Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 19/210/12/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 13 kwietnia 2012 r.
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 19/210/12/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 13 kwietnia 2012 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 15 otrzymuje brzmienie:
„§ 15
- W skład Biura Regionalnego wchodzą zamiejscowe stanowiska pracy poszczególnych Departamentów Urzędu oraz stanowiska bezpośrednio podlegające Dyrektorowi lub Kierownikowi Biura Regionalnego.
- Za wykonanie zadań merytorycznych na zamiejscowych stanowiskach pracy podlegających Dyrektorom Departamentów odpowiadają właściwi Dyrektorzy Departamentów, określający te zdania.
- Za organizację, bieżące funkcjonowanie, właściwe warunki pracy i dyscyplinę pracy w Biurze Regionalnym odpowiada Dyrektor lub Kierownik Biura Regionalnego.
- Dyrektor lub Kierownik Biura Regionalnego obok zadań wymienionych w ust. 3, wykonuje merytoryczne zadania przekazane przez właściwego Dyrektora Departamentu.
- Zamiejscowe stanowiska pracy ujmuje się w szczegółowej strukturze organizacyjnej właściwych Departamentów.
- Stanowiska bezpośrednio podległe Dyrektorowi lub Kierownikowi Biura Regionalnego oraz zamiejscowe stanowiska poszczególnych Departamentów ujmuje się w szczegółowej strukturze organizacyjnej Biura Regionalnego.
- Dyrektor lub Kierownik Biura Regionalnego przedkłada plan pracy na dany rok kalendarzowy Marszałkowi do zatwierdzenia.”;
2) § 26 otrzymuje brzmienie:
„§ 26
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego (ZPRR)
- W skład Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego wchodzą:
- Biuro Koordynacji (ZPRR-II);
- Biuro Promocji, Informacji i Szkoleń (ZPRR-III);
- Biuro Projektów – Przedsiębiorczość (ZPRR-IV);
- Biuro Projektów – Infrastruktura Społeczna i Turystyczna (ZPRR-VI);
- Biuro Projektów – Rewitalizacja (ZPRR-VII);
- Biuro Projektów – Transport (ZPRR-VIII);
- Biuro Projektów – Informatyzacja (ZPRR-IX);
- Biuro Płatności i Rozliczeń (ZPRR-X);
- Biuro Kontroli (ZPRR-XI);
- Biuro Monitoringu (ZPRR-XII);
- Biuro Budżetu i Pomocy Technicznej (ZPRR-XIII);
- Biuro Postępowań Administracyjnych (ZPRR-XIV).
- Do zadań Biura Koordynacji należy w szczególności:
- zapewnienie jednolitości dokumentów związanych z realizacją RPO WiM;
- opracowywanie zbiorczych zestawień, ankiet oraz harmonogramów dotyczących realizacji RPO WiM;
- koordynowanie wdrażania zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych oraz z przeprowadzonych kontroli w Departamencie;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą (IP);
- tworzenie i aktualizowanie bazy ekspertów;
- współpraca z Instytucją Koordynującą RPO WiM w zakresie funkcjonowania systemu wdrażania programu.
- Do zadań Biura Promocji, Informacji i Szkoleń należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu działań promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych dla RPO WiM;
- prowadzenie Sieci Punktów Informacyjnych o Funduszach Europejskich.
- Do zadań Biura Projektów – Przedsiębiorczość należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (IP II).
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
- Do zadań Biura Projektów – Infrastruktura Społeczna i Turystyczna należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
- Do zadań Biura Projektów – Rewitalizacja należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
- Do zadań Biura Projektów – Transport należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- koordynowanie działań w obszarze zobowiązań Instytucji Zarządzającej (IZ) RPO WiM związanych z ochroną środowiska.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
- Do zadań Biura Projektów – Informatyzacja należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- analiza procesów, projektowanie i programowanie systemu informatycznego RPO WiM;
- opracowywanie interfejsu komunikacyjnego pomiędzy lokalnym i krajowym systemem informatycznym (SIMIK 2007-2013);
- nadzór techniczny nad stroną internetową RPO WiM.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
- Do zadań Biura Płatności i Rozliczeń należy w szczególności:
- opracowywanie procedur przekazywania płatności;
- weryfikacja wniosków Beneficjenta o płatność;
- rozliczanie płatności przekazywanych IP/IP II oraz weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków od IP/IP II do IZ;
- przygotowywanie poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do Instytucji Certyfikującej;
- przechowywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektu;
- odzyskiwanie kwot nienależnie pobranych lub wypłaconych w nadmiernej wysokości zgodnie z ustawą o finansach publicznych;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
- opracowywanie procedur przeprowadzania kontroli;
- opracowywanie i weryfikacja Rocznego planu kontroli;
- przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli systemu zarządzania i kontroli IP/IP II;
- przeprowadzanie kontroli Pomocy Technicznej w IP;
- przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- gromadzenie informacji, weryfikacja i sporządzanie raportów o nieprawidłowościach.
- Do zadań Biura Monitoringu należy w szczególności:
- gromadzenie oraz monitorowanie danych na temat realizacji RPO WiM;
- sporządzanie i weryfikacja informacji miesięcznych i kwartalnych, sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu pomocy publicznej;
- monitorowanie zasady n+3/n+2 oraz parytetu 80%/20%;
- prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego RPO WiM.
- Do zadań Biura Budżetu i Pomocy Technicznej należy w szczególności:
- wnioskowanie i rozliczanie środków finansowych na realizację RPO WiM;
- opracowywanie budżetu Samorządu Województwa w części dotyczącej RPO WiM oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania;
- opracowywanie, weryfikacja i monitoring Rocznego Planu Działań IZ dla zadań realizowanych w ramach Pomocy Technicznej RPO WiM w danym roku budżetowym, przygotowywanie uchwał oraz sporządzanie zestawień dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte Rocznym Planem Działań IZ;
- zamknięcie Pomocy Technicznej ZPORR;
- weryfikacja Rocznych Planów Działań IP oraz przygotowywanie umów i aneksów do umów;
- weryfikacja wniosków o płatność IP.
- Do zadań Biura Postępowań Administracyjnych należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach RPO WiM;
- prowadzenie egzekucji administracyjnoprawnej i cywilnoprawnej dotyczącej zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach RPO WiM.”;
3) w § 28:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ 1. W skład Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa wchodzą:
- Biuro Polityki Rolnej (OW-I);
- Biuro Aktywizacji i Promocji Obszarów Wiejskich (OW-II);
- Biuro ds. Rybactwa (OW-III);
- Biuro Wdrażania Programów (OW-IV);
- Biuro Autoryzacji Wniosku o Płatność (OW-V);
- Biuro Kontroli (OW-VI);
- Samodzielne stanowisko pracy ds. monitoringu i sprawozdawczości (OW-VII);
- Biuro Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich- Sekretariat Regionalny (OW-VIII);
- Biuro Wdrażania PO RYBY (OW-IX).”;
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ 3. Do zadań Biura Aktywizacji i Promocji Obszarów Wiejskich należy w szczególności:
„ 3. Do zadań Biura Aktywizacji i Promocji Obszarów Wiejskich należy w szczególności:
- realizacja polityki wynikającej ze strategii rozwoju województwa, programów krajowych i wojewódzkich;
- współpraca z organami administracji publicznej, samorządem rolniczym, organizacjami społeczno-zawodowymi, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi w kształtowaniu polityki rozwoju obszarów wiejskich, zwłaszcza w zakresie szkoleń, informacji, konkursów, plebiscytów i innych zadań dla mieszkańców obszarów wiejskich;
- współpraca w organizacji dożynek wojewódzkich oraz innych imprez promujących rodzimą tradycję i kulturę obszarów wiejskich;
- diagnozowanie i ocena sytuacji społeczno-ekonomicznej obszarów wiejskich;
- współdziałanie z centralną i wojewódzką administracją państwową, administracją zespoloną, samorządem powiatowym i gminnym oraz z innymi Departamentami Urzędu Marszałkowskiego w zakresie programowania i realizacji programów pomocowych na obszarach wiejskich;
- podejmowanie inicjatyw, organizowanie i koordynowanie prac związanych z planowaniem, wdrażaniem i realizacją działań wspierających rozwój obszarów wiejskich w Województwie;
- opracowywanie projektów dokumentów z zakresu działań finansowanych z budżetu województwa wspierających rozwój obszarów wiejskich;
- weryfikacja i ocena wniosków składanych przez wnioskodawców i przygotowywanie list rankingowych beneficjentów podejmujących inicjatywy lokalne na rzecz rozwoju obszarów wiejskich w Województwie;
- współpraca z partnerami zagranicznymi w zakresie podejmowania działań na rzecz rozwoju terenów wiejskich w Województwie;
- prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących rozwoju i aktywizacji obszarów wiejskich.”;
4) § 39 otrzymuje brzmienie:
„ § 39
Departament Społeczeństwa Informacyjnego (SI)
- W skład Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego (SI) wchodzą:
- Biuro BIP i Rozwoju Technologii Informatycznych (SI-I);
- Biuro Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (SI-II);
- Biuro Informatyzacji Urzędu (SI-III).
- Do zadań Biura BIP i Rozwoju Technologii Informatycznych należy w szczególności:
- odpowiedzialność za określenie struktury oraz funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej;
- administrowanie stroną podmiotową BIP;
- publikowanie i aktualizacja informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, informacji przekazanych przez departamenty oraz jednostki organizacyjne Województwa Warmińsko- Mazurskiego;
- przenoszenie nieaktualnych informacji do archiwum utworzonego na stronie BIP na podstawie informacji uzyskanych z Departamentów oraz jednostek organizacyjnych Województwa Warmińsko- Mazurskiego;
- nadzór nad czynnościami dokonywanymi w zakresie kompetencji rzeczowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego związanymi z realizowaniem dostępu do informacji publicznych;
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
- odpowiedzialność za określenie struktury oraz funkcjonowania portalu internetowego oraz innych stron internetowych należących do Urzędu Marszałkowskiego;
- administrowanie portalem internetowym oraz innymi stronami internetowymi należącymi do Urzędu Marszałkowskiego;
- zarządzanie kontami redaktorów umieszczających informacje na stronach internetowych należących do Urzędu Marszałkowskiego;
- opracowywanie i nadzór nad realizacją procedur zapewniających bezpieczeństwo zasobów informatycznych zawartych na witrynach internetowych;
- koordynowanie prac projektowych, projektowanie, administrowanie oraz tworzenie aplikacji i witryn internetowych na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego;
- współpraca z właściwymi organami administracji samorządowej i rządowej w zakresie ogólnych zasad, instrumentów realizacji rozwoju społeczeństwa informacyjnego, aktywizacji informatycznej regionu, przygotowanie koncepcji rozwojowych.
- Do zadań Biura Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego należy w szczególności:
- opracowywanie dokumentów i analiz stanowiących podstawę do opracowania wojewódzkiej strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zamawianie badań i opracowań w tym zakresie;
- koordynacja, monitoring i ewaluacja realizacji zadań wynikających z wojewódzkiej strategii społeczeństwa informacyjnego;
- opracowywanie koncepcji strategii rozwoju systemów informatycznych w Urzędzie;
- nadzór nad gospodarowaniem infrastrukturą i majątkiem informatycznym stanowiącym własność Województwa;
- przygotowywanie i opracowywanie technicznych warunków dla projektów w zakresie infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
- opracowanie i nadzór nad realizacją przedsięwzięć z zakresu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Województwie;
- inicjowanie i koordynowanie projektów sieci informacyjnej, w tym szerokopasmowego dostępu do Internetu w województwie, współpraca z organizacjami społecznymi i fundacjami uczestniczącymi w procesie wdrożenia idei społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego;
- współpraca z administracją rządową przy realizacji projektów krajowych;
- przygotowywanie specyfikacji technicznej dotyczącej realizowanych przedsięwzięć.
- Do zadań Biura Informatyzacji Urzędu należy w szczególności:
- opracowanie koncepcji strategii rozwoju systemów teleinformatycznych w Urzędzie;
- opracowanie planów i koncepcji przedsięwzięć teleinformatycznych w Urzędzie na podstawie strategii rozwoju systemów teleinformatycznych;
- przygotowanie i opracowanie technicznych warunków dla projektów w zakresie rozwoju infrastruktury społeczeństwa informacyjnego;
- przygotowanie parametrów technicznych sprzętu teleinformatycznego oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w celu przeprowadzenia zamówień publicznych na potrzeby Urzędu;
- nadzór nad administrowaniem Samorządowym Ośrodkiem Przetwarzania Danych zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Teleinformatycznego;
- nadzór nad administrowaniem systemami teleinformatycznymi użytkowanymi w Urzędzie;
- nadzór nad rozdysponowaniem sprzętu teleinformatycznego i akcesoriów komputerowych;
- nadzór nad ewidencją sprzętu teleinformatycznego i licencji oprogramowania;
- pomoc informatyczna merytorycznym stanowiskom pracy w zakresie niestandardowego wykorzystania systemów informatycznych;
- organizowanie i prowadzenie szkoleń obsługi programów komputerowych dla pracowników użytkujących sprzęt informatyczny;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania struktury teleinformatycznej Urzędu.”.