Wersja obowiązująca z dnia

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego

Dyrektor: Michał Opieczyński
Zastępca dyrektora: Maria Joanna Pietrukaniec
Zastępca dyrektora: Katarzyna Smólczyńska

10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 361
tel. (89) 521 97 00
fax. (89) 521 97 09

 

  1. W skład Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego (FS) wchodzą:
    1. Biuro Strategii i Monitorowania (II);
    2. Biuro Projektów Kształcenia Zawodowego (III);
    3. Biuro Finansów (IV);
    4. Biuro Kontroli Projektów (V);
    5. Biuro Projektów Kształcenia Ogólnego (VI);
    6. Biuro Projektów Adaptacyjność (VII);
    7. Biuro Projektów Kształcenia Ustawicznego (VIII).
  1. Do zadań Biura Strategii i Monitorowania należy w szczególności:
    1. koordynacja i wsparcie zadań w Departamencie wynikających ze współpracy z  PR w zakresie:
      1. opracowywania i aktualizacji RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027,
      2. prowadzenia negocjacji RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 z Komisją Europejską,
      3. opracowywania stanowiska negocjacyjnego do Kontraktu Terytorialnego i Kontraktu Programowego,
      4. opracowywania i aktualizacji Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Priorytetów FEWiM 2021-2027,
      5. monitorowania inteligentnych specjalizacji,
      6. przekazywania ministrowi właściwemu ds. rozwoju regionalnego informacji o realizacji kontraktu terytorialnego i informacji o realizacji kontraktu programowego,
      7. sporządzania rocznych i końcowego sprawozdania z realizacji RPO WiM 2014–2020 oraz sprawozdania końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027,
      8. informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014–2020,
      9. sporządzania informacji o realizacji RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 do Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programów,
      10. sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027, w tym przekazywanie danych z realizacji wskaźników produktu i rezultatu oraz danych dotyczących operacji w zakresie FEWiM 2021-2027;
      11. naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014–2020 i ekspertów FEWiM 2021-2027, w tym prowadzenia ich Wykazów,
      12. ewaluacji RPO WiM 2014– 2020 i FEWiM 2021-2027,
      13. powierzenia zadań IP WUP związanych z realizacją RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027;
    2. wsparcie Biur wdrożeniowych Departamentu i opracowywanie dokumentów z wykorzystaniem wkładów Biur Departamentu, w tym w szczególności:
      1. planu pracy Departamentu,
      2. harmonogramów naborów i ich aktualizacji,
      3. Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020 oraz Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli, a także IW IZ FEWiM 2021-2027,
      4. sprawozdań oraz informacji kwartalnych Osi Priorytetowej 2 i Działania 10.6 RPO WiM 2014–2020oraz danych zbiorczych, w tym przekazywanie danych z realizacji wskaźników produktu i rezultatu oraz danych dotyczących operacji w zakresie wdrażania FEWiM 2021-2027 przez Departament;
      5. rocznych planów działania dla interwencji EFS w ramach RPO WiM 2014-2020 i rocznych planów wdrażania;
    3. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań;
    4. koordynacja, opracowanie i aktualizacja wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie w zakresie EFS/EFS+;
    5. opracowanie i aktualizacja, przy wsparciu merytorycznym pracowników Departamentu , kryteriów ogólnych wyboru projektów RPO WiM 2014-2020;
    6. opiniowanie, przy wsparciu merytorycznym pracowników Departamentu, projektów horyzontalnych kryteriów wyboru projektów FEWiM 2021-2027 i ich aktualizacji;
    7. przekazywanie do PR wewnętrznie skonsultowanych uwag do projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
    8. współpraca z EFRR przy tworzeniu i użytkowaniu Lokalnego Systemu Informatycznego;
    9. współpraca z KP w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027, w tym organizacji szkoleń dla beneficjentów w obszarze wdrażanych przez Departament Działań;
    10. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Priorytetu 6 i Działania 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    11. współpraca z ministrem właściwym ds. rozwoju regionalnego w zakresie organizacji szkoleń dla kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020;
    12. administrowanie centralnymi systemami teleinformatycznymi w zakresie wdrażanych przez Departament Działań;
    13. prowadzenie procedury odwoławczej od oceny wniosków w Działaniach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    14. realizacja zadań wynikających z nadzoru nad bieżącym wykonywaniem funkcji IP - WUP w zakresie opiniowania rocznych planów wdrażania, harmonogramów naborów RPO WiM 2014-2020, inicjowania zmian w umowie z IP, weryfikacji wstępnej sprawozdań rocznych i okresowych RPO WiM 2014-2020, IW IP RPO WiM 2014-2020 i IW IP FEWiM 2021-2027, współpracy w zakresie centralnych systemów teleinformatycznych oraz współpracy przy rozpatrywaniu skarg na działalność IP – WUP w zakresie zadań realizowanych przez Departament;
    15. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
    16. udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    17. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    18. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Projektów Kształcenia Zawodowego należy w szczególności:
    1. współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi instytucjami w zakresie kreowania polityki edukacyjnej regionu;
    2. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 2.4 RPO WiM 2014-2020 i Działania 6.4 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 oraz Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Priorytetów FEWiM 2021-2027,
      2. planu pracy Departamentu,
      3. rocznych planów działania dla interwencji EFS RPO WiM 2014-2020 i rocznych planów wdrażania w zakresie postępu rzeczowego oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 2.4 RPO WiM 2014-2020 i Działania 6.4 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    3. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań;
    4. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów RPO WiM 2014-2020 oraz kryteriów horyzontalnych FEWiM 2021-2027,
      3. wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS/EFS+;
    5. współpraca z BKP w zakresie:
      1. przygotowania Rocznego Planu Kontroli w obszarze dotyczącym weryfikacji administracyjnej projektów,
      2. monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych,
      3. sporządzania wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli RPO WiM 2014-2020;
    6. współpraca z BF w zakresie:
      1. nakładania korekt finansowych oraz monitoringu ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji,
      2. podpisania umów oraz finansowego rozliczania pracy ekspertów w obszarze kształcenia zawodowego,
      3. przygotowania i przekazania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia postepowań administracyjnych;
    7. opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
    8. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych w zakresie związanym z opisem problemów we wdrażaniu oraz planowanych działań zaradczych w ramach Działania 2.4 RPO WiM 2014-2020 oraz przygotowanie wkładu dot. danych z realizacji wskaźników produktu i rezultatu oraz danych dot. operacji w zakresie wdrażania Działania 6.4 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    9. przygotowanie projektów regulaminów konkursów w ramach Działania 2.4 RPO WiM 2014-2020 i Działania 6.4 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    10. przygotowanie do przedłożenia Zarządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego dokumentacji dotyczącej ogłoszenia naboru wniosków;
    11. weryfikacja warunków formalnych wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Działania 2.4 RPO WiM 2014-2020;
    12. ocena formalna i merytoryczna/ formalno-merytoryczna oraz negocjacje wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 6.4 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    13. wsparcie Przewodniczącego KOP w zakresie organizacji prac Komisji;
    14. współpraca z KOP w ramach oceny pracy ekspertów w obszarze kształcenia zawodowego;
    15. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    16. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    17. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi;
    18. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    19. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    20. przygotowanie dokumentacji i współpraca z audytorami zewnętrznymi w ramach prowadzonych audytów operacji;
    21. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
    22. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Działania 6.4 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    23. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
    24. udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    25. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    26. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Finansów należy w szczególności:
    1. opracowywanie i rozliczanie planów finansowych i projektu budżetu w ramach działań RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    2. sporządzanie prognoz wniosków o płatność do KE w ramach działań RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    3. sporządzanie Deklaracji wydatków IZ w zakresie EFS/EFS+ w odniesieniu do Osi Priorytetowej 2 oraz Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 6 i Działania 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027, agregujących zweryfikowane i zatwierdzone Zestawienia wniosków o płatność, korekt, rejestrów obciążeń ROPS oraz PR z uwzględnieniem wyników audytów IA;
    4. współpraca z PR przy sporządzaniu deklaracji zarządczej;
    5. przygotowywanie dyspozycji przelewów w ramach działań RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    6. współpraca z PR przy monitorowaniu zasady n+3 w ramach działań RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    7. współpraca z O w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
    8. współpraca z O w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027;
    9. realizacja wydatków związanych z ekspertyzami i finansowaniem ekspertów KOP poprzez przygotowanie merytoryczne potrzeb w ramach Pomocy technicznej RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027;
    10. sporządzanie raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości w ramach Działań RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    11. prowadzenie postępowań administracyjnych w I i II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulg i określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta w ramach Działań RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    12. prowadzenie postępowań administracyjnych w II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulg i określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta w ramach działań IP WUP;
    13. dochodzenie należności w postępowaniu administracyjnym i egzekucji administracyjnej w ramach działań RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 wdrażanych przez Departament;
    14. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także  Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027;
    15. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków na potrzeby Departamentu i IP WUP;
    16. opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
    17. opracowanie i aktualizacja wkładu do IW IZ RPO WiM 2014-2020 i IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    18. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań;
    19. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Priorytetu 6 i Działania 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    20. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
    21. udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    22. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    23. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Kontroli Projektów należy w szczególności:
    1. monitorowanie procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych;
    2. kontrolowanie projektów RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 w zakresie Działań wdrażanych przez Departament;
    3. opracowanie wkładu do Rocznego Planu Kontroli RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 w zakresie Działań wdrażanych przez Departament;
    4. sporządzenie kart zamknięcia Osi Priorytetowych RPO WiM 2014–2020 i Priorytetów FEWiM 2021-2027 w zakresie wdrażanym przez Departament;
    5. sporządzanie wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli RPO WiM 2014-2020;
    6. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
    7. wsparcie procesu zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    8. opracowanie i aktualizacja wkładu do IW IZ RPO WiM 2014-2020 oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    9. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań;
    10. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Priorytetu 6 i Działania 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    11. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    12. archiwizacja dokumentacji;
    13. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych.
  1. Do zadań Biura Projektów Kształcenia Ogólnego należy w szczególności:
    1.  współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi instytucjami w zakresie kreowania polityki edukacyjnej regionu;
    2. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działań 2.1 oraz 2.2 RPO WiM 2014-2020 i Działań 6.1, 6.2, 6.3 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 oraz Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014–2020 oraz Szczegółowego Opisu Priorytetów FEWiM 2021-2027,
      2. planu pracy Departamentu,
      3. rocznych planów działania dla interwencji EFS RPO WiM 2014-2020 i rocznych planów wdrażania w zakresie postępu rzeczowego oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działań 2.1 oraz 2.2 RPO WiM 2014-2020 i Działań 6.1, 6.2, 6.3 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    3. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań,
    4. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów RPO WiM 2014-2020 oraz kryteriów horyzontalnych FEWiM 2021-2027,
      3. wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS/EFS+;
    5. współpraca z BKP w zakresie:
      1. przygotowania Rocznego Planu Kontroli w obszarze dotyczącym weryfikacji administracyjnej projektów,
      2. monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych,
      3. sporządzania wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli RPO WiM 2014-2020;
    6. współpraca z BF w zakresie:
      1. nakładania korekt finansowych oraz monitoringu ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji,
      2. podpisania umów oraz finansowego rozliczania pracy ekspertów w obszarze kształcenia ogólnego,
      3. przygotowania i przekazania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia postepowań administracyjnych;
    7. opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
    8. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych w zakresie związanym z opisem problemów we wdrażaniu oraz planowanych działań zaradczych w ramach Działania 2.1 oraz 2.2 RPO WiM 2014-2020 oraz przygotowanie wkładu dot. danych z realizacji wskaźników produktu i rezultatu oraz danych dot. operacji w zakresie wdrażania Działania 6.1, 6.2, 6.3 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    9. przygotowanie projektów regulaminów konkursów w ramach Działania 2.1 oraz 2.2 RPO WiM 2014-2020 i Działań 6.1, 6.2, 6.3 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    10. przygotowanie do przedłożenia Zarządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego dokumentacji dotyczącej ogłoszenia naboru wniosków;
    11. wsparcie Przewodniczącego KOP w zakresie organizacji prac Komisji;
    12. weryfikacja warunków formalnych wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Działania 2.1 i Działania 2.2 RPO WiM 2014-2020;
    13. ocena formalna i merytoryczna/ formalno-merytoryczna oraz negocjacje wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 2.1 i Działania 2.2 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 6.1, 6.2, 6.3 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    14. współpraca z KOP w ramach oceny pracy ekspertów w obszarze kształcenia ogólnego;
    15. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    16. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    17. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi;
    18. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    19. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    20. przygotowanie dokumentacji i współpraca z audytorami zewnętrznymi w ramach prowadzonych audytów operacji;
    21. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
    22. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Działania 2.1 oraz 2.2 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 6.1, 6.2, 6.3 oraz 6.6 FEWiM 2021-2027;
    23. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
    24. udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    25. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    26. archiwizacja dokumentacji.
  1. Dozadań Biura Projektów Adaptacyjność należy w szczególności:
    1. realizacja zadań wynikających z wdrażania Popytowego Systemu Finansowania Usług Rozwojowych dla Przedsiębiorstw w województwie warmińsko-mazurskim;
    2. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 oraz Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014–2020, a także Szczegółowego Opisu Priorytetów FEWiM 2021-2027,
      2. planu pracy Departamentu,
      3. rocznych planów działania dla interwencji EFS RPO WiM 2014-2020 i rocznych planów wdrażania w zakresie postępu rzeczowego oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    3. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań;
    4. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014–2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów RPO WiM 2014-2020 oraz kryteriów horyzontalnych FEWiM 2021-2027,
      3. wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS/EFS+;
    5. współpraca z BKP w zakresie:
      1. przygotowania Rocznego Planu Kontroli w obszarze dotyczącym weryfikacji administracyjnej projektów,
      2. monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych,
      3. sporządzania wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli RPO WiM 2014-2020;
    6. współpraca z BF w zakresie:
      1. nakładania korekt finansowych oraz monitoringu ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji,
      2. podpisania umów oraz finansowego rozliczania pracy ekspertów w obszarze adaptacyjności przedsiębiorstw,
      3. przygotowania i przekazania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia postepowań administracyjnych;
    7. opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
    8. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych w zakresie związanym z opisem problemów we wdrażaniu oraz planowanych działań zaradczych w ramach Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz przygotowanie wkładu dot. danych z realizacji wskaźników produktu i rezultatu oraz danych dot. operacji w zakresie wdrażania Działania 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    9. przygotowanie projektów regulaminów konkursów w ramach Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    10. przygotowanie do przedłożenia Zarządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego dokumentacji dotyczącej ogłoszenia naboru wniosków;
    11. wsparcie Przewodniczącego KOP w zakresie organizacji prac Komisji;
    12. weryfikacja warunków formalnych wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020;
    13. ocena formalna i merytoryczna/ formalno-merytoryczna oraz negocjacje wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    14. współpraca z KOP w ramach oceny pracy ekspertów w obszarze adaptacyjności przedsiębiorstw;
    15. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    16. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    17. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi;
    18. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    19. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    20. przygotowanie dokumentacji i współpraca z audytorami zewnętrznymi w ramach prowadzonych audytów operacji;
    21. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
    22. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020 oraz Działań 7.5 oraz 7.6 FEWiM 2021-2027;
    23. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
    24. udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    25. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    26. archiwizacja dokumentacji.
  2. Do zadań Biura Projektów Kształcenia Ustawicznego należy w szczególności:
    1. współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi instytucjami w zakresie kreowania polityki edukacyjnej regionu;
    2. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020 oraz Działania 6.5 FEWiM 2021-2027, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014–2020 i FEWiM 2021-2027 oraz Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014–2020, a także Szczegółowego Opisu Priorytetów FEWiM 2021-2027,
      2. planu pracy Departamentu,
      3. rocznych planów działania dla interwencji EFS RPO WiM 2014-2020 i rocznych planów wdrażania w zakresie postępu rzeczowego oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020 oraz Działania 6.5 FEWiM 2021-2027;
    3. koordynacja uspójniania zasad wdrażania EFS+, w tym ogłaszania naborów, procedur, stosowanych rozwiązań;
    4. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów RPO WiM 2014-2020 oraz kryteriów horyzontalnych 2021-2027,
      3. wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS/EFS+;
    5. współpraca z BKP w zakresie:
      1. przygotowania Rocznego Planu Kontroli w obszarze dotyczącym weryfikacji administracyjnej projektów,
      2. monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych,
      3. sporządzania wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli RPO WiM 2014-2020;
    6. współpraca z BF w zakresie:
      1. nakładania korekt finansowych oraz monitoringu ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
      2. podpisania umów oraz finansowego rozliczania pracy ekspertów w obszarze kształcenia ustawicznego;
      3. przygotowania i przekazania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia postepowań administracyjnych;
    7. opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
    8. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych w zakresie związanym z opisem problemów we wdrażaniu oraz planowanych działań zaradczych w ramach Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020 oraz przygotowanie wkładu dot. danych z realizacji wskaźników produktu i rezultatu oraz danych dot. operacji w zakresie wdrażania Działania 6.5 FEWiM 2021-2027;
    9. przygotowanie projektów regulaminów konkursów w ramach Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020 oraz Działania 6.5 FEWiM 2021-2027;
    10. przygotowanie do przedłożenia Zarządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego dokumentacji dotyczącej ogłoszenia naboru wniosków;
    11. wsparcie Przewodniczącego KOP w zakresie organizacji prac Komisji;
    12. weryfikacja warunków formalnych wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020;
    13. ocena formalna i merytoryczna/ formalno-merytoryczna oraz negocjacje wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020 oraz Działania 6.5 FEWiM 2021-2027;
    14. współpraca z KOP w ramach oceny pracy ekspertów w obszarze kształcenia ustawicznego;
    15. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    16. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    17. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi;
    18. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    19. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    20. przygotowanie dokumentacji i współpraca z audytorami zewnętrznymi w ramach prowadzonych audytów operacji;
    21. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
    22. udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Działania 2.3 RPO WiM 2014-2020 oraz Działania 6.5 FEWiM 2021-2027;
    23. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
    24. udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    25. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
    26. archiwizacja dokumentacji.
  3. Przy wykonywaniu innych zadań w ramach RPO WiM 2014 – 2020 i FEWiM 2021-2027 FS współpracuje z departamentami Urzędu oraz innymi Instytucjami, wchodzącymi w skład odpowiednio systemu instytucjonalnego RPO WiM 2014-2020 i systemu instytucjonalnego FEWiM 2021-2027.