Skocz do głównej zawartości

Wyszukiwarka

Akty prawne

Ogłoszono przez Michał Chomej

Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r

Numer aktu: 42/553/11/IV

Rodzaj aktu: Uchwały Zarządu

Data podjęcia:

Data wejścia w życie: 2011-08-09

Status: Obowiązujący

Zmienia: 32/432/11/IV

Informacje dodatkowe:

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) dotychczasowy § 40 otrzymuje brzmienie:
㤠40
Departament Koordynacji Promocji (KP)
  1. W skład Departamentu Koordynacji Promocji wchodzą:
    1. Zespół Koordynacji Promocji (KP-I);
    2. Zespół Redakcji Wrót Warmii i Mazur (KP-II);
    3. Zespół Promocji Gospodarczej (KP-III);
    4. Zespół Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (KP-IV).
  2. Do zadań Zespołu Koordynacji Promocji należy w szczególności:
    1. inicjowanie, organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z ogólną promocją Województwa we współpracy z innymi jednostkami Urzędu i samorządu wojewódzkiego, samorządem terytorialnym innych szczebli oraz podmiotami w kraju i za granicą zajmującymi się promocją regionalną lub promocją Polski;
    2. opiniowanie, pomoc w przygotowywaniu i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych we współpracy z poszczególnymi departamentami w szczególności: Departamentem Europejskiego Funduszu Społecznego, Departamentem Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego, Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa, Gabinetem Marszałka oraz Departamentem Turystyki w zakresie promocji regionu, programów i projektów europejskich;
    3. opracowywanie, przygotowywanie, gromadzenie i upowszechnianie materiałów promocyjnych i reklamowych dotyczących Województwa;
    4. opracowywanie i wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej Urzędu oraz monitorowanie jego przestrzegania;
    5. redagowanie informacji dotyczących Departamentu na stronę internetową Urzędu oraz BIP;
    6. wspólnie z Departamentem Polityki Jakości opiniowanie wniosków o zgodę na użycie herbu i logo Województwa;
    7. organizowanie konkursów promujących region z wyłączeniem konkursu Warmińsko-Mazurskiej Nagrody Jakości;
    8. prowadzenie spraw związanych z działalnością Zespołu Wydawniczego.
  3. Do zadań Zespołu Redakcji Wrót Warmii i Mazur należy w szczególności:
    1. administrowanie i aktualizacja serwisów informacyjnych Urzędu Marszałkowskiego w oparciu o materiały merytorycznie opracowane przez poszczególne jednostki Urzędu w ramach ich zadań, we współpracy z Departamentem Społeczeństwa Informacyjnego;
    2. opiniowanie, pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych we współpracy z poszczególnymi departamentami w szczególności Departamentem Europejskiego Funduszu Społecznego, Departamentem Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego, Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa oraz Gabinetem Marszałka w zakresie kampanii internetowych;
    3. koordynacja akcji promocyjnych w plebiscycie New7Wonders;
    4. przygotowywanie wydarzeń medialnych, konferencji prasowych i informacji prasowych we współpracy z Gabinetem Marszałka.
  4. Do zadań Zespołu Promocji Gospodarczej należy w szczególności:
    1. realizacja promocji gospodarczej regionu na rzecz pozyskiwania inwestycji krajowych i zagranicznych;
    2. prowadzenie spraw dotyczących Centrum Obsługi Inwestora w Województwie;
    3. wdrażanie projektu „Spójny system obsługi inwestora na Warmii i Mazurach- Profesjonalne oddziaływanie promocji gospodarczej” jako narzędzia do zadania określonego w pkt 1, a także innych projektów, mających na celu stymulację wzrostu zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej i przyspieszenie tempa wzrostu społeczno- gospodarczego, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju;
    4. współpraca z instytucjami otoczenia biznesu.
  5. Do zadań Zespołu Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów należy w szczególności:
    1. identyfikacja rynku dla danego typu produktu/usługi i inwestycji poza granicę Polski;
    2. wyszukiwanie w dostępnych bazach danych (w kraju i za granicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych w eksporcie lub w podejmowaniu inwestycji na wybranym rynku zagranicznym i inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami;
    3. pozyskiwanie i udostępnianie zainteresowanym przedsiębiorcom i grupom przedsiębiorstw informacji rynkowych w postaci:
      1. zagranicznych raportów, analiz, badań rynkowych, opracowań sektorowoproblemowych i informacji na temat: administracyjno-prawnych, finansowych, w tym bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, aspektów prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych, także w zakresie rozwoju działalności eksportowej i podejmowania/realizacji inwestycji za granicą,
      2. obowiązujących zasad otwierania oddziałów i przedstawicielstw za granicą;
    4. gromadzenie i udostępnianie informacji odnośnie zasad przejmowania i łączenia się (fuzji) przedsiębiorstw, w tym także przez podmioty (przedsiębiorstwa) zagraniczne;
    5. pozyskiwanie i udostępnianie informacji w zakresie obowiązujących metod rozliczeń międzynarodowych, zwyczajów i uzansów handlowych, technik finansowania transakcji eksportowych, sposobów oceny ryzyka eksportowego i zarządzania ryzykiem;
    6. pozyskiwanie i przekazywanie informacji (a w przypadkach tego wymagających formułowanie rekomendacji) ukierunkowanych na umożliwienie przedsiębiorcom czy grupom przedsiębiorstw:
      1. dostosowania strategii eksportowej przedsiębiorstwa do danego rynku zagranicznego,
      2. dokonanie doboru efektywnych i skutecznych form realizacji działań marketingowych na rynkach zagranicznych;
    7. udostępnianie informacji odnośnie źródeł i procedur pozyskiwania środków na finansowanie działalności eksportowej i inwestycji za granicą, z programów pomocowych Unii Europejskiej – krajowych i regionalnych oraz ze środków budżetowych (publicznych);
    8. informowanie o funkcjonalności zasad korzystania z systemu interwencyjnego SOLVIT;
    9. informowanie i rekomendowanie wykorzystania aktywnych instrumentów wsparcia eksportu, w obszarze: a) finansowym, b) usługowym, c) instytucjonalnym, ośrodków wsparcia eksporterów i inwestorów, tak w kraju jak i na rynkach zagranicznych, takich jak: agencje rządowe, placówki zagraniczne, izby gospodarcze, itp.;
    10. przygotowanie i obsługa misji gospodarczych z/do regionu;
    11. dostarczanie zainteresowanym inwestorom zagranicznym informacji gospodarczych o regionie (województwie), w tym:
      1. statystycznych o potencjale gospodarczym regionu i bieżącej sytuacji gospodarczej,
      2. prawno-administracyjnych z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce,
      3. o instrumentach wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, zachętach inwestycyjnych oferowanych na poziomie regionu i kraju oraz o instytucjach właściwych dla poszczególnych instrumentów (dane kontaktowe),
      4. o dostępnych lokalizacjach inwestycyjnych,
      5. o podmiotach gospodarczych z regionu poszukujących inwestora,
      6. o potencjalnych poddostawcach wg sektorów;
    12. organizacja, aktualizacja i udostępnianie baz danych gromadzących ww. informacje;
    13. inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami i podmiotami wspierającymi rozwój gospodarczy w regionie, właściwymi dla struktury potrzeb potencjalnego inwestora;
    14. promocja oferty inwestycyjnej poszczególnych gmin i powiatów z regionu;
    15. prowadzenie monitoringu napływu inwestycji do regionu;
    16. działania w formule follow-up w odniesieniu do klientów COIE;
    17. współpraca z zagranicą, w tym przygotowywanie i obsługa misji gospodarczych z/do regionu.”.
2) załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko– Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

Załączniki: