Wersja obowiązująca z dnia
Zmiana Statutu Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu
Informacje dodatkowe:
W Statucie Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu nadanego Uchwałą Nr XIV/220/00 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 14 marca 2000 r. zmienionego Uchwałą Nr XII/152/03 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 5 września 2003 r., zmienionego Uchwałą Nr XII/236/07 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 30 października 2007 r., zmienionego Uchwałą Nr VI/114/11 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19 kwietnia 2011 r., wprowadza się następujące zmiany:
- § 2 otrzymuje brzmienie:
„1. Teatr jest samorządową instytucją artystyczną, której Organizatorem jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
2. Teatr jest wpisany do rejestru prowadzonego przez Organizatora i posiada osobowość prawną.
3. Nadzór nad funkcjonowaniem Teatru sprawuje Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
4. Działalność kulturalna Teatru organizowana jest w oparciu o sezony artystyczne, na które ustala się plany repertuarowe. Sezon artystyczny rozpoczyna się w dniu 1 września a kończy w dniu 31 sierpnia następnego roku.” - w § 7
- ust 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Dyrektor Naczelny wykonuje swoje zadania przy pomocy maksymalnie dwóch Zastępców.”
„3. Zastępców Dyrektora powołuje Dyrektor Naczelny po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Odwołanie następuje w tym samym trybie.” - ust 4 skreśla się
- ust 5 i 6 otrzymują brzmienie:
„5. Powołanie Zastępców Dyrektora może nastąpić w drodze konkursu przeprowadzonego przez Dyrektora Naczelnego."
„6. W celu przeprowadzenia konkursu Dyrektor Naczelny określa regulamin konkursu oraz powołuje komisję konkursową w składzie:
- Jeden przedstawiciel Sejmiku Województwa
- Dyrektor Departamentu Kultury i Edukacji lub osoba przez niego upoważniona,
- Dyrektor Naczelny Teatru
- Po jednym przedstawicielu związków zawodowych oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych działających w Teatrze.”
- ust 7 skreśla się
- ust 2 i 3 otrzymują brzmienie:
- § 12 otrzymuje brzmienie:
„1. Teatr prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania.
2. Teatr działa we własnym imieniu, na własny rachunek i ryzyko, dysponując przydzieloną i nabytą częścią mienia, prowadząc gospodarkę finansową na podstawie planów działalności, z zachowaniem zasady pokrywania kosztów bieżącej działalności i zobowiązań dotacją Organizatora i innymi przychodami”. - § 13 otrzymuje brzmienie:
„1. Źródłami finansowania Teatru są:- dotacje od Organizatora,
- przychody z prowadzonej działalności, w tym z działalności gospodarczej,
- darowizny i zapisy osób fizycznych i osób prawnych,
- środki otrzymywane z innych źródeł.
- podmiotowej na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych, w tym na utrzymanie i remonty obiektów;
- celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji;
- celowej na realizację wskazanych zadań i programów.
- § 14 otrzymuje brzmienie:
„1. Podstawą gospodarki finansowej teatru jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora, z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. Teatr sporządza plan finansowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
2. Teatr prowadzi rachunkowość według zasad określonych w odrębnych przepisach.”