Wersja nieobowiązująca z dnia

Gabinet Marszałka

Dyrektor: Łukasz Bielewski
Zastępca Dyrektora:  Katarzyna Pawlak

10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 320
tel. (89) 521 91 40, 521 91 41, 521 91 45
fax. (89) 521 91 49

  1. W skład Gabinetu Marszałka (GM) wchodzą:
    1. Biuro Obsługi Organizacyjnej (BOO);
    2. Biuro Polityki Informacyjnej (BPI);
    3. Biuro Współpracy Międzynarodowej (BWM).
  1. Do zadań Biura Obsługi Organizacyjnej należy w szczególności:
    1. organizacja oraz koordynowanie wszelkich działań związanych z reprezentacyjną funkcją Marszałka jako gospodarza Województwa;
    2. opracowywanie planów pracy Marszałka, wizyt i podróży służbowych;
    3. koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na wystąpienia, wnioski, uwagi oraz interwencje parlamentarzystów oraz prowadzenie ich ewidencji;
    4. koordynacja spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych kierowane do Marszałka oraz prowadzenie ich ewidencji;
    5. przedkładanie Departamentowi Organizacyjnemu wniosków o przygotowanie upoważnień wskazanemu przez Marszałka Wicemarszałkowi zgodnie z § 4 ust. 5 Regulaminu Urzędu;
    6. przekazywanie do realizacji poleceń służbowych Marszałka;
    7. koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na listy i petycje przedkładane Marszałkowi;
    8. bieżąca obsługa sekretariatu Marszałka;
    9. prowadzenie i aktualizacja kalendarza spotkań Marszałka;
    10. koordynacja spraw związanych z przyznawaniem Odznaki honorowej za Zasługi dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz w szczególnych przypadkach, przygotowanie dokumentacji dotyczącej wybranych odznaczeń resortowych, dla których, zgodnie z zapisami regulaminu ich przyznawania, wnioskodawcą jest Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
    11. koordynacja spraw związanych z działalnością Biura Regionalnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli;
    12. wykonywanie tłumaczeń korespondencji i materiałów informacyjnych;
    13. prowadzenie spraw związanych z udziałem w Komitetach Honorowych oraz obejmowaniem i sprawowaniem Patronatu Honorowego przez Marszałka Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
  1. Do zadań  Biura Polityki Informacyjnej należy w szczególności:
    1. realizowanie polityki informacyjnej Marszałka;
    2. prowadzenie spójnej i efektywnej polityki zarządzania informacją dotyczącą pracy Marszałka i Zarządu;
    3. opracowywanie strategii informacyjnych;
    4. stały monitoring wszelkich wydarzeń mogących mieć wpływ na bieżącą pracę i politykę Zarządu Województwa;
    5. przygotowywanie konferencji prasowych i bieżącej obsługi medialnej Marszałka;
    6. administrowanie i aktualizacja serwisu informacyjnego Samorządu Województwa w zakresie informacji związanych z pracą Zarządu Województwa;
    7. redagowanie internetowego serwisu informacyjnego Urzędu w oparciu o materiały merytoryczne opracowane przez poszczególne jednostki Urzędu w ramach ich zadań;
    8. przygotowywanie wystąpień i listów okolicznościowych;
    9. współpraca ze Związkiem Województw RP;
    10. współpraca z Konwentem Marszałków Województw RP.
  1. Do zadań Biura Współpracy Międzynarodowej należy w szczególności:
    1. opracowywanie projektów rocznych i wieloletnich programów współpracy zagranicznej;
    2. opracowywanie szczegółowych projektów planów współpracy zagranicznej oraz monitorowanie ich realizacji;
    3. koordynowanie współpracy międzynarodowej zgodnie z priorytetami wyznaczonymi przez Sejmik Województwa;
    4. współdziałanie z innymi Departamentami Urzędu i opiniowanie ich wniosków w zakresie współpracy zagranicznej;
    5. koordynowanie podejmowanych przez poszczególne Departamenty przedsięwzięć na rzecz działań w zakresie współpracy międzynarodowej;
    6. przygotowywanie projektów umów o współpracy zagranicznej;
    7. obsługa protokolarna kontaktów Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu z korpusem dyplomatycznym i konsularnym oraz władzami regionów partnerskich i państw obcych;
    8. merytoryczne i organizacyjne przygotowywanie oraz obsługa pobytu delegacji zagranicznych w Województwie, we współpracy z właściwymi jednostkami Urzędu;
    9. merytoryczne i organizacyjne przygotowywanie wyjazdów delegacji Samorządu Województwa za granicę oraz prowadzenie ewidencji poleceń wyjazdów służbowych zagranicznych pracowników Urzędu Marszałkowskiego;
    10. koordynowanie spraw związanych z uczestnictwem Samorządu Województwa w różnych formach współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej;
    11. organizowanie i koordynowanie prac przedstawicieli Samorządu Województwa w międzyrządowych komisjach ds. współpracy transgranicznej i międzyregionalnej;
    12. prowadzenie kontaktów z polskimi placówkami dyplomatycznymi i urzędami konsularnymi za granicą oraz placówkami państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;
    13. współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie nawiązywania kontaktów z ich odpowiednikami zagranicznymi i współpracy międzynarodowej;
    14. współpraca ze szkołami wyższymi i jednostkami naukowo-badawczymi funkcjonującymi na terenie Województwa w zakresie współpracy międzynarodowej;
    15. inicjowanie działań mających na celu udział Województwa Warmińsko-Mazurskiego w międzynarodowych organizacjach zrzeszających władze regionalne i lokalne;
    16. obsługa udziału Województwa w międzynarodowych organizacjach zrzeszających władze regionalne i lokalne ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Komitetu Regionów oraz sieci i konglomeratów regionów UE;
    17. koordynowanie udziału Województwa w pracach Euroregionu Bałtyk;
    18. prowadzenie działań informacyjnych na temat inicjatyw Unii Europejskiej i współpraca z podmiotami realizującymi analogiczne zadania;
    19. redagowanie informacji dotyczących współpracy międzynarodowej Województwa na stronę internetową Urzędu;
    20. prowadzenie ewidencji wyjazdów szkoleniowych zagranicznych pracowników Urzędu Marszałkowskiego.

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.