Wersja nieobowiązująca z dnia

Departament Koordynacji Promocji

Dyrektor Departamentu: Radosław Zawadzki
Zastępca dyrektora: Piotr Burczyk
10-447 Olsztyn, ul. Głowackiego 17, pok. 015
tel. (89) 512 51 70
fax. (89) 512 51 79
 
  1. W skład Departamentu Koordynacji Promocji (KP) wchodzą:
    1. Zespół Promocji i Komunikacji (I);
    2. Zespół Projektów Gospodarczych (III);
    3. Zespół Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (IV);
    4. Zespół Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (V);
    5. Zespół Promocji Regionalnego Programu Operacyjnego (VI).

  2. Do zadań Zespołu Promocji i Komunikacji należy w szczególności:
    1. inicjowanie, organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z ogólną promocją Województwa we współpracy z innymi jednostkami Urzędu i samorządu wojewódzkiego, samorządem terytorialnym innych szczebli oraz podmiotami w kraju i za granicą zajmującymi się promocją regionalną lub promocją Polski;
    2. opiniowanie, pomoc w przygotowywaniu i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych we współpracy z poszczególnymi departamentami;
    3. opracowywanie, przygotowywanie, wdrażanie oraz monitoring strategicznych programów promocyjnych województwa;
    4. promocja marki województwa zgodnej z aktualną strategią społeczno-gospodarczą województwa oraz strategicznymi programami promocyjnymi regionu;
    5. prowadzenie konsultacji projektów promocyjnych z ekspertami;
    6. nawiązywanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi, partnerami, sponsorami w celu minimalizowania kosztów samorządu przy organizacji realizowanych projektów promocyjnych regionu w ramach możliwości organizacyjnych oraz zgodnie ze statutem województwa i wytycznymi Departamentu Zamówień Publicznych;
    7. opracowywanie, przygotowywanie, gromadzenie i upowszechnianie materiałów promocyjnych i reklamowych dotyczących Województwa – w tym przeznaczonych do druku, publikacji lub emisji;
    8. administrowanie i aktualizacja serwisów informacyjnych Urzędu Marszałkowskiego w oparciu o materiały merytorycznie opracowane przez poszczególne jednostki Urzędu w ramach ich zadań, we współpracy z Departamentem Społeczeństwa Informacyjnego;
    9. przygotowywanie wydarzeń medialnych, konferencji prasowych i informacji prasowych oraz przeprowadzanie działań medialnych we współpracy z Gabinetem Marszałka;
    10. opracowywanie i wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej Urzędu oraz monitorowanie jego przestrzegania;
    11. monitorowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich pod kątem wykorzystania informacji w bieżących projektach promocyjnych;
    12. prowadzenie spraw związanych z działalnością Zespołu ds. Wydawnictw;
    13. organizacja, współorganizacja regionalnych konkursów i innych działań promujących dobre zarządzanie w organizacjach (przedsiębiorstwach, organizacjach edukacyjnych, organizacjach publicznych), promujących podnoszenie jakości towarów i świadczonych usług oraz prezentujących dobre praktyki promujące województwo warmińsko-mazurskie, tj. Konkurs Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur, Warmińsko-Mazurska Nagroda Jakości oraz konkurs PRO Warmia i Mazury;
    14. prowadzenie spraw związanych z marką i znakami towarowymi zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej w tym spraw związanych z wyrażeniem zgody na użycie przez podmioty oznaczeń regionalnych tj. logo województwa, herb województwa, hasło „Mazury Cud Natury”, prowadzenie spraw związanych z rejestracją znaków towarowych charakterystycznych dla województwa w Urzędzie Patentowym RP;
    15. współpraca z samorządami powiatowymi i gminnymi, gospodarczymi i zawodowymi w zakresie systemów zarządzania i podnoszenia jakości towarów i usług;
    16. współpraca z administracją rządową w zakresie systemów zarządzania i podnoszenia jakości towarów i usług;
    17. prowadzenie banku danych organizacji z województwa warmińsko-mazurskiego, które wdrożyły znormalizowane systemy zarządzania;
    18. organizacja i współorganizacja szkoleń i konferencji z zakresu wdrażania systemów zarządzania jakością, akredytacji i certyfikacji, podnoszenia jakości towarów i usług.

  3. Do zadań Zespołu Projektów Gospodarczych należy w szczególności:
    1. opracowywanie, przygotowywanie i realizacja promocji gospodarczej regionu;
    2. wdrażanie projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2013+” oraz innych projektów, jako narzędzia do zadania określonego w pkt. 1;
    3. współpraca z instytucjami otoczenia biznesu odpowiedzialnymi za pozyskiwanie inwestorów i umiędzynarodowienie przedsiębiorstw.

  4. Do zadań Zespołu Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów należy w szczególności:
    1. identyfikacja rynku dla danego typu produktu/usługi i inwestycji poza granice Polski;
    2. wyszukiwanie w dostępnych bazach danych (w kraju i za granicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych w eksporcie lub w podejmowaniu inwestycji na wybranym rynku zagranicznym i inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami;
    3. pozyskiwanie i udostępnianie zainteresowanym przedsiębiorcom i grupom przedsiębiorstw informacji rynkowych w postaci:
      1. zagranicznych raportów, analiz, badań rynkowych, opracowań sektorów problemowych i informacji na temat: administracyjno-prawnych, finansowych, w tym bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, aspektów prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych, także w zakresie rozwoju działalności eksportowej i podejmowania/realizacji inwestycji za granicą;
      2. obowiązujących zasad otwierania oddziałów i przedstawicielstw za granicą;
    4. gromadzenie i udostępnianie informacji odnośnie zasad przejmowania i łączenia się (fuzji) przedsiębiorstw, w tym także przez podmioty (przedsiębiorstwa) zagraniczne;
    5. pozyskiwanie i udostępnianie informacji w zakresie obowiązujących metod rozliczeń międzynarodowych, zwyczajów i uzansów handlowych, technik finansowania transakcji eksportowych, sposobów oceny ryzyka eksportowego i zarządzania ryzykiem;
    6. pozyskiwanie i przekazywanie informacji (a w przypadkach tego wymagających formułowanie rekomendacji) ukierunkowanych na umożliwienie przedsiębiorcom czy grupom przedsiębiorstw:
      1. dostosowania strategii eksportowej przedsiębiorstwa do danego rynku zagranicznego,
      2. dokonanie doboru efektywnych i skutecznych form realizacji działań marketingowych na rynkach zagranicznych;
    7. udostępnianie informacji odnośnie źródeł i procedur pozyskiwania środków na finansowanie działalności eksportowej i inwestycji za granicą, z programów pomocowych Unii Europejskiej – krajowych i regionalnych oraz ze środków budżetowych (publicznych);
    8. informowanie o funkcjonalności zasad korzystania z systemu interwencyjnego SOLVIT;
    9. informowanie i rekomendowanie wykorzystania aktywnych instrumentów wsparcia eksportu, w obszarze: a) finansowym, b) usługowym, c) instytucjonalnym, ośrodków wsparcia eksporterów i inwestorów, tak w kraju jak i na rynkach zagranicznych, takich jak: agencje rządowe, placówki zagraniczne, izby gospodarcze, itp.;
    10. przygotowanie i obsługa misji gospodarczych z/do regionu;
    11. dostarczanie zainteresowanym inwestorom zagranicznym informacji gospodarczych o regionie (województwie), w tym:
      1. statystycznych o potencjale gospodarczym regionu i bieżącej sytuacji gospodarczej,
      2. prawno-administracyjnych z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce,
      3. instrumentach wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, zachętach inwestycyjnych oferowanych na poziomie regionu i kraju oraz o instytucjach właściwych dla poszczególnych instrumentów (dane kontaktowe),
      4. dostępnych lokalizacjach inwestycyjnych,
      5. podmiotach gospodarczych z regionu poszukujących inwestora,
      6. potencjalnych poddostawcach wg sektorów;
    12. organizacja, aktualizacja i udostępnianie baz danych gromadzących ww. informacje;
    13. inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami i podmiotami wspierającymi rozwój gospodarczy w regionie, właściwymi dla struktury potrzeb potencjalnego inwestora;
    14. promocja oferty inwestycyjnej poszczególnych gmin i powiatów z regionu;
    15. prowadzenie monitoringu napływu inwestycji do regionu;
    16. działania w formule follow-up w odniesieniu do klientów COIE;

  5. Do zadań Zespołu Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich należy dystrybucja informacji z zakresu Narodowej Strategii Spójności, Umowy Partnerstwa oraz krajowych i regionalnych programów operacyjnych w ramach danego województwa, a w szczególności:
    1. informowanie o możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych;
    2. organizacja Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) na terenie województwa, w tym Mobilnych Punktów Informacyjnych;
    3. udział w festynach i innych imprezach plenerowych;
    4. przygotowanie, druk i dystrybucja materiałów informacyjnych na temat funduszy europejskich;
    5. zakup i dystrybucja materiałów informacyjno-promocyjnych;
    6. promowanie Sieci PIFE oraz świadczonych usług;
    7. koordynacja działalności Głównego i Lokalnych Punktów Informacyjnych;
    8. kontrola i monitoring działania Punktów Informacyjnych;
    9. współpraca z innymi sieciami informacyjnymi, samorządem terytorialnym, instytucjami publicznymi w dziedzinie rozpowszechniania informacji na temat funduszy europejskich;
    10. rozliczanie dotacji celowej udzielonej przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju na realizację zadań określonych w Umowie;
    11. bieżące monitorowanie wydatków zgodnie z procedurami urzędowymi;

  6. Do zadań Zespołu Promocji Regionalnego Programu Operacyjnego należy w szczególności:
    1. promocja RPO WiM 2014-2020;
    2. obsługa strony internetowej RPO WiM 2014-2020;
    3. koordynacja i realizacja szkoleń dla Beneficjentów;
    4. opracowanie, realizacja i aktualizacja Strategii komunikacji RPO WiM 2014-2020;
    5. opracowanie, realizacja i aktualizacja Rocznego planu działań informacyjnych i promocyjnych RPO WiM 2014-2020;
    6. udział w opracowaniu i aktualizacji Opisu Funkcji i Procedur;
    7. opracowanie wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ w zakresie zadań Zespołu;
    8. udział w opiniowaniu wytycznych MIiR;
    9. udział w opracowaniu wytycznych programowych RPO WiM 2014-2020;
    10. współpraca przy powierzaniu zadań IP w ramach realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie informacji i promocji;
    11. współpraca w zakresie nadzoru nad bieżącym wykonywaniem zadań przez IP w zakresie informacji i promocji;
    12. realizacja budżetu i planowanie finansowe w zakresie Pomocy technicznej w części wdrażanej przez Departament;
    13. sporządzanie i realizacja wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych;
    14. sporządzanie sprawozdań z realizacji Programu w zakresie informacji i promocji;
    15. współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020;
    16. uwzględnianie wyników audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową;
    17. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020;
    18. archiwizacja dokumentacji.

  7. Przy wykonywaniu innych zadań w ramach RPO WiM 2014-2020 Departament Koordynacji Promocji współpracuje z departamentami Urzędu oraz innymi instytucjami, wchodzącymi w skład systemu instytucjonalnego zarządzania RPO WiM 2014-2020.

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.