Wersja obowiązująca z dnia

Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r

Informacje dodatkowe:

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  1. dotychczasowy § 21 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
    „4. Do zadań Biura Obsługi Zarządu należy w szczególności:
    1. opracowanie projektów planów pracy Zarządu oraz terminarza posiedzeń;
    2. kompletowanie wniosków kierowanych na posiedzenia Zarządu;
    3. prowadzenie rejestru uchwał Zarządu;
    4. sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu;
    5. przekazywanie do Kancelarii Sejmiku przyjętych (zatwierdzonych) przez Zarząd i podpisanych przez Marszałka projektów aktów prawnych i materiałów informacyjnych przeznaczonych do rozpatrzenia przez Sejmik Województwa;
    6. przekazywanie uchwał i rozstrzygnięć Zarządu do wykonania merytorycznym Departamentom;
    7. przekazywanie Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Zarządu objętych zakresem nadzoru tych organów – w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.”;
  2. dotychczasowy § 32 ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
    „3) Biuro ds. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz polityki prorodzinnej (ROPS-III);”;
  3. dotychczasowy § 32 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
    „6. Do zadań Biura ds. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz polityki prorodzinnej należy w szczególności:
    1. opracowywanie, wdrażanie i monitorowanie wojewódzkich programów wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz realizacji polityki prorodzinnej, będących integralną częścią strategii rozwoju województwa;
    2. prowadzenie interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych i regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych;
    3. sprawowanie funkcjonalnego nadzoru nad ośrodkami adopcyjnymi prowadzonymi przez Samorząd Województwa,
    4. promowanie nowych rozwiązań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
    5. monitorowanie przebiegu procesów adopcyjnych w ośrodkach adopcyjnych na terenie województwa;
    6. sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przekazywanie ich wojewodzie;
    7. opracowywanie diagnozy oraz monitorowanie sytuacji i problemów rodzin w województwie;
    8. współdziałanie i współpraca przy monitorowaniu strategii społeczno-gospodarczej województwa;
    9. współpraca przy monitorowaniu strategii polityki społecznej województwa warmińsko-mazurskiego;
    10. współpraca m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Wojewodą Warmińsko-Mazurskim, samorządami gmin i powiatów, sądami i ich organami pomocniczymi, Policją, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi w realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.”.
  4. dotychczasowy § 57 otrzymuje brzmienie:
    „§ 57
    1. Projekty aktów prawnych wraz ze stosownym wnioskiem przedkładane są Zarządowi za pośrednictwem Biura Obsługi Zarządu.
    2. Wniosek powinien zawierać uzasadnienie potrzeby wydania aktu prawnego oraz ustosunkowanie się do uwag i wniosków zgłoszonych przez jednostki opiniujące nie uwzględnionych w projekcie.
    3. Każdy wniosek powinien zawierać określenie:
      1. podmiotu występującego z inicjatywą wydania aktu prawnego;
      2. departamentu przygotowującego akt prawny;
      3. radcy prawnego opiniującego akt prawny pod względem formalno-prawnym;
      4. Skarbnika Województwa pod względem finansowym;
      5. opinię dotyczącą publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
    4. Do wniosku powinny być załączone odpowiednie dokumenty potwierdzające uzasadnienie i proponowane rozstrzygnięcie.
    5. Projekty wniosków referują Członkowie Zarządu lub Dyrektorzy departamentów.”;
  5. dotychczasowy § 59 otrzymuje brzmienie:
    „§ 59
    Uchwały Zarządu po ich podjęciu i podpisaniu przez Marszałka kieruje się do Departamentu Organizacyjnego, który prowadzi ewidencję uchwał i następnie przekazuje Dyrektorom odpowiednich departamentów oraz kierownikom samorządowych wojewódzkich jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za ich wykonanie.”.
  6. dotychczasowy załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.

Załączniki

Załączniki