Wersja obowiązująca z dnia

Zmiana Statutu Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu

Informacje dodatkowe:

W Statucie Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu nadanego Uchwałą Nr XIV/220/00 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 14 marca 2000 r. zmienionego Uchwałą Nr XII/152/03 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 5 września 2003 r., zmienionego Uchwałą Nr XII/236/07 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 30 października 2007 r., zmienionego Uchwałą Nr VI/114/11 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19 kwietnia 2011 r., wprowadza się następujące zmiany:
  1. § 2 otrzymuje brzmienie:
    „1. Teatr jest samorządową instytucją artystyczną, której Organizatorem jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
    2. Teatr jest wpisany do rejestru prowadzonego przez Organizatora i posiada osobowość prawną.
    3. Nadzór nad funkcjonowaniem Teatru sprawuje Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
    4. Działalność kulturalna Teatru organizowana jest w oparciu o sezony artystyczne, na które ustala się plany repertuarowe. Sezon artystyczny rozpoczyna się w dniu 1 września a kończy w dniu 31 sierpnia następnego roku.”
  2. w § 7
    1. ust 2 i 3 otrzymują brzmienie:
      „2. Dyrektor Naczelny wykonuje swoje zadania przy pomocy maksymalnie dwóch Zastępców.”
      „3. Zastępców Dyrektora powołuje Dyrektor Naczelny po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Odwołanie następuje w tym samym trybie.”
    2. ust 4 skreśla się
    3. ust 5 i 6 otrzymują brzmienie:
      „5. Powołanie Zastępców Dyrektora może nastąpić w drodze konkursu przeprowadzonego przez Dyrektora Naczelnego."
      „6. W celu przeprowadzenia konkursu Dyrektor Naczelny określa regulamin konkursu oraz powołuje komisję konkursową w składzie:
      1. Jeden przedstawiciel Sejmiku Województwa
      2. Dyrektor Departamentu Kultury i Edukacji lub osoba przez niego upoważniona,
      3. Dyrektor Naczelny Teatru
      4. Po jednym przedstawicielu związków zawodowych oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych działających w Teatrze.”
    4. ust 7 skreśla się
  3. § 12 otrzymuje brzmienie:
    „1. Teatr prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania.
    2. Teatr działa we własnym imieniu, na własny rachunek i ryzyko, dysponując przydzieloną i nabytą częścią mienia, prowadząc gospodarkę finansową na podstawie planów działalności, z zachowaniem zasady pokrywania kosztów bieżącej działalności i zobowiązań dotacją Organizatora i innymi przychodami”.
  4. § 13 otrzymuje brzmienie:
    „1. Źródłami finansowania Teatru są:
    1. dotacje od Organizatora,
    2. przychody z prowadzonej działalności, w tym z działalności gospodarczej,
    3. darowizny i zapisy osób fizycznych i osób prawnych,
    4. środki otrzymywane z innych źródeł.
    2. Organizator przekazuje teatrowi środki finansowe w formie dotacji:
    1. podmiotowej na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych, w tym na utrzymanie i remonty obiektów;
    2. celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji;
    3. celowej na realizację wskazanych zadań i programów.
    3. Do składania w imieniu Teatru oświadczeń woli a także w zakresie praw i obowiązków finansowych i majątkowych, uprawniony jest jednoosobowo Dyrektor lub jego pełnomocnik.”
  5. § 14 otrzymuje brzmienie:
    „1. Podstawą gospodarki finansowej teatru jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora, z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. Teatr sporządza plan finansowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
    2. Teatr prowadzi rachunkowość według zasad określonych w odrębnych przepisach.”

Załączniki

Załączniki