Wersja nieobowiązująca z dnia
Zadania Departamentu Kontroli oraz Departamentów Urzędu w zakresie skarg i wniosków
Do zadań Departamentu Kontroli w zakresie skarg i wniosków należy:
- przyjmowanie skarg i wniosków oraz koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi i wnioski przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi Województwa;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu oraz Sekretarza Województwa,
- opracowywanie przy współpracy z Departamentami analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych Województwa.
Dyrektorzy Departamentów są zobowiązani do:
- zapewnienia należytej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania i załatwiania skarg i wniosków wpływających do Urzędu, w szczególności skarg i wniosków dotyczących działalności podległych mu pracowników;
- sprawowania bieżącego nadzoru nad prawidłowością i terminowością załatwiania skarg i wniosków oraz dokonywania okresowych analiz i ocen sposobu ich załatwiania;
- wykorzystywania materiałów zawartych w skargach i wnioskach w celu ochrony praw oraz likwidacji źródła powstawania skarg;
- współpracy z Kierownikami jednostek organizacyjnych Województwa w zakresie skarg i wniosków wpływających do Urzędu.