Wersja obowiązująca z dnia
Kancelaria Sejmiku
Szef Kancelarii Sejmiku: Anna Maksyśko-Mucha
10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 427
tel. 89 521-92-00, 521-92-10
fax. 89 521-92-09
- W skład Kancelarii Sejmiku wchodzą:
- Biuro Obsługi Radnych (BOR);
- Biuro Informacji i Dokumentacji (BID);
- Radca Prawny – samodzielne stanowisko.
- Do zadań Biura Obsługi Radnych należy w szczególności:
- obsługa komisji stałych i doraźnych Sejmiku;
- obsługa Sekretariatu Kancelarii Sejmiku;
- przygotowanie materiałów na sesje Sejmiku i posiedzenia Komisji oraz zapewnienie terminowego ich doręczenia;
- prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Sejmiku oraz przekazywanie podjętych uchwał Marszałkowi;
- prowadzenie ewidencji wniosków oraz opinii komisji Sejmiku;
- prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych, odpowiedzi na interpelacje i zapytania oraz przekazywanie ich według właściwości;
- umożliwienie zainteresowanym osobom zapoznania się z treścią interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi w Kancelarii Sejmiku w obecności pracownika Kancelarii, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń udostępnienia określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w treści interpelacji, zapytania lub odpowiedzi na nie wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie, aktualizacja i przekazywanie do Warmińsko-Mazurskiego Centrum Nowych Technologii, informacji podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie dotyczącym Sejmiku, w tym oświadczeń majątkowych radnych województwa, interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi, a także nagrań z przebiegu obrad Sejmiku, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń w udostępnieniu określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w treści ww. dokumentów lub w zapisie obrazu lub dźwięku, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu w zakresie ustalonym przez Sejmik i jego Przewodniczącego;
- obsługa techniczno - kancelaryjna Sejmiku, Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących, komisji i radnych;
- obsługa sesji Sejmiku, posiedzeń Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących oraz posiedzeń komisji Sejmiku;
- przekazywanie Wojewodzie podlegających nadzorowi uchwał Sejmiku w ciągu 7 dni od dnia ich podjęcia;
- przekazywanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał objętych zakresem nadzoru tej Izby w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia;
- przygotowywanie uchwał sejmiku do publikacji w dzienniku Urzędowym oraz w środkach masowego przekazu;
- obsługa współpracy międzynarodowej Sejmiku;
- obsługa kontaktów z organizacjami pozarządowymi;
- obsługa współpracy z samorządami gminnymi i powiatowymi;
- obsługa Klubów Radnych Sejmiku;
- prowadzenie ewidencji krajowych i zagranicznych podróży służbowych radnych;
- prowadzenie ewidencji obecności radnych na sesjach Sejmiku i posiedzeniach komisji oraz przekazywanie informacji dotyczących frekwencji radnych do Departamentu Finansów i Skarbu w celu prawidłowego naliczenia diet;
- przygotowywanie, aktualizacja i przekazywanie do Warmińsko-Mazurskiego Centrum Nowych Technologii interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych odpowiedzi;
- prowadzenie innych spraw związanych z wykonywaniem mandatu radnego;
- obsługa Komisji Odznaki Honorowej za Zasługi dla Województwa Warmińsko–Mazurskiego.
- Do zadań Biura Informacji i Dokumentacji należy w szczególności:
- przygotowanie we współpracy z właściwym Departamentem Urzędu Marszałkowskiego materiałów na debaty Sejmiku;
- opracowywanie analiz, ekspertyz i opinii prawnych;
- opracowywanie informacji statystycznych;
- udzielanie odpowiedzi na listy i skargi, w oparciu o konsultacje prawne;
- gromadzenie zbioru przepisów oraz innych dokumentów niezbędnych do pracy Sejmiku;
- redagowanie strony internetowej Sejmiku;
- zapewnienie udostępnienia na stronie internetowej Samorządu Województwa, interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi, a także nagrań z przebiegu obrad Sejmiku, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń w udostępnieniu określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w treści ww. dokumentów lub w zapisie obrazu lub dźwięku, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- udostępnianie zainteresowanym osobom nagrań z przebiegu obrad sesji Sejmiku, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń udostępnienia określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w zapisie obrazu lub dźwięku tych nagrań, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- obsługa medialna Sejmiku;
- obsługa informatyczna i techniczna sesji Sejmiku, komisji, itp., w tym zapewnienie transmitowania i utrwalania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk obrad Sejmiku;
- prowadzenie rejestru wniosków, skarg i petycji, wpływających lub przekazanych do Sejmiku oraz udzielanie pomocy w ich rozpatrywaniu
- Do zadań Radcy Prawnego – samodzielnego stanowiska należy w szczególności:
- obsługa prawna posiedzeń Sejmiku – udział w sesjach Sejmiku w celu prezentowania opinii i udzielania wyjaśnień;
- udział, w miarę potrzeb, w posiedzeniach komisji Sejmiku w czasie prac nad projektami uchwał;
- współudział w przygotowywaniu projektów uchwał wnoszonych przez Przewodniczącego Sejmiku, komisje oraz grupy radnych;
- przygotowywanie opinii prawnych na polecenie Przewodniczącego Sejmiku i Szefa Kancelarii;
- interpretacja treści i stosowania przepisów prawnych;
- zapewnienie Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącym Sejmiku obsługi prawnej, w szczególności w zakresie projektów uchwał;
- współudział w udzielaniu odpowiedzi na wnoszone skargi i wnioski