Wersja obowiązująca z dnia

Zatwierdzanie projektów robót geologicznych

Procedura

  • Projekt robót geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji, zatwierdza organ administracji geologicznej, w drodze decyzji.
  • Stronami postępowania o zatwierdzenie projektu robót geologicznych są: wnioskodawca oraz właściciele (użytkownicy wieczyści) nieruchomości gruntowych, w granicach których mają być wykonywane roboty geologiczne.
  • Zatwierdzenie projektu robót geologicznych wymaga opinii wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
  • Zmiany projektu robót geologicznych dokonuje się przez sporządzenie dodatku.
  • Organ administracji geologicznej odmawia zatwierdzenia projektu robót geologicznych, jeżeli:
    1. projektowane roboty geologiczne naruszałyby wymagania ochrony środowiska;
    2. projekt robót geologicznych nie odpowiada wymaganiom prawa;
    3. rodzaj i zakres projektowanych robót geologicznych oraz sposób ich wykonania nie odpowiadają celowi tych robót;
    4. projektowane roboty geologiczne mogą zagrażać interesowi publicznemu wskazanym w ustawie.

Wymagane dokumenty

  1. wniosek, zawierający:
    1. informację o właścicielach (użytkownikach wieczystych) nieruchomości, w granicach której roboty mają być wykonywane oraz wypis z ewidencji gruntów i budynków, wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku,
    2. oznaczenie czasu, na który ma być zatwierdzony projekt robót geologicznych (nie dłuższy niż 5 lat, w zależności od zakresu i harmonogramu zamierzonych robót geologicznych),
  2. załączniki:
    1. 2 egzemplarze projektu robót geologicznych w postaci papierowej,
    2. dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych,
    3. w przypadku, gdy wnioskodawca upoważnia inną osobę do reprezentowania w sprawie – pełnomocnictwo ze wskazaniem zakresu upoważnienia oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.

Opłaty

  • opłata skarbowa za wydanie decyzji: 10,00 zł
  • złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17,00 zł

Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.

Należną opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Miasta Olsztyna:

 

Urząd Miasta Olsztyna,
Plac Jana Pawła II nr 1, 10-101 Olsztyn
– Wydział Podatków i Opłat
09 1030 1508 0000 0008 2310 0003

 

(tytułem wpłaty: opłata za wydanie decyzji zatwierdzającej „Projekt robót geologicznych…” / opłata za złożenie pełnomocnictwa w sprawie…).

Termin załatwienia sprawy

  • Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
  • O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Tryb odwoławczy

Od decyzji administracyjnej służy Stronie odwołanie do ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia tutejszemu organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się z mocy prawa ostateczna i prawomocna.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze.
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji.
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

UWAGA

Przejście praw i obowiązków na podmiot przejmujący

  1. Prawa i obowiązki wynikające z decyzji zatwierdzających projekt robót geologicznych, a także prawa i obowiązki wynikające z dokonanych zgłoszeń projektu robót geologicznych, przechodzą na podmiot przejmujący.
  2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia powodującego przejście praw i obowiązków przedstawić właściwemu organowi administracji geologicznej dowody potwierdzające ten fakt.
  3. W przypadku uchybienia terminowi określonemu w ust. 2 właściwy organ administracji geologicznej wzywa do przedłożenia dowodów potwierdzających przejście praw i obowiązków, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
Biuro Geologa Wojewódzkiego
ul. Pstrowskiego 28B, 10-602 Olsztyn (pokój nr 110)
tel./fax (89) 521 97 70
e-mail: bgw@warmia.mazury.pl
godz. otwarcia: 8.00 – 16.00 (poniedziałek) oraz 7.30 – 15.30 (od wtorku do piątku)

Klauzula informacyjna

Zgodnie z obowiązkiem nałożonym art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:

  1. Administratorem danych osobowych jest Województwo Warmińsko-Mazurskie w zakresie zadań realizowanych przez Marszałka Województwa, ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem email: iod@warmia.mazury.pl.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6. ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postępowań administracyjnych na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze i ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego administrator przetwarza kategorie danych osobowych niezbędne do przeprowadzenia postępowania administracyjnego: imię, nazwisko, adres zamieszkania/adres korespondencyjny.
  4. Pani/Pana dane osobowe zostały pozyskane przez Administratora z następującego źródła: wnioskodawca postępowania lub podmiot trzeci np. organ publiczny lub strona postępowania administracyjnego.
  5. Dane osobowe będą przekazywane następującym odbiorcom: innym organom administracji publicznej oraz stronom postępowania administracyjnego prowadzonego na podstawie ww. ustaw, o których mowa w pkt 3.
  6. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, z późn. zm.); Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, oraz Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 roku w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.

    Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać usunięte po upływie określonego dla danej kategorii dokumentacji okresu przechowywania, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy (w przypadku kategorii BE5 - dane osobowe będą przetwarzane przez nie krócej niż 5 lat, z możliwością przedłużenia okresu przechowywania dokumentacji w wyniku ekspertyzy przeprowadzonej przez Archiwum Państwowe, liczone od roku następnego po roku zakończenia sprawy).

    W każdym czasie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, jak również prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

  7. Jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe przeprowadzenie postępowania administracyjnego.