Wersja nieobowiązująca z dnia

Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami i kierowców

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 155),
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 lipca 2014 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców (Dz. U. z 2014 r., poz. 949).

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy,
  • wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców,
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
  • kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający następujących dokumentów:
    - prawo wykonywania zawodu lekarza,
    - dowód osobisty,
  • dokument potwierdzający co najmniej 5 – letni staż w zawodzie lekarza,
  • dokument potwierdzający specjalizację w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację i dodatkowe szkolenie w zakresie badań lekarskich kierowców,
  • dowód uiszczenia opłaty za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy – 50 zł,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich – 17 zł.

Opłaty i sposób ich wnoszenia:

  • opłatę za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy w wysokości 50 zł należy uiścić na konto:
    Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
    ul. Emilii Plater 1,
    10-562 Olsztyn
    nr rachunku 78 1240 5598 1111 0010 3382 7095 Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
    ,
  • opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich w wysokości 17 zł należy uiścić na konto:
    Urząd Miasta Olsztyna,
    Plac Jana Pawła II nr 1,
    10-101 Olsztyn – Wydział Podatków i Opłat
    nr rachunku: 20 1030 1218 0000 0000 9040 1513 Bank Handlowy w Warszawie S.A.

    lub osobiście w kasie Urzędu Miasta Olsztyna.

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie
Departament Zdrowia
ul. Mariańska 3
10-051 Olsztyn
lub osobiście w sekretariacie Departamentu Zdrowia.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego,
- Decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji lekarzy uprawnionych,
- Zaświadczenie potwierdzające uzyskanie uprawnień do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców.

Telefon kontaktowy:

Departament Zdrowia – tel. 89/52-16-943
 

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.