Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 35/640/10/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 20 lipca 2010 r
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 35/640/10/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 20 lipca 2010 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 20 otrzymuje brzmienie:
- W skład Gabinetu Marszałka wchodzą:
- Biuro Obsługi Organizacyjnej (BOO);
- Biuro Polityki Informacyjnej (BPI);
- Do zadań Biura Obsługi Organizacyjnej należy w szczególności:
- organizacja oraz koordynowanie wszelkich działań związanych z reprezentacyjną funkcją Marszałka jako gospodarza Województwa;
- opracowywanie planów pracy Marszałka, kalendarza spotkań, wizyt i podróży służbowych;
- opracowywanie wystąpień Marszałka;
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na wystąpienia, wnioski, uwagi oraz interwencje parlamentarzystów oraz prowadzenie ich ewidencji;
- koordynacja spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych kierowane do Marszałka oraz prowadzenie ich ewidencji;
- przedkładanie Departamentowi Organizacyjnemu wniosków o przygotowanie upoważnień wskazanemu przez Marszałka Wicemarszałkowi zgodnie z § 4 ust. 5 Regulaminu Urzędu;
- przekazywanie do realizacji poleceń służbowych Marszałka;
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na listy i petycje przedkładane Marszałkowi;
- bieżąca obsługa sekretariatu Marszałka;
- prowadzenie i aktualizacja kalendarza spotkań Marszałka;
- koordynacja spraw związanych z przyznawaniem wojewódzkich Odznak „Za zasługi dla województwa warmińsko-mazurskiego” oraz w szczególnych przypadkach, przygotowanie dokumentacji dotyczącej wybranych odznaczeń resortowych, dla których, zgodnie z zapisami regulaminu ich przyznawania, wnioskodawcą jest Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
- koordynacja spraw związanych z działalnością Biura Regionalnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli;
- przygotowanie i organizowanie wyjazdów zagranicznych Marszałka we współpracy z Departamentem Współpracy Międzynarodowej;
- wykonywanie tłumaczeń korespondencji i materiałów informacyjnych;
- współpraca z Konwentem Marszałków RP.
- Do zadań Biuro Polityki Informacyjnej należy w szczególności:
- realizowanie polityki informacyjnej Marszałka;
- przygotowywanie konferencji prasowych i bieżącej obsługi medialnej Marszałka;
- administrowanie i aktualizacja serwisu informacyjnego Samorządu Województwa w zakresie informacji związanych z pracą Zarządu Województwa;
- prowadzenie spójnej i efektywnej polityki zarządzania informacją dotyczącą pracy Marszałka i Zarządu;
- opracowywanie strategii informacyjnych;
- stały monitoring wszelkich wydarzeń mogących mieć wpływ na bieŜącą pracę i politykę Zarządu Województwa;
- współpraca ze Związkiem Województw RP oraz Komitetem Regionów UE.”;
- dotychczasowy § 21 otrzymuje brzmienie:
- W skład Departamentu Organizacyjnego wchodzą:
- Biuro Organizacyjne i Kancelarii Ogólnej (O.I);
- Biuro Spraw Pracowniczych (O.II);
- Biuro Obsługi Zarządu (O.III);
- Biuro Administracji i Obsługi (O.IV);
- Biuro ds. Obsługi Transportowej (O.V);
- Biuro Koordynacji Pomocy Technicznej RPO (O.VI);
- Samodzielne stanowisko ds. obsługi archiwum zakładowego (O.VII);
- Do zadań Biura Organizacyjnego i Kancelarii Ogólnej należy w szczególności:
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektu i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
- opracowywanie projektów innych niezbędnych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu, organizacji i obsługi interesantów oraz obiegu dokumentów,
- opiniowanie przed zatwierdzeniem przez Marszałka szczegółowych struktur organizacyjnych poszczególnych Departamentów,
- przygotowywanie i monitorowanie, w uzgodnieniu z innymi departamentami, planów pracy Urzędu,
- prowadzenie i monitorowanie rejestru zarządzeń Marszałka z wyłączeniem zarządzeń, o których mowa w § 38 pkt 8,
- prowadzenie i monitorowanie rejestru upowaŜnień i pełnomocnictw udzielonych przez Marszałka i Zarząd,
- prowadzenie i monitorowanie ewidencji zespołów opiniodawczo-doradczych powołanych zarządzeniem Marszałka,
- prowadzenie rejestru fundacji, dla których Samorząd Województwa jest fundatorem lub współfundatorem,
- prowadzenie rejestru stowarzyszeń, których Samorząd Województwa jest członkiem,
- prowadzenie dokumentacji w sprawie wydawania legitymacji słuŜbowych, wydawanie legitymacji słuŜbowych oraz prowadzenie ich rejestru,
- prowadzenie sekretariatów: Wicemarszałków Województwa, Członków Zarządu Województwa, Sekretarza Województwa, Dyrektora i Zastępcy Dyrektora Departamentu.
- w zakresie spraw Kancelarii Ogólnej:
- prowadzenie rejestru korespondencji napływowej i wypływającej z Urzędu i ewidencji wpływów specjalnych,
- obsługa stanowiska przyjmowania i potwierdzania odbioru dokumentów elektronicznych przesyłanych pocztą elektroniczną oraz z Elektronicznej Skrzynki Podawczej,
- weryfikacja podpisu elektronicznego,
- sprawdzanie wpływających dokumentów elektronicznych pod względem formalnym,
- dekretacja dokumentów elektronicznych do poszczególnych Departamentów zgodnie ze ścieŜkami obiegu w Systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
- wprowadzanie dokumentów do Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
- prowadzenie ewidencji doręczanych dokumentów elektronicznych i wygenerowanych poświadczeń odbioru,
- przekazywanie korespondencji Członkom Zarządu i rozdzielanie na poszczególne Departamenty,
- przygotowywanie przesyłek pocztowych do nadania,
- prowadzenie punktu informacyjnego.
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- Do zadań Biura Spraw Pracowniczych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw osobowych kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych we współdziałaniu z merytorycznym Departamentem;
- stała kontrola wykonania funduszu płac;
- załatwianie spraw emerytalnych i rentowych pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu;
- obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- przygotowywanie planów i programów oraz organizacji szkoleń zawodowych pracowników Urzędu;
- opracowanie projektu i aktualizacja regulaminu pracy;
- prowadzenie ewidencji umów cywilno-prawnych (zlecenia i o dzieło);
- prowadzenie dokumentacji i organizowanie naboru na stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie;
- prowadzenie dokumentacji i organizowanie służby przygotowawczej w Urzędzie;
- udział w przygotowywaniu dokumentacji związanej z realizacją Pomocy Technicznej w zakresie zatrudnienia i wynagradzania pracowników.
- Do zadań Biura Obsługi Zarządu należy w szczególności:
- 1) opracowanie projektów planów pracy Zarządu oraz terminarza posiedzeń;
- kompletowanie wniosków kierowanych na posiedzenia Zarządu;
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu;
- sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu;
- przekazywanie uchwał i rozstrzygnięć Zarządu do wykonania merytorycznym Departamentom;
- przekazywanie Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Zarządu objętych zakresem nadzoru tych organów – w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
- Do zadań Biura Administracji i Obsługi naleŜy w szczególności:
- gospodarka lokalami biurowymi Urzędu;
- zaopatrzenie materiałowo – techniczne;
- kontrola – na podstawie zamówień i faktur - wielkości wydatków na zakup rzeczy i usług w zakresie grupy dostaw i kategorii usług zgodnie z nomenklaturą Wspólnego Słownika Zamówień;
- coroczne opracowanie planu wydatków rzeczowych Urzędu Marszałkowskiego na podstawie budŜetu Województwa Warmińsko – Mazurskiego;
- techniczne zabezpieczenie narad, spotkań i uroczystości odbywających się z inicjatywy Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu;
- prowadzenie ewidencji umów dotyczących funkcjonowania Urzędu z zakresu administracji i obsługi;
- prowadzenie ewidencji wydanych i zdanych pieczęci oraz spraw związanych z likwidacją pieczęci.
- Do zadań Biura ds. Obsługi Transportowej należy w szczególności:
- gospodarka pojazdami służbowymi Urzędu Marszałkowskiego;
- koordynacja wykorzystywania samochodów służbowych;
- organizacja wykorzystania środków transportu i pracy osób zatrudnionych na stanowiskach kierowców;
- rozliczanie i analiza kosztów transportu;
- kontrola- na podstawie zamówień i faktur- wielkości zakupowanych towarów i usług;
- prowadzenie rejestru osób upoważnionych do kierowania samochodami służbowymi;
- sporządzanie umów na używanie samochodów prywatnych do celów służbowych oraz prowadzenie ich rejestru.
- Do zadań Biura Koordynacji Pomocy Technicznej RPO należy w szczególności:
- sporządzanie i realizacja zgodnie z decyzją o dofinansowaniu cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z Pomocy Technicznej RPO, między innymi w zakresie:
- zatrudniania i wynagradzania pracowników przy udziale Biura Spraw Pracowniczych,
- wyposażenia stanowisk pracy,
- najmu i utrzymania powierzchni biurowych,
- rozliczania kosztów administracyjnych i organizacyjnych związanych z zarządzaniem RPO,
- rozliczania podróży służbowych,
- innej działalności bieżącej;
- przygotowanie danych do wniosku o płatność w części dotyczącej sprawozdawczości w w/w zakresie;
- opracowanie i przekazanie do Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego comiesięcznego zestawienia dokumentów potwierdzających poniesione wydatki danego miesiąca w ramach realizacji cząstkowego Rocznego Planu Działań.
- sporządzanie i realizacja zgodnie z decyzją o dofinansowaniu cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z Pomocy Technicznej RPO, między innymi w zakresie:
- Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. obsługi archiwum zakładowego naleŜy w szczególności:
- gromadzenie, przechowywanie, zabezpieczanie i udostępnianie dokumentacji;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przejmowania akt do archiwum zakładowego;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej (akt kat. B);
- przekazywanie materiałów archiwalnych (akt. kat. A) do archiwum państwowego;
- bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie.”;
- dotychczasowy § 26 otrzymuje brzmienie:
- W skład Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego wchodzą:
- Biuro Koordynacji (ZPRR.II);
- Biuro Promocji i Informacji (ZPRR.III);
- Biuro Projektów – Przedsiębiorczość (ZPRR.IV);
- Biuro Projektów – Infrastruktura Społeczna i Turystyczna (ZPRR.V);
- Biuro Projektów – Rewitalizacja (ZPRR.VI);
- Biuro Projektów – Transport (ZPRR.VII);
- Biuro Projektów – Informatyzacja (ZPRR.VIII);
- Biuro Płatności i Rozliczeń (ZPRR.IX);
- Biuro Kontroli (ZPRR.X);
- Biuro Monitoringu (ZPRR.XI);
- Biuro Budżetu i Pomocy Technicznej (ZPRR.XII);
- Do zadań Biura Koordynacji należy w szczególności:
- zapewnienie jednolitości dokumentów związanych z realizacją RPO WiM;
- opracowywanie zbiorczych zestawień, ankiet oraz harmonogramów dotyczących realizacji RPO WiM;
- koordynowanie wdrażania zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych oraz z przeprowadzonych kontroli w Departamencie;
- koordynowanie działań w obszarze zobowiązań Instytucji Zarządzającej (IZ) RPO WiM związanych z ochroną środowiska;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą (IP);
- tworzenie i aktualizowanie bazy ekspertów;
- współpraca z Instytucją Koordynującą RPO WiM w zakresie funkcjonowania systemu wdrażania programu.
- Do zadań Biura Promocji i Informacji należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu działań promocyjnych i informacyjnych dla RPO WiM;
- prowadzenie Sieci Punktów Informacyjnych o Funduszach Europejskich.
- Do zadań Biura Projektów – Przedsiębiorczość należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (IP II).
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
- Do zadań Biura Projektów – Infrastruktura Społeczna i Turystyczna należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
- Do zadań Biura Projektów – Rewitalizacja naleŜy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
- Do zadań Biura Projektów – Transport naleŜy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
- Do zadań Biura Projektów – Informatyzacja należy w szczególności:
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
- przygotowywanie dokumentacji,
- nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
- organizowanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów (KOP),
- przygotowywanie umów i aneksów do umów,
- rozpatrywanie odwołań,
- analiza przepływów finansowych i wykorzystania alokacji;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW;
- analiza procesów, projektowanie i programowanie systemu informatycznego RPO WiM;
- opracowywanie interfejsu komunikacyjnego pomiędzy lokalnym i krajowym systemem informatycznym (SIMIK 2007-2013);
- nadzór techniczny nad stroną internetową RPO WiM.
- kontraktowanie środków RPO WiM w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
- Do zadań Biura Płatności i Rozliczeń należy w szczególności:
- opracowywanie procedur przekazywania płatności;
- weryfikacja wniosków Beneficjenta o płatność;
- rozliczanie płatności przekazywanych IP/IP II oraz weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków od IP/IP II do IZ;
- przygotowywanie poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do Instytucji Certyfikującej;
- przechowywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektu;
- odzyskiwanie kwot nienależnie pobranych lub wypłaconych w nadmiernej wysokości zgodnie z ustawą o finansach publicznych;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW.
- Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
- opracowywanie procedur przeprowadzania kontroli;
- opracowywanie i weryfikacja Rocznego planu kontroli;
- przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli systemu zarządzania i kontroli IP/IP II;
- przeprowadzanie kontroli Pomocy Technicznej w IP;
- przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów z RPO WiM a PROW;
- gromadzenie informacji, weryfikacja i sporządzanie raportów o nieprawidłowościach.
- Do zadań Biura Monitoringu należy w szczególności:
- gromadzenie oraz monitorowanie danych na temat realizacji RPO WiM;
- sporządzanie i weryfikacja informacji miesięcznych, sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu pomocy publicznej;
- prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego RPO WiM.
- Do zadań Biura Budżetu i Pomocy Technicznej należy w szczególności:
- wnioskowanie i rozliczanie środków finansowych na realizację RPO WiM;
- opracowywanie budżetu Samorządu Województwa w części dotyczącej RPO WiM oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania;
- opracowywanie, weryfikacja i monitoring Rocznego Planu Działań IZ dla zadań realizowanych w ramach Pomocy Technicznej RPO WiM w danym roku budżetowym, przygotowywanie uchwał oraz sporządzanie zestawień dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte Rocznym Planem Działań IZ;
- zamknięcie Pomocy Technicznej ZPORR;
- weryfikacja Rocznych Planów Działań IP oraz przygotowywanie umów i aneksów do umów;
- weryfikacja wniosków o płatność IP.”.
- załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko– Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
„§ 20
Gabinet Marszałka (GM)
„ § 21
Departament Organizacyjny (O)
„§ 26
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego (ZPRR)