Wersja obowiązująca z dnia
Zmiana uchwały w sprawie nadania Statutu Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie
Informacje dodatkowe:
W Statucie Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
- Wyrazy: „I. Postanowienia ogólne” zastępuje się wyrazami: „Rozdział I – Postanowienie ogólne”
- §1 otrzymuje brzmienie:
"§1Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie, zwana dalej „Filharmonią”, została utworzona na podstawie Zarządzenia Nr 13 Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Olsztynie z dnia 13 lutego 1973 roku, przejęta przez Samorząd Województwa WarmińskoMazurskiego zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 grudnia 1998 roku w sprawie wykazu instytucji o charakterze regionalnym, wpisanych do rejestrów prowadzonych przez Wojewodów, podlegających przekazaniu do samorządów województw w celu ich prowadzenia, w ramach zadań własnych (Dz.U.Nr 148, poz.971), działa w szczególności na podstawie:
- ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2001r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie województwa (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.);
- niniejszego statutu.”
- §2 otrzymuje brzmienie:
"§2
- Filharmonia jest instytucją kultury, której Organizatorem jest Samorząd Województwa WarmińskoMazurskiego, wpisaną do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez Organizatora pod numerem 8/1992 i posiada osobowość prawną.
- Nadzór nad funkcjonowaniem Filharmonii sprawuje Zarząd Województwa WarmińskoMazurskiego.
- w §3 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Filharmonia prowadzi działalność na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami, ze szczególnym uwzględnieniem Województwa WarmińskoMazurskiego.”
- Wyrazy: „II Cel i zadania Filharmonii” zastępuje się wyrazami: „Rozdział II Cel i zakres działalności Filharmonii."
- §4 otrzymuje brzmienie:
"§4
- Celem Filharmonii jest: prowadzenie działalności kulturalnej upowszechniającej i promującej muzykę poprzez koncerty, kształtowanie potrzeb i aspiracji muzycznych społeczeństwa oraz reprezentowanie kultury polskiej w kraju i za granicą.
- Zakres działalności Filharmonii obejmuje:
- prezentowanie, upowszechnianie oraz kształtowanie muzycznego dorobku kultury narodowej i dzieł światowej literatury muzycznej,
- programowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej oraz upowszechniającej muzykę,
- wychowywanie przez sztukę,
- organizowanie stałych koncertów w Olsztynie,
- organizowanie samodzielnie lub jako współorganizator imprez muzycznych o charakterze: festiwali, konkursów, przeglądów, koncertów,
- współdziałanie z innymi podmiotami o podobnych celach oraz organizowanie wymiany artystycznej w kraju i za granicą,
- prowadzenie działalności marketingowej na rzecz Filharmonii,
- prowadzenie innej działalności zgodnej z celami i zadaniami Filharmonii,
- realizacja nagrań.
- Dodaje się Rozdział III, który otrzymuje tytuł: „Rozdział III Organy Filharmonii."
- §5 otrzymuje brzmienie:
"§5
- Dyrektora powołuje i odwołuje Zarząd Województwa WarmińskoMazurskiego na zasadach i w trybie określonym w przepisach odrębnych.
- Zarządzanie Filharmonią można powierzyć osobie fizycznej lub prawnej. Powierzenie zarządzania następuje na podstawie umowy o zarządzaniu Filharmonią zawartej między Samorządem Województwa WarmińskoMazurskiego a zarządcą na czas oznaczony, nie krótszy niż trzy lata (kontrakt menedżerski). Jeżeli zarządcą jest osoba prawna, umowa powinna przewidywać kto w jej imieniu będzie dokonywał czynności zarządu.
- Filharmonią zarządza Dyrektor Naczelny lub Dyrektor Naczelny i Artystyczny, zwany dalej „Dyrektorem”.
- Dyrektor organizuje pracę Filharmonii, decyduje o działalności podstawowej i finansowoadministracyjnej, jednoosobowo odpowiada za całokształt jej działalności oraz reprezentuje Filharmonię na zewnątrz, wydaje akty wewnętrzne. Dokonuje czynności z zakresu prawa pracy za pracodawcę wobec zatrudnionych w Filharmonii. W szczególności odpowiada za właściwy dobór kadr i osób współpracujących oraz właściwą gospodarkę mieniem i środkami finansowymi pozostającymi w dyspozycji Filharmonii.
- Dyrektor wykonuje swoje zadania przy pomocy zastępców: tj.: Dyrektora Artystycznego (gdy Dyrektor pełni jedynie funkcję Dyrektora Naczelnego), Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego.
- Zastępców Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu Województwa WarmińskoMazurskiego.”
- §6 otrzymuje brzmienie:
"§6
- Organizację wewnętrzną Filharmonii określa Regulamin Organizacyjny nadany przez Dyrektora, po zasięgnięciu opinii Organizatora oraz opinii działających w Filharmonii organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców."
- §7 otrzymuje brzmienie:
"§7
- Dyrektor może powołać organy doradcze, opiniodawcze i konsultacyjne Filharmonii.
- Do organów doradczych i opiniodawczych, których skład stanowią osoby nie będące pracownikami stosuje się tryb imiennego powołania przez Dyrektora. Do organów tych należą: Rada Programowa, Rada Sponsorów, Rada Honorowa lub inna.
- Do organów pomocniczych: doradczych i opiniodawczych, których skład stanowią pracownicy Filharmonii należy Rada Artystyczna.
- Do organów konsultacyjnych należy Rada Pracownicza. Tryb jej powoływania określa Ustawa z dnia 7.04.2006r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz. U. z 2006r. nr 79 poz. 550, z późn. zm.). Dyrektor może powołać komisje, zespoły i kolegia jako organy pomocnicze. Dyrektor powołuje organy pomocnicze zarządzeniem."
- Dyrektor może powołać organy doradcze, opiniodawcze i konsultacyjne Filharmonii.
- Dodaje się Rozdział IV,który otrzymuje tytuł: „Rozdział IV Gospodarka finansami”.
- §8 otrzymuje brzmienie:
"§8
- Filharmonia prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków oraz na podstawie planu działalności Filharmonii zatwierdzonego przez Dyrektora, kierując się zasadą efektywności ich wykorzystania.
- Filharmonia działa we własnym imieniu, na własny rachunek i ryzyko, dysponując przydzieloną i nabytą częścią mienia, prowadząc gospodarkę finansową na podstawie planów działalności, z zachowaniem zasady pokrywania kosztów bieżącej działalności i zobowiązań dotacją Organizatora i innymi przychodami.
- Sposób uzyskiwania środków finansowych następuje poprzez:
- dotacje od Organizatora,
- wpływy z prowadzonej działalności,
- darowizny i zapisy osób fizycznych i osób prawnych,
- środki otrzymywane z innych źródeł.
- Do składania w imieniu Filharmonii oświadczeń woli a także w zakresie praw i obowiązków finansowych i majątkowych, uprawniony jest jednoosobowo Dyrektor lub jego pełnomocnik."
- §9 otrzymuje brzmienie:
"§9
- Filharmonia prowadzi rachunkowość wg zasad określonych w przepisach o rachunkowości.
- Dyrektor Filharmonii będzie składał do Organizatora roczne sprawozdanie finansowe zbadane przez biegłego rewidenta. Wyboru biegłego rewidenta dokonuje Organizator.
- Filharmonia może prowadzić działalność gospodarczą według ogólnych zasad określonych odrębnymi przepisami. Środki uzyskane z działalności gospodarczej będą wykorzystywane do finansowania realizacji celów statutowych".
- Dodaje się Rozdział V, który otrzymuje tytuł: „Rozdział V Postanowienia końcowe”.
- §10 otrzymuje brzmienie:
"§10
- Przekształcenia, podziału lub likwidacji Filharmonii może dokonać Sejmik Województwa WarmińskoMazurskiego na warunkach i w trybie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawa.
- Zmiany statutu mogą nastąpić w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
- Wyrazy: „IV. „Majątek i finanse Filharmonii” skreśla się.
- § 11, §12, §13, §14, skreśla się.
- Wyrazy: „V. „Postanowienia końcowe”skreśla się.
- §15 skreśla się.