Departament Kontroli
Dyrektor: Renata Ratyńska-Bienia
Zastępca dyrektora: Iwona Sułecka
10-503 Olsztyn, ul. Kościuszki 37, pok. 14
tel. (0-89) 512 57 80
fax. (0-89) 512 57 89
e-mail: dk@warmia.mazury.pl
- W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
- Biuro ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych (ZK);
- Biura ds. Kontroli Pomocy Technicznej RPO (ZRPO);
- Samodzielne Stanowisko ds. Skarg i Wniosków (SiW).
- Do zadań Biura ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych należy w szczególności:
- sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznego planu kontroli Urzędu w tym wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz sprawozdania z jego wykonania;
- sporządzanie rocznej analizy działalności kontrolnej Urzędu m.in. na podstawie sprawozdań Dyrektorów Departamentów;
- wykonywanie kontroli wewnętrznej w Departamentach, zwłaszcza w zakresie:
- organizacji i zarządzania Departamentami,
- przestrzegania przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem kodeksu postępowania administracyjnego,
- prowadzenia działalności kontrolnej przez Dyrektorów Departamentów w ramach sprawowanego przez nich nadzoru nad terminowością i prawidłowością zadań wykonywanych przez pracowników,
- prawidłowości przestrzegania procedur kontroli finansowej, prawidłowości postępowania w zamówieniach publicznych,
- przestrzegania realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych przez organy kontroli oraz terminów realizacji uchwał Zarządu Województwa i wniosków Komisji Sejmiku;
- nadzorowanie wykonywania zaleceń pokontrolnych przez Departamenty;
- wykonywanie kontroli zewnętrznych w zakresie sposobu realizowania na obszarze Województwa zadań publicznych wynikających z aktów prawnych w odniesieniu do wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
- kontrola i ocena podmiotów leczniczych utworzonych przez Samorząd Województwa w zakresie realizacji zadań statutowych, dostępności udzielanych świadczeń medycznych, prawidłowości gospodarowania mieniem oraz gospodarki finansowej;
- nadzorowanie wykonywania zaleceń pokontrolnych przez samorządowe jednostki organizacyjne;
- współpraca z Komisją Rewizyjną Sejmiku przy przeprowadzaniu kontroli.
- Do zadań Biura ds. Kontroli Pomocy Technicznej RPO należy w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli wykonania przez IZ Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej RPO WiM 2007-2013 i RPO WiM 2014-2020;
- przeprowadzanie kontroli wykonania przez IP Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej RPO WiM 2014-2020;
- przeprowadzanie kontroli wykonania zadań finansowanych z Pomocy Technicznej RPO WiM 2014-2020 w ramach realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT);
- przeprowadzanie kontroli projektów na zakończenie Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 – zapewnienie ścieżki audytu;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 w przedmiocie zwrotu środków;
- przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektów własnych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego realizowanych w ramach RPO WiM 2007-2013 przez Departamenty Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz przez wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej;
- przeprowadzanie kontroli ex ante i ex post dotyczących poprawności stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie projektów własnych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego realizowanych w ramach RPO WiM 2007-2013,
- opiniowanie dokumentacji przetargowej pod względem podmiotowej i przedmiotowej zgodności z wnioskiem i uchwałą o dofinansowanie w zakresie projektów własnych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego realizowanych w ramach RPO WiM 2007-2013;
- przeprowadzanie kontroli zleconych przez Marszałka Województwa w zakresie projektów, których Beneficjentem jest Województwo Warmińsko-Mazurskie.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Skarg i Wniosków należy w szczególności:
- przyjmowanie skarg, wniosków i petycji oraz koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi Województwa;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz rejestru petycji kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu oraz Sekretarza Województwa;
- opracowywanie przy współpracy z Departamentami analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych;
- opracowanie przy współpracy z Departamentami corocznej zbiorczej informacji o petycjach rozpatrywanych w roku poprzednim oraz przekazanie jej do Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w celu umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie do 30 czerwca każdego roku.
Metryka
Osoba, która wytworzyła informację: | Anna Tkaczuk |
Osoba, która odpowiada za treść: | Bogdan Bochenek |
Czas publikacji informacji: | 2016-02-02 10:40:31 |
Wprowadzający informację: | Marcin Grzegorczyk |
Liczba wyświetleń informacji: | 12324 |
Rejestr zmian
Lp. | Czas | Osoba zmieniająca | Wersja | Podgląd |
---|---|---|---|---|
1 | 2017-12-04 10:44:42 | Grzegorz Usczyk | Aktualna | Przejdź |
2 | 2017-07-05 14:26:00 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
3 | 2017-03-13 09:04:29 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
4 | 2017-02-10 15:33:09 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
5 | 2017-02-06 08:37:23 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
6 | 2017-01-27 11:05:32 | Grzegorz Usczyk | Archiwalna | Przejdź |
7 | 2017-01-10 09:58:40 | Grzegorz Usczyk | Archiwalna | Przejdź |
8 | 2016-09-08 11:01:47 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
9 | 2016-04-15 13:20:51 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
10 | 2016-04-06 09:02:37 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
11 | 2016-04-01 13:18:55 | Marcin Grzegorczyk | Archiwalna | Przejdź |
12 | 2016-02-29 13:07:36 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
13 | 2016-02-21 23:55:00 | Michał Chomej | Archiwalna | Przejdź |
14 | 2016-02-02 10:40:31 | Marcin Grzegorczyk | Archiwalna |
Wybrana |