Wersja obowiązująca z dnia

Samodzielne stanowisko Głównego Specjalisty ds. Legislacji, Pełnomocnika Marszałka ds. Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Marszałkowskim

  1. Do zakresu działania Samodzielnego stanowiska Głównego Specjalisty ds. Legislacji, Pełnomocnika Marszałka ds. Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Marszałkowskim należy w szczególności:
    1. monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów, rekomendacji, wytycznych i opinii z zakresu prawa samorządu terytorialnego;
    2. inicjowanie działań mających na celu podjęcie prac nad projektami uchwał organów samorządu województwa i zarządzeń Marszałka;
    3. sporządzanie opinii (z wyłączeniem opinii prawnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych), interpretacji, wyjaśnień i ocen dla Marszałka;
    4. przeprowadzanie szkoleń z zakresu redagowania aktów prawnych oraz dobrej legislacji w ramach służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych;
    5. nadzorowanie w imieniu Marszałka funkcjonowania systemu zarządzania jakością w Urzędzie.
  2. Główny Specjalista ds. Legislacji, Pełnomocnik Marszałka ds. Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Marszałkowskim podlega bezpośrednio Marszałkowi.
  3. W przypadku, gdy Główny Specjalista ds. Legislacji, Pełnomocnik Marszałka ds. Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Marszałkowskim wykonuje też inne zadania w Urzędzie, również w tym zakresie podlega bezpośrednio Marszałkowi.