Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 12/174/13/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 12 marca 2013 r.
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 12/174/13/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 12 marca 2013 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
- § 13 otrzymuje brzmienie:
„1. W ramach Departamentu mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:- biura;
- samodzielne stanowiska pracy;
- zespoły.
- w § 32 w ust. 2 pkt 1 otrzmuje brzmienie:
„1) w zakresie pomocy społecznej:- opracowanie, aktualizowanie i realizacja strategii wojewódzkiej w zakresie polityki społecznej będącej integralną częścią strategii rozwoju województwa,
- sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w województwie warmińskomazurskim,
- organizowanie szkolenia zawodowego kadr pomocy społecznej,
- rozpoznawanie przyczyn ubóstwa oraz opracowywanie regionalnych programów pomocy społecznej wspierających samorządy lokalne w działaniach na rzecz ograniczania tego zjawiska,
- diagnozowanie i monitorowanie wybranych problemów społecznych w regionie,
- inspirowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie pomocy społecznej,
- organizowanie i prowadzenie regionalnych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
- opracowywanie raportu z monitoringu strategii polityki społecznej województwa warmińsko – mazurskiego,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji konkursów w zakresie zadań publicznych zlecanych do realizacji organizacjom pozarządowym w zakresie pomocy społecznej,
- przygotowywanie umów i prowadzenie nadzoru i kontroli nad wykorzystaniem dotacji przez organizacje pozarządowe w zakresie pomocy społecznej,
- realizacja zadań w zakresie koordynacji prac związanych z opracowywaniem i monitorowaniem rocznego wojewódzkiego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w części dotyczącej polityki społecznej,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie w zakresie zadań realizowanych z pomocy społecznej,
- współpraca z organami administracji rządowej oraz powiatami i gminami w realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym, współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym,
- obsługa administracyjno-techniczna Regionalnej Komisji Egzaminacyjnej ds. stopni specjalizacji zawodowej pracowników socjalnych.”;
- w§ 32 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Do zadań Biura Projektów Integracji Społecznej należy w szczególności:- przygotowywanie dokumentów programowych i innych dokumentów istotnych z punktu widzenia realizacji EFS w okresie programowania (w tym: Plan Działania Priorytetu VII, Instrukcji Wykonawczej Instytucji Pośredniczącej, Planu finansowego jednostek budżetowych – budżetu Priorytetu VII, podziału środków pomiędzy jednostki organizacyjne pomocy społecznej na realizacje projektów systemowych);
- realizacja projektu systemowego ROPS 7.1.3 w ramach PO KL;
- nabór, ocena i obsługa projektów konkursowych PO KL;
- podział środków pomiędzy jednostki organizacyjne pomocy społecznej nabór, ocena i obsługa projektów systemowych PO KL;
- monitorowanie sytuacji i problemów w ramach realizowanych projektów;
- koordynowanie działań na rzecz sektora ekonomii społecznej w regionie;
- przygotowywanie dla Instytucji Pośredniczącej sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji projektów systemowych i konkursowych – dotyczących realizacji Priorytetu VII;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji administracyjnych i rozpatrywania skarg i wniosków na stanowisku pracy;
- współpraca m.in. z innymi komórkami ROPS, Departamentem EFS, Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, samorządami gmin i powiatów, organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji PO KL.”.