Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r.
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 32/432/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2011 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 26 otrzymuje brzmienie:
„§ 26Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego(ZPRR)
- W skład Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego wchodzą:
- Biuro Koordynacji (ZPRR-II);
- Biuro Promocji i Informacji (ZPRR-III);
- Biuro Projektów – Przedsiębiorczość (ZPRR-IV);
- Biuro Projektów – Infrastruktura Społeczna i Turystyczna (ZPRR-VI);
- Biuro Projektów – Rewitalizacja (ZPRR-VII);
- Biuro Projektów – Transport (ZPRR-VIII);
- Biuro Projektów – Informatyzacja (ZPRR-IX);
- Biuro Płatności i Rozliczeń (ZPRR-X);
- Biuro Kontroli (ZPRR-XI);
- Biuro Monitoringu (ZPRR-XII);
- Biuro Budżetu i Pomocy Technicznej (ZPRR-XIII);
- Do zadań Biura Koordynacji należy w szczególności:
- zapewnienie jednolitości dokumentów związanych z realizacją RPO WiM;
- opracowywanie zbiorczych zestawień, ankiet oraz harmonogramów dotyczących realizacji RPO WiM;
- koordynowanie wdrażania zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych oraz z przeprowadzonych kontroli w Departamencie;
- koordynowanie działań w obszarze zobowiązań Instytucji Zarządzającej (IZ) RPO WiM związanych z ochroną środowiska;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą (IP);
- tworzenie i aktualizowanie bazy ekspertów;
- współpraca z Instytucją Koordynującą RPO WiM w zakresie funkcjonowania systemu wdrażania programu.
- Do zadań Biura Promocji i Informacji należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu działań promocyjnych i informacyjnych dla RPO WiM;
- prowadzenie Sieci Punktów Informacyjnych o Funduszach Europejskich.
- Do zadań Biura Projektów – Przedsiębiorczość należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (IP II).
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
- Do zadań Biura Projektów – Infrastruktura Społeczna i Turystyczna należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
- Do zadań Biura Projektów – Rewitalizacja należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
- Do zadań Biura Projektów – Transport należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
- Do zadań Biura Projektów – Informatyzacja należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- analiza procesów, projektowanie i programowanie systemu informatycznego RPO WiM;
- opracowywanie interfejsu komunikacyjnego pomiędzy lokalnym i krajowym systemem informatycznym (SIMIK 2007-2013);
- nadzór techniczny nad stroną internetową RPO WiM.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
- Do zadań Biura Płatności i Rozliczeń należy w szczególności:
- opracowywanie procedur przekazywania płatności;
- weryfikacja wniosków Beneficjenta o płatność;
- rozliczanie płatności przekazywanych IP/IP II oraz weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków od IP/IP II do IZ;
- przygotowywanie poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do Instytucji Certyfikującej;
- przechowywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektu;
- odzyskiwanie kwot nienależnie pobranych lub wypłaconych w nadmiernej wysokości zgodnie z ustawą o finansach publicznych;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych.
- Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
- opracowywanie procedur przeprowadzania kontroli;
- opracowywanie i weryfikacja Rocznego planu kontroli;
- przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli systemu zarządzania i kontroli IP/IP II;
- przeprowadzanie kontroli Pomocy Technicznej w IP;
- przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- gromadzenie informacji, weryfikacja i sporządzanie raportów o nieprawidłowościach.
- Do zadań Biura Monitoringu należy w szczególności:
- gromadzenie oraz monitorowanie danych na temat realizacji RPO WiM;
- sporządzanie i weryfikacja informacji miesięcznych i kwarantalnych, sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu pomocy publicznej;
- monitorowanie zasady n+3/n+2 oraz parytetu 80%/20%;
- prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego RPO WiM.
- Do zadań Biura Budżetu i Pomocy Technicznej należy w szczególności:
- wnioskowanie i rozliczanie środków finansowych na realizację RPO WiM;
- opracowywanie budżetu Samorządu Województwa w części dotyczącej RPO WiM oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania;
- opracowywanie, weryfikacja i monitoring Rocznego Planu Działań IZ dla zadań realizowanych w ramach Pomocy Technicznej RPO WiM w danym roku budżetowym, przygotowywanie uchwał oraz sporządzanie zestawień dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte Rocznym Planem Działań IZ;
- zamknięcie Pomocy Technicznej ZPORR;
- weryfikacja Rocznych Planów Działań IP oraz przygotowywanie umów i aneksów do umów;
- weryfikacja wniosków o płatność IP.”.
- W skład Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego wchodzą:
- dotychczasowy § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30Departament Infrastruktury i Geodezji (IG)
- W skład Departamentu Infrastruktury i Geodezji wchodzą:
- Biuro Infrastruktury (IG-I);
- Biuro Inwestycji (IG-BI);
- Biuro Transportu i Komunikacji (IG-TK);
- Biuro Geodezji, Kartografii i Gospodarki Mieniem (IG-MW );
- Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (IG-G-WO);
- Samodzielne Stanowisko ds. transportu towarów niebezpiecznych (IG-ADR).
- Do zadań Biura Infrastruktury należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem utworzenia linii kolejowych oraz wniosków o zawieszenie i likwidację niektórych linii lub ich części;
- organizowanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich oraz prowadzenie rozliczeń finansowych w tym zakresie;
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
- sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych oraz badań psychologicznych wynikających z ustawy „Prawo o ruchu drogowym”;
- prowadzenie spraw związanych z obsługą uzyskanych dochodów z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji na wyłączenie lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa z produkcji leśnej,
- opiniowanie wniosków samorządów w sprawach wyłączeń gruntów z produkcji rolnej kierowanych do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz lasów stanowiących własność Skarbu Państwa kierowanych do Ministra Środowiska;
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wniosków o założenie lotnisk, wprowadzanie zmian na lotniskach oraz ich likwidowanie;
- współdziałanie z organami powołanymi do przeprowadzania akcji ratowniczych, poszukiwania oraz badania okoliczności i przyczyn wypadków lotniczych;
- monitorowanie Strategii Rozwoju Społeczno - Gospodarczego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w zakresie Priorytetu 3 „Nowoczesne sieci”.
- Do zadań Biura Inwestycji należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów inwestycyjnych finansowanych lub współfinansowanych z budżetu województwa;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją założeń „Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2009-2015”;
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wniosków o udzielenie koncesji na wytwarzanie energii;
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem projektów założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe w ramach koordynacji działań samorządów gminnych i powiatowych.;
- Do zadań Biura Transportu i Komunikacji należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na wykonywanie regularnych oraz regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
- prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów sprzedaży biletów ulgowych przez przewoźników autobusowych;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego w Olsztynie i Elblągu;
- prowadzenie spraw związanych z wpisem do ewidencji egzaminatorów egzaminujących kandydatów na kierowców i kierowców.
- Do zadań Biura Geodezji, Kartografii i Gospodarki Mieniem należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji mienia nieruchomego stanowiącego własność Województwa;
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem funkcji właścicielskich wobec wojewódzkiego mienia samorządowego, w tym związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją jednostek;
- prowadzenie spraw związanych z zarządem nieruchomości Województwa;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieniem przez wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne i wojewódzkie osoby prawne;
- sporządzanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę;
- sporządzanie planu wykorzystania nieruchomości z zasobu Województwa Warmińsko – Mazurskiego;
- sporządzanie opinii dotyczących nabywania, zbywania i podziału nieruchomości;
- sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów, budynków;
- współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego i Agencją Nieruchomości Rolnych w sprawach związanych z gospodarką gruntami;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją służby geodezyjnej i kartograficznej, wynikających z ustawy, zgodnie z kompetencjami;
- koordynowanie prac – wniosków Zarządu Dróg Wojewódzkich w zakresie regulacji stanów prawnych pasów drogowych oraz nabywania gruntów pod drogi wojewódzkie;
- planowanie prac urządzeniowo – rolnych na terenie Województwa;
- prowadzenie spraw związanych z urzędowymi nazwami miejscowości i obiektów fizjograficznych;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością Zarządu Dróg Wojewódzkich;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad przebiegiem realizacji kluczowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich;
- Do zadań Wojewódzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:
- gromadzenie i prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- kontrola opracowań przyjmowanych i udostępnianych z zasobu wojewódzkiego.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. transportu towarów niebezpiecznych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń potwierdzających wpis do rejestru podmiotów gospodarczych prowadzących kursy dokształcające podstawowe dla kierowców:
- w zakresie towarów niebezpiecznych wszystkich klas,
- w zakresie towarów niebezpiecznych w cysternach,
- w zakresie towarów niebezpiecznych klasy I (wybuchowych),
- w zakresie towarów niebezpiecznych klasy VII (promieniotwórczych), oraz kursy dokształcające, doskonalące klas j.w.
- prowadzenie spraw związanych z ADR, RID, ADN i CEPiK ADR;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad szkoleniami i egzaminowaniem kierowców przewożących materiały niebezpieczne wszystkich klas.”;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń potwierdzających wpis do rejestru podmiotów gospodarczych prowadzących kursy dokształcające podstawowe dla kierowców:
- W skład Departamentu Infrastruktury i Geodezji wchodzą:
- dotychczasowy § 32 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
- w zakresie pomocy społecznej:
- opracowanie, aktualizowanie i realizacja strategii wojewódzkiej w zakresie polityki społecznej będącej integralną częścią strategii rozwoju województwa obejmującej w szczególności programy: przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, wyrównywania szans osób niepełnosprawnych, pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, współpracy z organizacjami pozarządowymi – po konsultacji z powiatami,
- sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w województwie warmińskomazurskim,
- organizowanie szkolenia zawodowego kadr pomocy społecznej,
- rozpoznawanie przyczyn ubóstwa oraz opracowywanie regionalnych programów pomocy społecznej wspierających samorządy lokalne w działaniach na rzecz ograniczania tego zjawiska,
- inspirowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie pomocy społecznej,
- organizowanie i prowadzenie regionalnych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
- opracowywanie raportu z monitoringu strategii polityki społecznej województwa warmińsko – mazurskiego,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji konkursów w zakresie zadań publicznych zlecanych do realizacji organizacjom pozarządowym w zakresie pomocy społecznej,
- przygotowywanie umów i prowadzenie nadzoru i kontroli nad wykorzystaniem dotacji przez organizacje pozarządowe w zakresie pomocy społecznej,
- realizacja zadań w zakresie koordynacji prac związanych z opracowywaniem i monitorowaniem rocznego wojewódzkiego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w części dotyczącej polityki społecznej,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie w zakresie zadań realizowanych z pomocy społecznej,
- współpraca z organami administracji rządowej oraz powiatami i gminami w realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej i ustawy o zatrudnieniu socjalnym.
- w zakresie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem Obserwatorium Integracji Społecznej:
- przeprowadzenie jednego badania regionalnego rocznie wynikającego z zadań projektu,
- współpraca przy opracowaniu oceny zasobów pomocy społecznej w województwie warmińsko-mazurskim,
- tworzenie założeń programów finansowanych ze środków własnych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej lub założeń projektów systemowych finansowanych z funduszy Unii Europejskiej,
- przekazywanie wniosków i rekomendacji z prowadzonych badań marszałkowi i wojewodzie oraz jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej,
- formułowanie rekomendacji, na podstawie których będą opracowywane programy szkoleń prowadzonych przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej,
- popularyzacja wyników prowadzonych badań,
- stworzenie strony internetowej,
- promocja działań realizowanych przez OIS,
- wysyłanie bezpłatnego newslettera w wersji elektronicznej,
- składanie sprawozdań półrocznych oraz sprawozdania końcowego do CRZL ze zrealizowanych zadań merytorycznych.”;
- dotychczasowy załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały;
- dotychczasowy załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
„2. Do zadań Biura ds. pomocy i integracji społecznej należy w szczególności: