Zatwierdzanie projektów robót geologicznych
Procedura
- Projekt robót geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji, zatwierdza organ administracji geologicznej, w drodze decyzji.
- Stronami postępowania o zatwierdzenie projektu robót geologicznych, oprócz wnioskodawcy, są także właściciele (użytkownicy wieczyści) nieruchomości gruntowych, w granicach których mają być wykonywane roboty geologiczne.
- Zatwierdzenie projektu robót geologicznych wymaga opinii wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
- Zmiany projektu robót geologicznych dokonuje się przez sporządzenie dodatku
- Organ administracji geologicznej odmawia zatwierdzenia projektu robót geologicznych, jeżeli:
- projektowane roboty geologiczne naruszałyby wymagania ochrony środowiska,
- projekt robót geologicznych nie odpowiada wymaganiom prawa.
Wymagane dokumenty
- wniosek, zawierający
- informację o prawach jakie przysługują wnioskodawcy do nieruchomości, w granicach której roboty te mają być wykonywane – zestawienie działek ze wskazaniem prawa wnioskodawcy do nieruchomości,
- oznaczenie czasu, na który ma być zatwierdzony projekt robót geologicznych (nie dłuższy niż 5 lat, w zależności od zakresu i harmonogramu zamierzonych robót geologicznych),
- załączniki:
- 2 egzemplarze projektu robót geologicznych w postaci papierowej,
- aktualny wypis i wyrys z ewidencji gruntów, poświadczony przez organ właściwy do jego wydania,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych,
- w przypadku, gdy wnioskodawca upoważnia inną osobę do reprezentowania w sprawie – pełnomocnictwo ze wskazaniem zakresu upoważnienia oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- opłata skarbowa za wydanie decyzji: 10,00 zł
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17,00 zł
Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.
Należną opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Miasta Olsztyna:
Plac Jana Pawła II nr 1, 10-101 Olsztyn
– Wydział Podatków i Opłat
63 1020 3541 0000 5002 0290 3227
(tytułem wpłaty: opłata za wydanie decyzji zatwierdzającej „Projekt robót geologicznych…” / opłata za złożenie pełnomocnictwa w sprawie…).
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Od decyzji administracyjnej służy Stronie odwołanie do Ministra Środowiska za pośrednictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia tutejszemu organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się z mocy prawa ostateczna i prawomocna.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn
(pokój nr 381)
lub
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Biuro Geologa Wojewódzkiego
ul. 5 Wileńskiej Brygady AK 28B, 10-602 Olsztyn
(pokój nr 14)
tel./fax (89) 521 94 95
e-mail: bgw@warmia.mazury.pl
godz. otwarcia: 8.00 – 16.00 (poniedziałek) oraz 7.30 – 15.30 (od wtorku do piątku)
Klauzula informacyjna
Zgodnie z obowiązkiem nałożonym art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:
- administratorem danych osobowych jest Województwo Warmińsko-Mazurskie w zakresie zadań realizowanych przez Marszałka Województwa, ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn;
- administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem email: iod@warmia.mazury.pl;
- dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6. ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postępowań administracyjnych na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administrator przetwarza kategorie danych osobowych niezbędne do przeprowadzenia postępowania administracyjnego: imię, nazwisko, adres zamieszkania;
- Pani/Pana dane osobowe zostały pozyskane przez Administratora z następującego źródła: wnioskodawca postępowania lub podmiot trzeci np. organ publiczny lub strona postępowania administracyjnego;
- dane osobowe będą przekazywane organom współdziałającym w ramach postępowań administracyjnych;
- dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
- w każdym czasie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, jak również prawo żądania ich sprostowania;
- jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe przeprowadzenie postępowania administracyjnego.