywanie analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków przez Departamenty.”;
- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- w dotychczasowym § 39 po pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:
„14) prowadzenie biura Polskiej Krajowej Sieci Miast Cittaslow.”; - załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko–Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały;
- załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko–Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.