Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 19/210/12/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 13 kwietnia 2012 r
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 19/210/12/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 13 kwietnia 2012 r. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 21 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Do zadań Biura Administracji i Obsługi należy w szczególności:- gospodarka lokalami biurowymi Urzędu;
- zaopatrzenie materiałowo – techniczne na potrzeby wyposażenia stanowisk pracy;
- coroczne opracowanie planu wydatków rzeczowych Urzędu Marszałkowskiego na podstawie budżetu Województwa Warmińsko – Mazurskiego;
- techniczne zabezpieczenie narad, spotkań i uroczystości odbywających się z inicjatywy Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu;
- prowadzenie ewidencji umów dotyczących funkcjonowania Urzędu z zakresu administracji i obsługi;
- prowadzenie ewidencji wydanych i zdanych pieczęci oraz spraw związanych z likwidacją pieczęci.”;
- dotychczasowy § 36 otrzymuje brzmienie:
„§ 36
Departament Kontroli (K)- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- Biuro ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych (ZK);
- Biuro ds. Kontroli Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury (ZRPO);
- Biuro ds. Kontroli Projektów Własnych Samorządu Województwa (ZKPW);
- Samodzielne Stanowisko ds. Skarg i Wniosków (SiW);
- Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Zarządczej (KZ).
- Do zadań Biura ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych należy w szczególności:
- sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
- sporządzanie rocznej analizy działalności kontrolnej Urzędu m.in. na podstawie sprawozdań Dyrektorów Departamentów;
- wykonywanie kontroli wewnętrznej w Departamentach, zwłaszcza w zakresie:
- organizacji i zarządzania Departamentami,
- przestrzegania przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem kodeksu postępowania administracyjnego,
- prowadzenia działalności kontrolnej przez Dyrektorów Departamentów w ramach sprawowanego przez nich nadzoru nad terminowością i prawidłowością zadań wykonywanych przez pracowników,
- prawidłowości przestrzegania procedur kontroli finansowej, prawidłowości postępowania w zamówieniach publicznych,
- przestrzegania realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych przez organy kontroli oraz terminów realizacji uchwał Zarządu Województwa i wniosków Komisji Sejmiku;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych przez Departamenty;
- sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli jednostek samorządowych oraz sprawozdań z ich wykonania;
- wykonywanie kontroli zewnętrznych w zakresie sposobu realizowania na obszarze Województwa zadań publicznych wynikających z aktów prawnych w odniesieniu do wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
- kontrola i ocena wojewódzkich jednostek ochrony zdrowia dotycząca realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielanych świadczeń medycznych, prawidłowości gospodarowania mieniem oraz legalności, celowości i rzetelności gospodarki finansowej;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych przez samorządowe jednostki organizacyjne.
- Do zadań Biura ds. Kontroli Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury należy w szczególności:
- przeprowadzenie kontroli wykonania Rocznych Planów Działań Instytucji Zarządzającej z Pomocy Technicznej RPO WiM;
- przeprowadzenie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektów własnych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego realizowanych w ramach RPO WiM przez wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych.
- Do zadań Biura ds. Kontroli Projektów Własnych Samorządu Województwa należy:
- przeprowadzanie kontroli ex ante i ex post dotyczących poprawności stosowania przepisów ustawy prawo zamówień publicznych, opiniowanie zgodności dokumentacji przetargowej pod względem podmiotowej i przedmiotowej zgodności z wnioskiem i uchwałą o dofinansowanie projektu oraz przygotowywanie wewnętrznych opinii w zakresie interpretacji poprawności stosowania przepisów ustawy zamówień publicznych;
- przeprowadzanie kontroli zleconych przez Marszałka Województwa w zakresie realizowanych projektów własnych Samorządu Województwa;
- nadzorowanie zaleceń wynikających z opinii wydanych podczas kontroli.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Skarg i Wniosków należy w szczególności:
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi i wnioski przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi Województwa;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu oraz Sekretarza Województwa;
- opracowywanie analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków przez Departamenty.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej należy w szczególności:
- koordynowanie działań w zakresie kontroli zarządczej podejmowanych przez Departamenty i inne równorzędne komórki organizacyjne Urzędu;
- gromadzenie i analiza informacji świadczących o stanie kontroli zarządczej;
- upowszechnianie informacji niezbędnych do sprawnej realizacji systemu kontroli zarządczej.”;
- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- dotychczasowy § 41 otrzymuje brzmienie:
„§ 41Departament Polityki Jakości (JZ)- W skład Departament Polityki Jakości wchodzą:
- Biuro ds. Systemów Zarządzania i Znaków (JZ-SZ);
- Biuro ds. Normalizacji (JZ-NZ).
- Do zadań Biura ds. Systemów Zarządzania i Znaków należy w szczególności:
- inicjowanie i koordynacja działań mających na celu podnoszenie jakości produkowanych towarów, świadczonych usług i zarządzania do poziomu wymaganego w Unii Europejskiej;
- organizacja i współorganizacja szkoleń i konferencji z zakresu wdrażania systemów zarządzania jakością, akredytacji i certyfikacji, podnoszenia jakości towarów i usług;
- organizacja, współorganizacja regionalnych konkursów i innych działań promujących dobre zarządzanie w organizacjach (przedsiębiorstwach, organizacjach edukacyjnych, organizacjach publicznych) oraz promujących podnoszenie jakości towarów i świadczonych usług tj. Konkurs Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur oraz Warmińsko-Mazurska Nagroda Jakości;
- współpraca z samorządami powiatowymi i gminnymi, gospodarczymi i zawodowymi w zakresie systemów zarządzania i podnoszenia jakości towarów i usług;
- współpraca z administracją rządową w zakresie systemów zarządzania i podnoszenia jakości towarów i usług;
- prowadzenie banku danych organizacji z województwa warmińsko-mazurskiego, które wdrożyły znormalizowane systemy zarządzania;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie priorytetu: upowszechnianie i ochrona praw konsumenta Programu Współpracy Samorządu Województwa Warmińsko - Mazurskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- nadzorowanie i opieka nad systemem zarządzania jakością w Urzędzie Marszałkowskim;
- merytoryczna i logistyczna realizacja projektów ze środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych w zakresie działań merytorycznych Departamentu;
- prowadzenie spraw związanych z marką i znakami towarowymi zgodnie z ustawą Prawo Własności Przemysłowej w tym spraw związanych z wyrażeniem zgody na użycie przez podmioty oznaczeń regionalnych tj. logo województwa, herb województwa, hasło „Mazury Cud Natury”, słów „warmiński”, „mazurski”, „warmińsko-mazurskim” i innych, prowadzenie spraw związanych z rejestracją znaków towarowych charakterystycznych dla województwa w Urzędzie Patentowym RP;
- monitoring strategii w zakresie realizacji celu operacyjnego 1.9 i współpraca w monitoringu innych celów operacyjnych związanych z zakresem realizowanych działań;
- prowadzenie spraw finansowych Departamentu;
- prowadzenie spraw organizacyjnych Departamentu;
- prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą w ramach Departamentu;
- prowadzenie innych działań wynikających z realizacji „Warmińsko-Mazurskiego Programu Promocji Jakości na lata 2000-2015.
- Do zadań Biura ds. Normalizacji należy w szczególności:
- prowadzenie spraw w zakresie normalizacji i oznakowania towarów i usług;
- inicjowanie i koordynacja działań mających na celu podnoszenie jakości produkowanych towarów, świadczonych usług, w tym gastronomicznych i hotelarskich oraz szkolnictwa zawodowego do poziomu wymaganego w Unii Europejskiej;
- prowadzenie spraw związanych z merytoryczną realizacją projektów w celu podnoszenia jakości produktów i usług i szkolnictwa zawodowego;
- opracowywanie procedur przyznawania regionalnych znaków jakości;
- organizacja i współorganizacja konferencji, spotkań, wizyt studyjnych w zakresie podnoszenia jakości towarów i usług, zwłaszcza towarów żywnościowych, usług gastronomicznych i hotelarskich oraz szkolnictwa zawodowego;
- udział w targach o tematyce działalności Departamentu;
- współpraca z samorządami gminnymi i powiatowymi, administracją rządową i organizacjami pozarządowymi w zakresie jakości i współpracy międzynarodowej;
- organizacja i współorganizacja konkursów kulinarnych mających na celu promocję regionu poprzez promocję żywności naturalnej, lokalnej i tradycyjnej, w tym w ramach realizacji Kalendarza Imprez;
- prowadzenie spraw związanych z Europejską Siecią Dziedzictwa Kulinarnego;
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją i ochroną nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz produktów tradycyjnych zgodnie z ustawą o rejestracji i ochronie nazw oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z krajowymi systemami, w tym wyróżniania żywności wysokiej jakości i znakiem gwarancyjnym „Jakość Tradycja”;
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą międzynarodową Departamentu z regionami partnerskimi województwa i innymi regionami Unii Europejskiej oraz spoza Unii ze szczególnym uwzględnieniem realizacji projektów w ramach programu „Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach 2004-2013;
- prowadzenie spraw związanych z międzynarodową siecią Cittaslow w tym prowadzenie Sekretariatu Polskiej Krajowej Sieci Miast Cittaslow;
- monitoring strategii w zakresie realizacji celu operacyjnego 1.4, 9.3.3 i współpraca w monitoringu innych celów operacyjnych związanych z zakresem realizowanych działań;
- prowadzenie i koordynacja spraw związanych z programem „Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach 2004- 2013”;
- prowadzenie innych działań wynikających z realizacji „Warmińsko-Mazurskiego Programu Promocji Jakości na lata 2000-2015.”;
- W skład Departament Polityki Jakości wchodzą:
- dotychczasowy § 46 otrzymuje brzmienie:
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, ich zrzeszeniami, związkami, reprezentacjami oraz Departamentami, administracją publiczną i innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań samorządu województwa przez organizacje pozarządowe, rozwoju sektora pozarządowego oraz działalności organizacji na Warmii i Mazurach;
- realizacja zadań w zakresie koordynacji prac związanych z opracowywaniem i monitorowaniem rocznego wojewódzkiego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- obsługa prac Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Warmińsko- Mazurskiego oraz Warmińsko-Mazurskiej Rady ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych.
- współpraca przy organizacji otwartych konkursów ofert organizacji pozarządowych na realizację zadań Samorządu Województwa;
- kojarzenie partnerstw organizacji z innymi podmiotami, inspiracja do wspólnej realizacji projektów, animacja współpracy organizacji z samorządem województwa, wspieranie wdrażania modelowych rozwiązań w zakresie współpracy;
- realizacja zadań wynikających z nadzoru nad stowarzyszeniami – lokalnymi grupami działania oraz lokalnymi grupami rybackimi;
- wykonywanie działań zmierzających do integracji środowisk kombatanckich i koordynacja ich działań;
- współdziałanie przy realizacji działań o jakich mowa w pkt 7 z organizacjami oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych.”;
- załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko– Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
„§ 46
Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi (OP)Do zakresu działania Biura ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi należy w szczególności: