Wersja obowiązująca z dnia
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 53/561/08/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 16 października 2008 r
Informacje dodatkowe:
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie stanowiącym załącznik do uchwały Nr 53/561/08/III Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 16 października 2008 r. wprowadza się następujące zmiany:
- dotychczasowy § 26 otrzymuje brzmienie:
„§ 26
- W skład Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego wchodzą:
- Biuro Koordynacji (ZPRR.II);
- Biuro Promocji i Informacji (ZPRR.III);
- Biuro Projektów – Przedsiębiorczość (ZPRR.IV);
- Biuro Projektów – Turystyka (ZPRR.V);
- Biuro Projektów – Infrastruktura Społeczna (ZPRR.VI);
- Biuro Projektów – Rewitalizacja (ZPRR.VII);
- Biuro Projektów – Transport (ZPRR.VIII);
- Biuro Projektów – Informatyzacja (ZPRR.IX);
- Biuro Płatności i Rozliczeń (ZPRR.X);
- Biuro Kontroli (ZPRR.XI);
- Biuro Monitoringu (ZPRR.XII);
- Biuro Budżetu i Pomocy Technicznej (ZPRR.XIII).
- Do zadań Biura Koordynacji należy w szczególności:
- zapewnienie jednolitości dokumentów związanych z realizacją RPO WiM poprzez:
- opracowywanie i aktualizację Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli dla RPO WiM,
- opracowywanie i aktualizację Instrukcji wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPO WiM,
- opracowywanie i aktualizacjęszczegółowej struktury organizacyjnej Departamentu,
- przekazywanie wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WiM do opracowania dokumentów i procedur instytucjom zaangażowanym w realizację RPO WiM;
- opracowywanie zbiorczych zestawień, ankiet oraz harmonogramów dotyczących realizacji RPO WiM;
- koordynowanie wdrażania zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych i przeprowadzonych kontroli w Departamencie;
- koordynowanie działań w obszarze zobowiązań Instytucji Zarządzającej RPO WiM związanych z ochroną środowiska;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą (IP) w zakresie:
- opracowania dokumentacji związanej z powierzeniem IP osi priorytetowej VI Środowisko przyrodnicze RPO WiM,
- weryfikowania i zatwierdzania dokumentów opracowanych przez IP,
- udziału w kontrolach systemu zarządzania i kontroli IP,
- tworzenie i aktualizowanie bazy ekspertów;
- prowadzenie zbiorczego rejestru odwołań;
- współpraca z Instytucją Koordynującą RPO WiM w zakresie funkcjonowaniasystemu wdrażania programu;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- zapewnienie jednolitości dokumentów związanych z realizacją RPO WiM poprzez:
- Do zadań Biura Promocji i Informacji należy w szczególności:
- realizacja zadań wynikających z promocji i informacji ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- opracowanie i realizacja planu działań promocyjnych i informacyjnych dla RPO WiM;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie promocji i informacji RPO WiM oraz szkoleń pracowników; - przygotowywanie danych do wniosków o płatność w części dotyczącej sprawozdawczości w w/w zakresie;
- prowadzenie Sieci Punktów Informacyjnych o Funduszach Europejskich;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Projektów – Przedsiębiorczość należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z projektami ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (IP II) w zakresie:
- opracowania dokumentacji związanej z powierzoną IP II częścią osi priorytetowej I Przedsiębiorczość RPO WiM,
- weryfikowania i zatwierdzania dokumentów opracowanych przez IP II,
- udziału w Komisji Oceny Projektów (KOP) IP II,
- udziału w kontrolach systemu zarządzania i kontroli IP II,
- przygotowywanie dokumentacji w ramach ogłaszanego konkursu i przeprowadzanie naboru wniosków o dofinansowanie projektów w zakresie osi priorytetowej I Przedsiębiorczość RPO WiM;
- dokonywanie oceny formalnej projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji KOP; - organizowanie oceny merytorycznej projektów w zakresie obsługi prac ekspertów w KOP;
- zlecenie wydania dodatkowej ekspertyzy ekspertowi zewnętrznemu w sytuacji, gdy będzie to niezbędne dla zapewnienia właściwej oceny projektów;
- przedkładanie Zarządowi Województwa informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny strategicznej;
- przygotowywanie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektu i przekazywanie ich do podpisu Zarządowi Województwa;
- przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektu;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń;
- przekazywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów do depozytu w Departamencie Finansów i Skarbu;
- przygotowywanie zaświadczeń o pomocy de minimis;
- udział w kontrolach na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyŜowych RPO WiM oraz kontroli krzyŜowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - wprowadzanie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- analizowanie przepływów finansowych oraz proponowanie rozwiązań systemowych związanych z wykorzystaniem alokacji;
- prowadzenie rejestru odwołań i ich rozpatrywanie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Projektów – Turystyka należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z projektami ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- przygotowywanie dokumentacji w ramach ogłaszanego konkursu i przeprowadzanie naboru wniosków o dofinansowanie projektu w zakresie osi priorytetowej II Turystyka RPO WiM;
- dokonywanie oceny formalnej projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji KOP; - organizowanie oceny merytorycznej projektów w zakresie obsługi prac ekspertów w KOP;
- zlecenie wydania dodatkowej ekspertyzy ekspertowi zewnętrznemu w sytuacji gdy będzie to niezbędne dla zapewnienia właściwej oceny projektów;
- przedkładanie Zarządowi Województwa informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny strategicznej;
- przygotowywanie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów i przekazywanie ich do podpisu Zarządowi Województwa;
- przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń;
- przekazywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów do depozytu w Departamencie Finansów i Skarbu;
- przygotowywanie zaświadczeń o pomocy de minimis;
- udział w kontrolach na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - wprowadzenie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- analizowanie przepływów finansowych oraz proponowanie rozwiązań systemowych związanych z wykorzystaniem alokacji;
- prowadzenie rejestru odwołań i ich rozpatrywanie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Projektów – Infrastruktura Społeczna należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z projektami ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- przygotowywanie dokumentacji w ramach ogłaszanego konkursu i przeprowadzanie naboru wniosków o dofinansowanie projektu w zakresie osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna RPO WiM;
- dokonywanie oceny formalnej projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji KOP; - organizowanie oceny merytorycznej projektów w zakresie obsługi prac ekspertów w KOP;
- zlecenie wydania dodatkowej ekspertyzy ekspertowi zewnętrznemu w sytuacji gdy będzie to niezbędne dla zapewnienia właściwej oceny projektów;
- przedkładanie Zarządowi Województwa informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny strategicznej;
- przygotowywanie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów i przekazywanie ich do podpisu Zarządowi Województwa;
- przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń;
- przekazywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów do depozytu w Departamencie Finansów i Skarbu;
- udział w kontrolach na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - wprowadzenie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- analizowanie przepływów finansowych oraz proponowanie rozwiązań systemowych związanych z wykorzystaniem alokacji;
- prowadzenie rejestru odwołań i ich rozpatrywanie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Projektów - Rewitalizacja należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z projektami ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- przygotowywanie dokumentacji w ramach ogłaszanego konkursu i przeprowadzanie naboru wniosków o dofinansowanie projektu w zakresie osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast RPO WiM;
- dokonywanie oceny formalnej projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji KOP; - organizowanie oceny merytorycznej projektów w zakresie obsługi prac ekspertów w KOP;
- zlecenie wydania dodatkowej ekspertyzy ekspertowi zewnętrznemu w sytuacji gdy będzie to niezbędne dla zapewnienia właściwej oceny projektów;
- przedkładanie Zarządowi Województwa informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny strategicznej;
- przygotowywanie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektu i przekazywanie ich do podpisu Zarządowi Województwa;
- przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektu;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń;
- przekazywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów do depozytu w Departamencie Finansów i Skarbu;
- udział w kontrolach na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - wprowadzenie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- analizowanie przepływów finansowych oraz proponowanie rozwiązań systemowych związanych z wykorzystaniem alokacji;
- prowadzenie rejestru odwołań i ich rozpatrywanie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Projektów - Transport należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z projektami ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- przygotowywanie dokumentacji w ramach ogłaszanego konkursu i przeprowadzanie naboru wniosków o dofinansowanie projektów w zakresie osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna RPO WiM;
- dokonywanie oceny formalnej projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji KOP; - organizowanie oceny merytorycznej projektów w zakresie obsługi prac ekspertów w KOP;
- zlecenie wydania dodatkowej ekspertyzy ekspertowi zewnętrznemu w sytuacji gdy będzie to niezbędne dla zapewnienia właściwej oceny projektów;
- przedkładanie Zarządowi Województwa informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny strategicznej;
- przygotowywanie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów i przekazywanie ich do podpisu Zarządowi Województwa;
- przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń;
- przekazywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów do depozytu w Departamencie Finansów i Skarbu;
- udział w kontrolach na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - wprowadzenie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- analizowanie przepływów finansowych oraz proponowanie rozwiązań systemowych związanych z wykorzystaniem alokacji;
- prowadzenie rejestru odwołań i ich rozpatrywanie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Projektów - Informatyzacja należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z projektami ZPORR;
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- analiza procesów, projektowanie i programowanie systemu informatycznego RPO WiM;
- opracowywanie interfejsu komunikacyjnego pomiędzy lokalnym i krajowym systemem informatycznym (SIMIK 2007-2013);
- koordynowanie działań związanych z systemami informatycznymi związanymi z realizacją RPO WiM i Systemem Obiegu Dokumentów w ramach projektu „Wrota Warmii i Mazur”;
- opieka techniczna nad stroną internetową RPO WiM;
- przygotowywanie dokumentacji w ramach ogłaszanego konkursu i przeprowadzanie naboru wniosków o dofinansowanie projektów w zakresie osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego RPO WiM;
- dokonywanie oceny formalnej projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z
Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji KOP; - organizowanie oceny merytorycznej projektów w zakresie obsługi prac ekspertów w KOP;
- zlecenie wydania dodatkowej ekspertyzy ekspertowi zewnętrznemu w sytuacji gdy będzie to niezbędne dla zapewnienia właściwej oceny projektów;
- przedkładanie Zarządowi Województwa informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny strategicznej;
- przygotowywanie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów i przekazywanie ich do podpisu Zarządowi Województwa;
- przyjmowanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów;
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń;
- przekazywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów do depozytu w Departamencie Finansów i Skarbu;
- udział w kontrolach na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - wprowadzenie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- analizowanie przepływów finansowych oraz proponowanie rozwiązań systemowych związanych z wykorzystaniem alokacji;
- prowadzenie rejestru odwołań i ich rozpatrywanie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Płatności i Rozliczeń należy w szczególności:
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- opracowywanie procedur płatności;
- odzyskiwanie kwot zgodnie z ustawą o finansach publicznych;
- weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność;
- rozliczanie płatności przekazywanych IP/IPII;
- weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków od IP/IP II do IZ;
- przygotowanie poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- opracowanie procedur przeprowadzania kontroli oraz sposobu postępowania w przypadku wykrycia nieprawidłowości;
- opracowywanie Rocznego planu kontroli Biura;
- weryfikacja Rocznego planu kontroli IP/IP II;
- przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektu;
- przeprowadzenie kontroli systemu zarządzania i kontroli IP/IP II;
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych RPO WiM oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych RPO WiM
z PROW; - przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektu;
- zbieranie informacji, weryfikacja i sporządzanie raportów o nieprawidłowościach;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Monitoringu należy w szczególności:
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- koordynacja gromadzenia danych na temat realizacji RPO WiM;
- monitorowanie realizacji RPO WiM, w tym postępu finansowego i rzeczowego;
- weryfikacja, sporządzanie i przekazywanie informacji miesięcznych, sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z wykorzystaniem informatycznego systemu sprawozdawczości;
- prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego RPO WiM;
- przedłożenie Komitetowi Monitorującemu RPO WiM do zatwierdzenia propozycji kryteriów wyboru projektów;
- sporządzanie i realizacja cząstkowego Rocznego Planu Działań w ramach operacji finansowanych z Pomocy Technicznej RPO WiM w zakresie obsługi i organizacji posiedzeń Komitetu Monitorującego RPO WiM;
- przygotowywanie danych do wniosków o płatność w części dotyczącej sprawozdawczości w ww. zakresie;
- przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do Biura Kontroli;
- gromadzenie, opracowywanie i przekazywanie danych z zakresu pomocy publicznej do Departamentu Polityki Regionalnej,
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.
- Do zadań Biura Budżetu i Pomocy Technicznej należy w szczególności:
- udział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do realizacji RPO WiM;
- sporządzanie dokumentów dotyczących wnioskowania o dotację rozwojową oraz rozliczania dotacji rozwojowej wynikających z Kontraktu Wojewódzkiego dla Województwa Warmińsko - Mazurskiego, w tym między innymi:
- wniosku o udzielenie dotacji rozwojowej,
- wniosku o przekazanie kwartalnej transzy dotacji rozwojowej,
- wniiosku o rozliczenie kwartalnej transzy dotacji rozwojowej,
- informacji na temat wysokości środków, które powinny zostać zgłoszone przez Ministra Rozwoju Regionalnego w wykazie wydatków budżetu państwa, które nie wygasają z upływem roku budżetowego,
- wniosku o uruchomienie wydatków ujętych w wykazie wydatków budżetu państwa, które nie wygasają z upływem roku budżetowego,
- wniosku o rozliczenie środków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego;
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do rezerwacji środków na realizację RPO WiM w budżecie państwa;
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do ujęcia dotacji rozwojowej na realizację RPO WiM w budżecie Samorządu Województwa;
- sporządzanie sprawozdań opisowych z wykonania budżetu Samorządu Województwa w części dotyczącej RPO WiM za I półrocze i za rok budżetowy;
- opracowanie prognoz realizacji wydatków w ramach RPO WiM;
- prowadzenie prac związanych z zamknięciem Pomocy Technicznej w ramach ZPORR;
- zarządzanie Pomocą Techniczną RPO WiM:
- opracowywanie propozycji podziału alokacji na poszczególne operacje i działania,
- planowanie budżetu IZ,
- wskazanie wysokości dostępnych środków oraz określenie wysokości transz kwartalnych dotacji rozwojowej,
- weryfikacja cząstkowych Rocznych Planów Działań poszczególnych komórek urzędu, opracowanych dla operacji finansowanych z Pomocy Technicznej RPO WiM;;
- przyjmowanie harmonogramów płatności;
- opracowywanie, na podstawie projektów cząstkowych Rocznych Planów Działań poszczególnych komórek Urzędu Rocznego Planu Działań dla zadań realizowanych w ramach Pomocy Technicznej dla całości Instytucji Zarządzającej w danym roku budżetowym;
- przygotowywanie umów i uchwał o dofinansowanie oraz aneksów do tych umów i uchwał zmieniających uchwały o dofinansowanie zadań realizowanych w ramach Rocznego Planu Działań z Pomocy Technicznej RPO WiM;
- monitoring realizacji Rocznych Planów Działań w ramach Pomocy Technicznej RPO WiM;
- weryfikacja wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej RPO WiM;
- prowadzenie rejestru obiegu Rocznych Planów Działań;
- wprowadzanie danych do systemu informatycznego w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- gromadzenie i przekazywanie danych w zakresie pracy Biura;
- właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów.