Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 35/640/10/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 20 lipca 2010 r
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 35/640/10/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 20 lipca 2010 r. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 25 ust. 3 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) prowadzenie spraw wynikających z prawa do udziału Województwa Warmińsko- Mazurskiego oraz Marszałka Województwa w instytucjach rozwoju regionalnego, tj. :- Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie,
- Warmińsko-Mazurskim Funduszu „Poręczenia Kredytowe” w Działdowie,
- Fundacji „Promocja i Wspieranie Przedsiębiorczości na Warmii i Mazurach” w Olsztynie,
- Nidzickiej Fundacji Rozwoju „Nida” w Nidzicy w części uczestnictwa przedstawiciela samorządu województwa w walnych zgromadzeniach spółek oraz posiedzeniach rady obydwu fundacji.”;
- dotychczasowy § 28 ust. 2 pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) przygotowanie projektów uchwał Sejmiku Województwa w sprawach nadania statutu dla Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Olsztynie;”; - dotychczasowy § 28 ust. 2 pkt 17 otrzymuje brzmienie:
„17) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektora Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Olsztynie oraz członków Rady Społecznej działającej przy ośrodku.”; - dotychczasowy § 30 ust. 2 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych;”; - dotychczasowy § 40 otrzymuje brzmienie:
„§ 40Departament Koordynacji Promocji (KP)- W skład Departamentu Koordynacji Promocji wchodzą:
- Zespół Koordynacji Promocji (KP.I.);
- Zespół Redakcji Wrót Warmii i Mazur (KP.II.);
- Zespół Promocji Gospodarczej (KP.III.).
- Do zadań Zespołu Koordynacji Promocji należy w szczególności:
- inicjowanie, organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z ogólną promocją Województwa we współpracy z innymi jednostkami Urzędu i samorządu wojewódzkiego, samorządem terytorialnym innych szczebli oraz podmiotami w kraju i za granicą zajmującymi się promocją regionalną lub promocją Polski;
- opiniowanie, pomoc w przygotowywaniu i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych we współpracy z poszczególnymi departamentami w szczególności: Departamentem Europejskiego Funduszu Społecznego, Departamentem Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego, Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa, Gabinetem Marszałka oraz Departamentem Turystyki w zakresie promocji regionu, programów i projektów europejskich;
- opracowywanie, przygotowywanie, gromadzenie i upowszechnianie materiałów promocyjnych i reklamowych dotyczących Województwa;
- opracowywanie i wdraSanie systemu identyfikacji wizualnej Urzędu oraz monitorowanie jego przestrzegania;
- redagowanie informacji dotyczących Departamentu na stronę internetową Urzędu oraz BIP;
- wspólnie z Biurem Jakości i Znaków Regionalnych opiniowanie wniosków o zgodę na uSycie herbu i logo Województwa;
- organizowanie konkursów promujących region z wyłączeniem konkursu Warmińsko-Mazurskiej Nagrody Jakości;
- prowadzenie spraw związanych z działalnością Zespołu Wydawniczego.
- Do zadań Zespołu Redakcji Wrót Warmii i Mazur naleSy w szczególności:
- administrowanie i aktualizacja serwisów informacyjnych Urzędu Marszałkowskiego w oparciu o materiały merytorycznie opracowane przez poszczególne jednostki Urzędu w ramach ich zadań, we współpracy z Departamentem Społeczeństwa Informacyjnego;
- opiniowanie, pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych we współpracy z poszczególnymi departamentami w szczególności Departamentem Europejskiego Funduszu Społecznego, Departamentem Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego, Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa oraz Gabinetem Marszałka w zakresie kampanii internetowych;
- koordynacja akcji promocyjnych w plebiscycie New7Wonders;
- przygotowywanie wydarzeń medialnych, konferencji prasowych i informacji prasowych we współpracy z Gabinetem Marszałka.
- Do zadań Zespołu Promocji Gospodarczej naleSy w szczególności:
- realizacja promocji gospodarczej Regionu na rzecz pozyskiwania inwestycji krajowych i zagranicznych;
- prowadzenie spraw dotyczących Centrum Obsługi Inwestora w Województwie;
- wdraSanie projektu „Spójny system obsługi inwestora na Warmii i Mazurach- Profesjonalne oddziaływanie promocji gospodarczej” jako narzędzia do zadania określonego w pkt 1, a takSe innych projektów, mających na celu stymulację wzrostu zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej i przyspieszenie tempa wzrostu społeczno- gospodarczego, zgodnie z zasadą zrównowaSonego rozwoju;
- współpraca z instytucjami otoczenia biznesu.”;
- W skład Departamentu Koordynacji Promocji wchodzą:
- dotychczasowy § 41 otrzymuje brzmienie:
„§ 41Biuro Jakości i Znaków Regionalnych (JZ)
- W skład Biura Jakości i Znaków Regionalnych wchodzą:
- Zespół ds. Systemów Zarządzania i Znaków (JZ.SZ.);
- Zespół ds. Normalizacji (JZ.NZ);
- Samodzielne stanowisko ds. Cittaslow i Współpracy Międzynarodowej (JZ.CS).
- Do zadań Zespołu ds. Systemów Zarządzania i Znaków naleSy w szczególności:
- inicjowanie i koordynacja działań mających na celu podnoszenie jakości produkowanych towarów, świadczonych usług i zarządzania do poziomu wymaganego w Unii Europejskiej;
- organizacja i współorganizacja szkoleń i konferencji z zakresu wdraSania systemów zarządzania jakością, akredytacji i certyfikacji;
- organizacja, współorganizacja regionalnych konkursów i innych działań promujących dobre zarządzanie w organizacjach (przedsiębiorstwach, organizacjach edukacyjnych, organizacjach publicznych) oraz promujących podnoszenie jakości towarów i świadczonych usług;
- współpraca z samorządami powiatowymi i gminnymi, gospodarczymi i zawodowymi w zakresie systemów zarządzania;
- współpraca z administracją rządową w zakresie systemów zarządzania;
- prowadzenie banku danych organizacji z województwa warmińsko-mazurskiego, które wdroSyły znormalizowane systemy zarządzania;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie priorytetu: upowszechnianie i ochrona praw konsumenta Programu Współpracy Samorządu Województwa Warmińsko- Mazurskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności poSytku publicznego i o wolontariacie;
- współpraca z krajami Unii Europejskiej oraz z innymi regionami partnerskimi Województwa Warmińsko-Mazurskiego z krajów spoza Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem realizacji projektów w zakresie systemów zarządzania i w zakresie jakości;
- nadzorowanie systemu zarządzania jakością w Urzędzie Marszałkowskim;
- prowadzenie spraw związanych z wyraSeniem zgody na uSycie przez podmioty logo i herbu województwa warmińsko-mazurskiego;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów ze środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych mających na celu podnoszenie jakości towarów, usług i zarządzania jakością;
- prowadzenie spraw związanych z marką i znakami towarowymi zgodnie z ustawą Prawo Własności Przemysłowej;
- monitoring strategii w zakresie realizacji celu operacyjnego 1.9 i współpraca w monitoringu innych celów operacyjnych związanych z zakresem realizowanych działań;
- prowadzenie innych działań wynikających z realizacji „Warmińsko-Mazurskiego Programu Promocji Jakości na lata 2000-2015.
- Do zadań Zespołu ds. Normalizacji naleSy w szczególności:
- prowadzenie spraw w zakresie normalizacji i oznakowania towarów i usług;
- inicjowanie i koordynacja działań mających na celu podnoszenie jakości produkowanych towarów, świadczonych usług, w tym gastronomicznych i hotelarskich, do poziomu wymaganego w Unii Europejskiej;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów w celu podnoszenia jakości produktów i usług;
- opracowywanie procedur przyznawania regionalnych znaków jakości;
- organizacja i współorganizacja konferencji, spotkań, wizyt studyjnych w zakresie podnoszenia jakości towarów i usług, zwłaszcza towarów Sywnościowych, usług gastronomicznych i hotelarskich oraz udział w targach o powySszej tematyce;
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z regionami z krajów Unii Europejskiej oraz z innymi regionami partnerskimi Województwa Warmińsko- Mazurskiego z krajów spoza Unii Europejskiej w zakresie jakości ze szczególnym uwzględnieniem realizacji projektów;
- współpraca z samorządami gminnymi i powiatowymi w zakresie jakości i realizowanych projektów;
- współpraca z administracją rządową w zakresie jakości;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie jakości;
- organizacja i współorganizacja konkursów kulinarnych mających na celu promocję regionu poprzez promocję Sywności naturalnej, lokalnej i tradycyjnej, w tym w ramach realizacji Kalendarza Imprez;
- prowadzenie spraw związanych z programem „Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach 2004-2013” w tym koordynacja programu w modułach III-VI;
- prowadzenie spraw związanych z Europejską Siecią Dziedzictwa Kulinarnego;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów ze środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych mających na celu podnoszenie jakości towarów, usług gastronomicznych i hotelarskich;
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją i ochroną nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spoSywczych oraz produktów tradycyjnych zgodnie z ustawą o rejestracji i ochronie nazw oznaczeń produktów rolnych i środków spoSywczych oraz o produktach tradycyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z krajowymi systemami, w tym wyróSniania Sywności wysokiej jakości i znakiem gwarancyjnym „Jakość Tradycja;
- monitoring strategii w zakresie realizacji celu operacyjnego 1.4 i współpraca w monitoringu innych celów operacyjnych związanych z zakresem realizowanych działań;
- prowadzenie innych działań wynikających z realizacji „Warmińsko – Mazurskiego Programu Promocji Jakości na lata 2000 – 2015.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Cittaslow i Współpracy Międzynarodowej należy w szczególności:
- inicjowanie i koordynacja działań mających na celu podnoszenie jakości produkowanych towarów, świadczonych usług, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego, do poziomu wymaganego w Unii Europejskiej;
- organizacja i współorganizacja konferencji, spotkań, wizyt studyjnych w zakresie podnoszenia jakości towarów i szkolnictwa zawodowego;
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z regionami z krajów Unii Europejskiej oraz z innymi regionami, w tym partnerskimi Województwa Warmińsko-Mazurskiego, z krajów spoza Unii Europejskiej w zakresie jakości ze szczególnym uwzględnieniem realizacji projektów w ramach Międzynarodowej Sieci Miast Cittaslow i szkolnictwa zawodowego w ramach programu "Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach 2004-2013;
- współpraca z samorządami gminnymi, powiatowymi, gospodarczymi i zawodowymi w zakresie jakości i realizowanych projektów;
- współpraca z administracją rządową w zakresie jakości i współpracy międzynarodowej;
- prowadzenie spraw związanych z programem "Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach 2004-2013, w tym koordynacja modułów I, II;
- prowadzenie spraw związanych z Międzynarodową Siecią Miast Cittaslow, w tym prowadzenie Sekretariatu Polskiej Krajowej Sieci Miast Cittaslow;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów ze środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych mających na celu podnoszenie jakości towarów i szkolnictwa zawodowego;
- współudział w monitoringu strategii w zakresie realizacji celu operacyjnego 9.3.3 i współpraca w monitoringu innych celów operacyjnych związanych z zakresem realizowanych działań;
- prowadzenie innych działań wynikających z realizacji "Warmińsko-Mazurskiego Programu Promocji Jakości na lata 2000-2015".;
- W skład Biura Jakości i Znaków Regionalnych wchodzą:
- dotychczasowy § 59 otrzymuje brzmienie:
„§ 59
- Marszałek wydaje zarządzenia w sprawach związanych z bieSącą pracą Urzędu.
- Do opracowania zarządzeń Marszałka mają zastosowanie zasady opracowywania aktów prawnych określone w tym rozdziale.
- Rejestr zarządzeń prowadzi Departament Organizacyjny.
- Za przekazywanie zarządzeń Marszałka Dyrektorom Departamentów w celu ich wykonania odpowiada Departament, który zarządzenie opracował.
- Rejestr zarządzeń Marszałka związanych z powoływaniem komisji przetargowych w sprawach o udzielenie zamówień publicznych prowadzi Departament Zamówień Publicznych i Udzielania Zezwoleń.”.
- dotychczasowy Rozdział VIII otrzymuje brzmienie:
„Rozdział VIII ZASADY I TRYB PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA INDYWIDULANYCH SPRAW ORAZ SKARG I WNIOSKÓW OBYWATELI§ 60
- Marszałek lub w jego zastępstwie Wicemarszałkowie i Członkowie Zarządu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w kaSdy poniedziałek od godziny 12.00 do 16.00.
- W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania jest dniem wolnym od pracy, obywatele przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
§ 61- Sekretarz Województwa, Dyrektorzy Departamentów i ich zastępcy przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki od godziny 10.00 do 16.00 oraz w pozostałe dni robocze od godziny 12.00 do 15.30.
- Pracownicy Urzędu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
§ 62Informacje o dniach i godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków przez osoby wymienione w § 60 i § 61 powinny być wywieszone w widocznym miejscu w siedzibie Urzędu, w siedzibach biur regionalnych oraz w siedzibach samorządowych jednostek organizacyjnych Województwa.§ 63- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a takSe ustnie do protokołu.
- W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści.
- Przyjmujący potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zaSąda tego wnoszący.
§ 64Organizację przyjmowania skarg i wniosków przez Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu i Sekretarza Województwa zapewnia Departament Organizacyjny.§ 65Do zadań Departamentu Kontroli w zakresie skarg i wniosków należy:- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi i wnioski przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi Województwa;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu oraz Sekretarza Województwa;
- opracowywanie analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków przez departamenty Urzędu oraz jednostki organizacyjne Województwa podległe Marszałkowi.
§ 66Dyrektorzy Departamentów są zobowiązani do:- zapewnienia naleSytej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania i załatwiania skarg, wniosków;
- sprawowania bieSącego nadzoru nad prawidłowością i terminowością załatwiania skarg i wniosków oraz dokonywania okresowych analiz i ocen sposobu ich załatwiania;
- wykorzystywania materiałów zawartych w skargach i wnioskach w celu ochrony praw obywateli oraz likwidacji źródła powstawania skarg.
§ 67- Wszelkie pisma kierowane przez obywateli powinny trafiać za pośrednictwem Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego do Sekretarza Województwa.
- O tym czy pismo skierowane do Urzędu należy zakwalifikować jako skargę lub wniosek decyduje Sekretarz Województwa, kierując się obowiązującymi przepisami.
- Pismo po wstępnej analizie przekazywane jest do Departamentu Kontroli.
§ 68- Skargi i wnioski są rejestrowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków, po czym zostają skierowane do merytorycznych departamentów celem rozpatrzenia.
- Rejestracji podlegają wszystkie skargi i wnioski niezaleSnie od sposobu ich wniesienia.
- Niezależnie od centralnego rejestru skarg i wniosków prowadzonego przez Departament Kontroli, kaSdy departament merytorycznie załatwiający sprawę ma obowiązek prowadzenia ewidencji załatwianych skarg i wniosków.
- Rejestrację oraz kontrolę terminowego załatwiania skarg i wniosków Dyrektorzy departamentów powierzają imiennie wyznaczonym pracownikom.
§ 69- Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg i wniosków następuje na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i naleSy do kompetencji departamentów właściwych ze względu na przedmiot sprawy.
- Załatwianie skarg i wniosków polega na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy, jej rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub dokonaniu odpowiednich wystąpień, usunięciu stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstawania oraz zawiadomieniu zainteresowanych osób i instytucji o sposobie ich załatwienia.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska bądź nazwy oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, Se nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania lub wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpoznania skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu moSe zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
- Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez róSne organy, departament, do którego wniesiono skargę lub wniosek, rozpatruje sprawy należące do jego właściwości, a pozostałe niezwłocznie przekazuje, nie później niS w terminie 7 dni, właściwym organom, przesyłając odpis skargi lub wniosku i zawiadamia niezwłocznie wnoszącego skargę lub wniosek.
- Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
- Departament rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, podjąć stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.
- Departament właściwy do rozpatrzenia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
§ 70Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisują upoważnieni przez Marszałka Członkowie Zarządu lub Dyrektorzy. Zdanie powyższe nie dotyczy skarg i wniosków w zakresie działania bądź zaniechania Marszałka bądź Zarządu.§ 71Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.”; - dotychczasowe § 68,69,70,71,72,73,74,75,76 otrzymują odpowiednio oznaczenia 72,73,74,75,76,77,78,79,80.
- załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko– Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
- załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko– Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.