Wersja nieobowiązująca z dnia
Departament Organizacyjny
Dyrektor: Bogdan Bochenek
Zastępca Dyrektora: Marcin Politewicz
Zastępca Dyrektora: Marek Przybyłek
10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 117
tel. (89) 52 19 560
fax. (89) 52 19 569
Kancelaria ogólna: 10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 381
tel. (0-89) 521-91-35, 521-91-36
- W skład Departamentu Organizacyjnego (O) wchodzą:
- Biuro Organizacyjne i Kancelarii Ogólnej (I);
- Biuro Spraw Pracowniczych (II);
- Biuro Obsługi Zarządu (III);
- Biuro Obsługi Urzędu (IV);
- Biuro ds. Obsługi Transportowej (V);
- Biuro Koordynacji Pomocy Technicznej RPO (VI);
- Zespół ds. obsługi archiwum zakładowego (VII);
- Biuro ds. Remontów i Administrowania Lokalami Urzędu (VIII).
- Do zadań Biura Organizacyjnego i Kancelarii Ogólnej należy w szczególności:
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektu i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
- opracowywanie projektów innych niezbędnych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu, organizacji i obsługi interesantów oraz obiegu dokumentów,
- opiniowanie przed zatwierdzeniem przez Marszałka szczegółowych struktur organizacyjnych poszczególnych Departamentów,
- przygotowywanie i monitorowanie, w uzgodnieniu z innymi departamentami, planów pracy Urzędu,
- prowadzenie i monitorowanie rejestru zarządzeń Marszałka,
- prowadzenie i monitorowanie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Marszałka i Zarząd,
- prowadzenie i monitorowanie ewidencji zespołów opiniodawczo-doradczych powołanych zarządzeniem Marszałka,
- prowadzenie rejestru fundacji, dla których Samorząd Województwa jest fundatorem lub współfundatorem,
- prowadzenie rejestru stowarzyszeń, których Samorząd Województwa jest członkiem,
- prowadzenie dokumentacji w sprawie wydawania legitymacji służbowych, wydawanie legitymacji służbowych oraz prowadzenie ich rejestru,
- prowadzenie sekretariatów: Wicemarszałków Województwa, Członków Zarządu Województwa, Sekretarza Województwa, Dyrektora i Zastępcy Dyrektora Departamentu.
- w zakresie spraw Kancelarii Ogólnej
- prowadzenie rejestru korespondencji napływowej i wypływającej z Urzędu i ewidencji wpływów specjalnych,
- obsługa stanowiska przyjmowania i potwierdzania odbioru dokumentów elektronicznych przesyłanych pocztą elektroniczną oraz z Elektronicznej Skrzynki Podawczej,
- weryfikacja podpisu elektronicznego,
- sprawdzanie wpływających dokumentów elektronicznych pod względem formalnym,
- dekretacja dokumentów elektronicznych do poszczególnych Departamentów zgodnie ze ścieżkami obiegu w Systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
- wprowadzanie dokumentów do Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
- przekazywanie korespondencji Członkom Zarządu i rozdzielanie na poszczególne Departamenty,
- przygotowywanie przesyłek pocztowych do nadania,
- prowadzenie punktu informacyjnego.
- w zakresie systemu zarządzania jakością:
- koordynacja i nadzór nad utrzymaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 w Urzędzie
- tworzenie, nadzorowanie i aktualizowanie dokumentacji systemu zarządzania jakością
- organizowanie auditów wewnętrznych oraz ich nadzór
- badanie satysfakcji klientów Urzędu
- organizowanie corocznych przeglądów zarządzania.
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- Do zadań Biura Spraw Pracowniczych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw osobowych kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych we współdziałaniu z merytorycznym Departamentem;
- stała kontrola wykonania funduszu płac;
- załatwianie spraw emerytalnych i rentowych pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu;
- obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- przygotowywanie planu podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz realizacja form kształcenia zgodnie z regulaminem podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie;
- opracowanie projektu i aktualizacja regulaminu pracy;
- prowadzenie ewidencji umów cywilno-prawnych (zlecenia i o dzieło);
- prowadzenie dokumentacji i organizowanie naboru na stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie;
- prowadzenie dokumentacji i organizowanie służby przygotowawczej w Urzędzie;
- udział w przygotowywaniu dokumentacji związanej z realizacją Pomocy Technicznej w zakresie zatrudnienia i wynagradzania pracowników.
- Do zadań Biura Obsługi Zarządu należy w szczególności:
- opracowanie projektów planów pracy Zarządu oraz terminarza posiedzeń;
- kompletowanie wniosków kierowanych na posiedzenia Zarządu;
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu;
- sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu;
- przekazywanie do Kancelarii Sejmiku przyjętych (zatwierdzonych) przez Zarząd i podpisanych przez Marszałka projektów aktów prawnych i materiałów informacyjnych przeznaczonych do rozpatrzenia przez Sejmik Województwa;
- przekazywanie uchwał i rozstrzygnięć Zarządu do wykonania merytorycznym Departamentom;
- przekazywanie Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Zarządu objętych zakresem nadzoru tych organów – w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
- Do zadań Biura Obsługi Urzędu należy w szczególności:
- realizacja zadań związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym w zakresie funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego;
- opracowywanie Projektu Budżetu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w zakresie funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego;
- opracowywanie i realizacja planu wydatków rzeczowych, w zakresie funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego;
- monitorowowanie wydatków środków pozostających w dyspozycji Departamentu Organizacyjnego;
- opracowywanie Planu Zamówień Publicznych w zakresie zadań realizowanych przez Departament Organizacyjny;
- monitorowanie i przygotowywanie sprawozdań z wykonania Planu Zamówień Publicznych Departamentu Organizacyjnego;
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, opisów przedmiotu zamówienia w celu wszczęcia procedur przetargowych;
- realizacja zamówień wyłączonych ze stosowania Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przeprowadzenie analiz rynku i zapytań ofertowych w celu wyłonienia najkorzystniejszego kontrahenta;
- prowadzenie spraw i dokumentacji związanych z ewidencjonowaniem składników majątku trwałego;
- przygotowywanie i aktualizacja umów związanych z bieżącą działalnością i funkcjonowaniem Urzędu;
- prowadzenie stałej kontroli w zakresie wywiązywania się z umów;
- techniczne zabezpieczenie narad, spotkań i uroczystości odbywających się z inicjatywy Marszałka, Wicemarszaków, Członków Zarządu i Gabinetu Marszałka;
- prowadzenie ewidencji wydanych i zdanych pieczęci oraz spraw związanych z likwidacją pieczęci;
- realizacja zadań związanych z obsługą administracyjną i zapewnieniem techniczno-materialnym warunków pracy Wojewódzkiej Komisji Wyborczej oraz zadań związanych z organizacją wyborów do Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
- Do zadań Biura ds. Obsługi Transportowej należy w szczególności:
- gospodarka pojazdami służbowymi Urzędu Marszałkowskiego;
- koordynacja wykorzystywania samochodów służbowych;
- organizacja wykorzystania środków transportu i pracy osób zatrudnionych na stanowiskach kierowców;
- rozliczanie i analiza kosztów transportu;
- kontrola- na podstawie zamówień i faktur- wielkości zakupowanych towarów i usług;
- prowadzenie rejestru osób upoważnionych do kierowania samochodami służbowymi;
- sporządzanie umów na używanie samochodów prywatnych do celów służbowych oraz prowadzenie ich rejestru.
- Do zadań Biura Koordynacji Pomocy Technicznej RPO należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań Biura;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur w zakresie zadań Biura;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową;
- współpraca w zakresie przygotowywania sprawozdań/informacji kwartalnych z Osi Pomoc Techniczna RPO WiM 2014-2020 w zakresie realizowanych zadań;
- współpraca przy sporządzaniu informacji kwartalnych z realizacji Programu w zakresie PT RPO WiM 2014-2020;
- współpraca przy sporządzaniu sprawozdań rocznych i końcowego z realizacji Programu w części dotyczącej Osi Pomocy Technicznej w ramach RPO WiM 2014-2020;
- przygotowanie budżetu i planowanie finansowe w zakresie Pomocy technicznej RPO WiM 2007-2013 oraz Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 w zakresie realizacji operacji finansowych i kategorii wydatków;
- współpraca w obszarze wnioskowania środków finansowych na realizację Programu w zakresie PT RPO WiM 2014-2020;
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie (w uzgodnieniu w zależności od perspektywy finansowej odpowiednio z: Departamentem Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego albo Departamentem Polityki Regionalnej) i realizacja zgodnie z decyzją o dofinansowanie cząstkowych Rocznych Planów Działań, wniosków o dofinansowanie projektu Pomocy technicznej w ramach RPO WiM 2014-2020 oraz wniosków o płatność w ramach Pomocy technicznej RPO WiM 2007- 2013 i 2014-2020:
- zatrudniania i wynagradzania pracowników przy udziale Biura Spraw Pracowniczych,
- podnoszenia kwalifikacji pracowników tj. realizacji szkoleń, kursów, studiów dla pracowników,
- wyposażenia stanowisk pracy,
- finansowania kosztów ogólnych i administracyjnych, wynajmu i modernizacji powierzchni biurowej,
- kontroli organizacyjnych, technicznych i administracyjnych,
- rozliczania podróży służbowych,
- finansowania kosztów kontroli;
- współpraca w zakresie prowadzenia wykazu kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020;
- koordynacja organizacji i realizacja szkoleń dla kandydatów na ekspertów w zakresie RPO WiM 2014-2020;
- koordynacja i realizacja finansowania ekspertów Komisji Oceny Projektów i usług wykonania ekspertyz poprzez zabezpieczenie środków w planie finansowym Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020, oraz ujęcie ich we Wniosku o dofinansowanie projektu Pomocy technicznej w ramach RPO WiM 2014-2020 według zapotrzebowań zgłaszanych przez komórki organizacyjne zaangażowane w realizację RPO WiM 2014-2020 oraz weryfikacja, przygotowanie dokumentów i przekazanie ich do Departamentu Finansów i Skarbu w celu realizacji płatności, a także ujęcie poniesionych wydatków we Wnioskach o płatność;
- współpraca i realizacja finansowania działania IP - Przedsiębiorczość w zakresie ujęcia wydatków IP - Przedsiębiorczość w planie finansowym i Wnioskach o dofinansowanie projektu Pomocy technicznej w ramach RPO WiM 2014-2020;
- współpraca przy organizacji posiedzeń Komitetu Monitorującego RPO WiM 2014-2020 i realizacja finansowania prac Komitetu;
- realizacja i koordynacja szkoleń członków Komitetu Monitorującego we współpracy z PR;
- realizacja zamówień publicznych w zakresie Pomocy Technicznej RPO WiM 2014-2020 o wartości nie przekraczającej kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych;
- współpraca w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie Pomocy technicznej w przedmiocie zwrotu środków;
- współpraca przy koordynacji realizacji umowy z IP - Przedsiębiorczość;
- zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013 oraz 2014-2020 w zakresie spraw realizowanych w BK PT RPO Departamentu Organizacyjnego;
- archiwizacja dokumentów.
- Do zadań Zespołu ds. obsługi archiwum zakładowego należy w szczególności:
- gromadzenie, przechowywanie, zabezpieczanie i udostępnianie dokumentacji;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przejmowania akt do archiwum zakładowego;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej (akt kat. B);
- przekazywanie materiałów archiwalnych (akt kat. A) do archiwum państwowego;
- bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie.
- Do zadań Biura ds. Remontów i Administrowania Lokalami Urzędu należy w szczególności:
- prowadzenie bieżących remontów, napraw i konserwacji;
- realizacja zadań związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym w zakresie remontów, napraw i konserwacji na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego;
- administrowanie i gospodarowanie lokalami biurowymi Urzędu;
- współpraca przy opracowywaniu Projektu Budżetu Województwa Warmińsko- Mazurskiego w zakresie zadań Biura;
- współpraca przy opracowywaniu Planu Zamówień Publicznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- monitorowanie i przygotowywanie cząstkowych sprawozdań z wykonania Planu Zamówień Publicznych w zakresie remontów, napraw i konserwacji;
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, opisów przedmiotu zamówienia w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- realizacja zamówień wyłączonych ze stosowania Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przeprowadzanie analiz rynku i zapytań ofertowych w celu wyłonienia najkorzystniejszego kontrahenta, w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- przygotowywanie i aktualizacja umów związanych z administrowaniem i gospodarowaniem lokalami biurowymi Urzędu;
- prowadzenie stałej kontroli w zakresie wywiązywania się z umów.
- Przy wykonywaniu innych zadań w ramach RPO WiM 2014-2020 niż wskazane w ust. 7 Departament Organizacyjny współpracuje z departamentami Urzędu oraz innymi instytucjami, wchodzącymi w skład systemu instytucjonalnego zarządzania RPO WiM 2014-2020.