Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 12 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2.W skład Urzędu wchodzą następujące samodzielne stanowiska pracy:- Pełnomocnik Marszałka ds. Mniejszości Narodowych i Etnicznych - MN
- Wieloosobowe Stanowisko ds. BHP i P.poż. - B.”;
- dotychczasowy § 32 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Biura ds. pomocy i integracji społecznej należy w szczególności:- w zakresie pomocy społecznej:
- opracowanie, aktualizowanie i realizacja strategii wojewódzkiej w zakresie polityki społecznej będącej integralną częścią strategii rozwoju województwa obejmującej w szczególności programy: przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, wyrównywania szans osób niepełnosprawnych, pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, współpracy z organizacjami pozarządowymi – po konsultacji z powiatami,
- sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w województwie warmińskomazurskim,
- organizowanie szkolenia zawodowego kadr pomocy społecznej,
- rozpoznawanie przyczyn ubóstwa oraz opracowywanie regionalnych programów pomocy społecznej wspierających samorządy lokalne w działaniach na rzecz ograniczania tego zjawiska,
- inspirowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie pomocy społecznej,
- organizowanie i prowadzenie regionalnych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
- prowadzenie banku danych o wolnych miejscach w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie województwa,
- opracowywanie raportu z monitoringu strategii polityki społecznej województwa warmińsko – mazurskiego,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji konkursów w zakresie zadań publicznych zlecanych do realizacji organizacjom pozarządowym w zakresie pomocy społecznej,
- przygotowywanie umów i prowadzenie nadzoru i kontroli nad wykorzystaniem dotacji przez organizacje pozarządowe w zakresie pomocy społecznej,
- realizacja zadań w zakresie koordynacji prac związanych z opracowywaniem i monitorowaniem rocznego wojewódzkiego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w części dotyczącej polityki społecznej,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie w zakresie zadań realizowanych z pomocy społecznej,
- współpraca z organami administracji rządowej oraz powiatami i gminami w realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym.
- w zakresie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem Obserwatorium Integracji Społecznej:
- przeprowadzenie jednego badania regionalnego rocznie wynikającego z zadań projektu,
- współpraca przy opracowaniu oceny zasobów pomocy społecznej w województwie warmińsko-mazurskim,
- tworzenie założeń programów finansowanych ze środków własnych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej lub założeń projektów systemowych finansowanych z funduszy Unii Europejskiej,
- przekazywanie wniosków i rekomendacji z prowadzonych badań marszałkowi i wojewodzie oraz jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej,
- formułowanie rekomendacji, na podstawie których będą opracowywane programy szkoleń prowadzonych przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej,
- popularyzacja wyników prowadzonych badań,
- stworzenie strony internetowej,
- promocja działań realizowanych przez OIS,
- wysyłanie bezpłatnego newslettera w wersji elektronicznej,
- składanie sprawozdań półrocznych oraz sprawozdania końcowego do CRZL ze zrealizowanych zadań merytorycznych.”;
- w zakresie pomocy społecznej:
- dotychczasowy § 36 otrzymuje brzmienie:
„§ 36
Departament Kontroli (K)- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- Zespół ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych (ZK);
- Zespół Kontroli ds. Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury (ZRPO);
- Samodzielne Stanowisko ds. Skarg i Wniosków (SiW);
- Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Zarządczej (KZ).
- Do zadań Zespołu ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych należy w szczególności:
- sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
- sporządzanie rocznej analizy działalności kontrolnej Urzędu m.in. na podstawie sprawozdań Dyrektorów Departamentów;
- wykonywanie kontroli wewnętrznej w Departamentach, zwłaszcza w zakresie:
- organizacji i zarządzania Departamentami,
- przestrzegania przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem kodeksu postępowania administracyjnego,
- prowadzenia działalności kontrolnej przez Dyrektorów Departamentów w ramach sprawowanego przez nich nadzoru nad terminowością i prawidłowością zadań wykonywanych przez pracowników,
- prawidłowości przestrzegania procedur kontroli finansowej, prawidłowości postępowania w zamówieniach publicznych,
- przestrzegania realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych przez organy kontroli oraz terminów realizacji uchwał Zarządu Województwa i wniosków Komisji Sejmiku;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych przez Departamenty;
- sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznych planów kontroli jednostek samorządowych oraz sprawozdań z ich wykonania;
- wykonywanie kontroli zewnętrznych w zakresie sposobu realizowania na obszarze Województwa zadań publicznych wynikających z aktów prawnych w odniesieniu do wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
- kontrola i ocena wojewódzkich jednostek ochrony zdrowia dotycząca realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielanych świadczeń medycznych, prawidłowości gospodarowania mieniem oraz legalności, celowości i rzetelności gospodarki finansowej;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych przez samorządowe jednostki organizacyjne.
- Do zadań Zespołu Kontroli ds. Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury należy w szczególności:
- przeprowadzenie kontroli wykonania Rocznych Planów Działań Instytucji Zarządzającej z Pomocy Technicznej RPO WiM;
- przeprowadzenie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektów własnych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego realizowanych w ramach RPO WiM przez wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej;
- nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Skarg i Wniosków należy w szczególności:
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi i wnioski przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi Województwa;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu oraz Sekretarza Województwa;
- opracowywanie analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków przez Departamenty.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej należy w szczególności:
- koordynowanie działań w zakresie kontroli zarządczej podejmowanych przez Departamenty i inne równorzędne komórki organizacyjne Urzędu;
- gromadzenie i analiza informacji świadczących o stanie kontroli zarządczej;
- upowszechnianie informacji niezbędnych do sprawnej realizacji systemu kontroli zarządczej.”;
- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- dotychczasowy § 45 otrzymuje brzmienie:
„§ 45
Wieloosobowe Stanowisko ds. BHP i P.poż. (B) Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. BHP i P.poż. należy w szczególności:- przeprowadzenie kontroli stanu bhp oraz ochrony p.poż;
- informowanie Marszałka o stwierdzonych nieprawidłowościach;
- występowanie z wnioskami o usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości;
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy;
- realizacja innych zadań określonych odrębnymi przepisami dotyczącymi służby bhp i ochrony p.poż.”.
- załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko– Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.