Wersja nieobowiązująca z dnia
Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami i kierowców
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 155),Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 lipca 2014 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców (Dz. U. z 2014 r., poz. 949).
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy,
- wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
- kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający następujących dokumentów:
- prawo wykonywania zawodu lekarza,
- dowód osobisty, - dokument potwierdzający co najmniej 5 – letni staż w zawodzie lekarza,
- dokument potwierdzający specjalizację w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację i dodatkowe szkolenie w zakresie badań lekarskich kierowców,
- dowód uiszczenia opłaty za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy – 50 zł,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich – 17 zł.
Opłaty i sposób ich wnoszenia:
- opłatę za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy w wysokości 50 zł należy uiścić na konto:
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
ul. Emilii Plater 1,
10-562 Olsztyn
nr rachunku 78 1240 5598 1111 0010 3382 7095 Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, - opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich w wysokości 17 zł należy uiścić na konto:
Urząd Miasta Olsztyna,
Plac Jana Pawła II nr 1,
10-101 Olsztyn – Wydział Podatków i Opłat
nr rachunku: 20 1030 1218 0000 0000 9040 1513 Bank Handlowy w Warszawie S.A.
lub osobiście w kasie Urzędu Miasta Olsztyna.
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie
Departament Zdrowia
ul. Mariańska 3
10-051 Olsztyn
lub osobiście w sekretariacie Departamentu Zdrowia.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego,
- Decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji lekarzy uprawnionych,
- Zaświadczenie potwierdzające uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców.
Telefon kontaktowy:
Departament Zdrowia – tel. 89/52-16-943Załączniki
- Wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy
- Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów