Departament Europejskiego Funduszu Społecznego
Dyrektor: Michał Opieczyński
Zastępca dyrektora: Maria Joanna Pietrukaniec
Zastępca dyrektora: Katarzyna Smólczyńska
10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 361
tel. (89) 521 97 00
fax. (89) 521 97 09
- W skład Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego (FS) wchodzą:
- Biuro Strategii i Monitorowania (II);
- Biuro Projektów Kształcenia Zawodowego (III);
- Biuro Finansów (IV);
- Biuro Kontroli Projektów (V);
- Biuro Projektów Kształcenia Ogólnego (VI);
- Biuro Projektów Usług Rozwojowych dla Przedsiębiorstw (VII).
- Biuro Projektów Kształcenia Ustawicznego (VIII).
- Do zadań Biura Strategii i Monitorowania należy w szczególności:
- koordynacja i wsparcie zadań w Departamencie FS wynikających ze współpracy z Departamentem PR w zakresie:
- opracowywania i aktualizacji RPO WiM na lata 2014 – 2020,
- prowadzenia negocjacji RPO WiM na lata 2014 – 2020 z Komisją Europejską,
- opracowywania stanowiska negocjacyjnego do Kontraktu Terytorialnego,
- opracowywania i aktualizacji Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM na lata 2014-2020,
- monitorowania inteligentnych specjalizacji,
- przekazywania MR informacji o realizacji kontraktu terytorialnego,
- sporządzania rocznych i końcowego sprawozdania z realizacji RPO WiM na lata 2014 – 2020,
- przekazywania do IK UP informacji dotyczącej zmian w alokacji środków oraz informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM na lata 2014 – 2020,
- sporządzania informacji o realizacji RPO WiM na lata 2014 – 2020 do Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu,
- naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM na lata 2014 – 2020, w tym prowadzenia ich Wykazu,
- ewaluacji RPO WiM na lata 2014 – 2020,
- powierzenia zadań IP WUP związanych z realizacją RPO WiM na lata 2014 – 2020;
- wsparcie Biur wdrożeniowych Departamentu FS i opracowywanie dokumentów z wykorzystaniem wkładów Biur Departamentu FS, w tym w szczególności:
- planu pracy Departamentu FS,
- harmonogramów naborów i ich aktualizacji,
- Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPO WiM na lata 2014-2020,
- sprawozdań oraz informacji kwartalnych Osi Priorytetowej 2 i Działania 10.6 RPO WiM na lata 2014 – 2020,
- rocznych planów działania;
- koordynacja, opracowanie i aktualizacja wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w zakresie EFS;
- opracowanie i aktualizacja, przy wsparciu merytorycznym pracowników Departamentu FS, kryteriów ogólnych wyboru projektów;
- przekazywanie do Departamentu PR wewnętrznie skonsultowanych uwag do projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
- współpraca z Departamentem EFRR przy tworzeniu i użytkowaniu Lokalnego Systemu Informatycznego;
- współpraca z Departamentem KP w zakresie informacji i promocji RPO WiM na lata 2014 – 2020; w tym organizacji szkoleń dla beneficjentów w obszarze wdrażanych przez Departament Działań;
- współpraca z Ministerstwem Rozwoju w zakresie organizacji szkoleń dla kandydatów na ekspertów RPO WiM na lata 2014 – 2020;
- administrowanie Centralnym Systemem Teleinformatycznym SL 2014 w zakresie wdrażanych przez Departament Działań;
- prowadzenie procedury odwoławczej od oceny wniosków w Działaniach RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament;
- realizacja zadań wynikających z nadzoru nad bieżącym wykonywaniem funkcji IP
– WUP w zakresie opiniowania Rocznych Planów Działania, harmonogramów naborów, inicjowania zmian w umowie z IP, weryfikacji wstępnej sprawozdań rocznych i okresowych, Instrukcji Wykonawczej Instytucji Pośredniczącej RPO WiM na lata 2014-2020 oraz współpracy w zakresie Centralnego Systemu Informatycznego SL 2014; - wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
- zadania związane z zamykaniem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013;
- archiwizacja dokumentacji.
- koordynacja i wsparcie zadań w Departamencie FS wynikających ze współpracy z Departamentem PR w zakresie:
- Do zadań Biura Projektów Kształcenia Zawodowego należy w szczególności:
- współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi instytucjami w zakresie kreowania polityki edukacyjnej regionu;
- przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 2.4, w tym w szczególności:
- założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM na lata 2014
– 2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM na lata 2014-2020, - planu pracy Departamentu FS,
- rocznych planów działania w zakresie postępu rzeczowego oraz harmonogramów naborów,
- przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 2.4;
- założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM na lata 2014
- współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
- Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPO WiM na lata 2014-2020,
- kryteriów ogólnych wyboru projektów,
- wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
- opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
- przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych w zakresie związanym z opisem problemów we wdrażaniu oraz planowanych działań zaradczych w ramach Działania 2.4;
- współpraca przy opracowaniu Rocznego Planu Kontroli w obszarze dotyczącym weryfikacji administracyjnej projektów;
- przygotowanie projektów regulaminów konkursów w ramach Działania 2.4;
- przygotowanie do przedłożenia Zarządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego dokumentacji dotyczącej ogłoszenia naboru wniosków;
- wsparcie Przewodniczącego KOP w zakresie organizacji prac Komisji;
- współpraca z KOP w ramach oceny pracy ekspertów w obszarze kształcenia zawodowego;
- sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
- bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
- wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
- nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
- udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Działania 2.4;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
- zadania związane z zamykaniem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Finansów należy w szczególności:
- opracowywanie i rozliczanie planów finansowych i projektu budżetu w ramach działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- sporządzanie prognoz wniosków o płatność do KE w ramach działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- sporządzanie deklaracji wydatków w ramach działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS z uwzględnieniem wyników audytów IA;
- współpraca z Departamentem A przy sporządzaniu deklaracji zarządczej;
- przygotowywanie dyspozycji przelewów w ramach działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- współpraca z Departamentem PR przy monitorowaniu zasady n+3 w ramach działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- współpraca z Departamentem O w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy Technicznej;
- współpraca z Departamentem O w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM na lata 2014 – 2020;
- sporządzanie informacji miesięcznych na temat wysokości dofinansowania przekazywanego w formie zaliczek;
- realizacja wydatków związanych z ekspertyzami i finansowaniem ekspertów KOP poprzez przygotowanie merytoryczne potrzeb w ramach działania 12.1 RPO WiM na lata 2014 – 2020;
- sporządzanie raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości w ramach Działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w I i II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulg i określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta w ramach Działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulg i określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta w ramach działań IP - WUP;
- dochodzenie należności w postępowaniu administracyjnym i egzekucji administracyjnej w ramach działań RPO WiM na lata 2014 – 2020 wdrażanych przez Departament FS;
- współpraca z BSiM w zakresie przygotowania Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPO WiM na lata 2014-2020;
- dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków na potrzeby Departamentu FS i IP - WUP;
- opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPO WiM na lata 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- udział w procesie zarządzania ryzykiem w Departamencie;
- zadania związane z zamykaniem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
- koordynacja opracowywania i aktualizacji Instrukcji Wykonawczej IP oraz Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli PO KL;
- przygotowywanie oraz sprawozdawanie z wykonania Rocznego Planu Kontroli PO KL;
- przeprowadzanie kontroli oraz wizyt monitorujących w oparciu o Roczny Plan Kontroli PO KL;
- przeprowadzanie kontroli doraźnych oraz trwałości projektów zgodnie z właściwością zadań kontrolnych Departamentu;
- monitorowanie procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli na miejscu, przeprowadzanych przez IP PO KL;
- przeprowadzanie kontroli systemowych oraz doraźnych w IP2 PO KL;
- weryfikacja oraz zatwierdzenie Instrukcji Wykonawczej IP2 PO KL;
- weryfikacja oraz zatwierdzenie Rocznych Planów Kontroli IP2 PO KL oraz sprawozdania z wykonania RPK;
- przeprowadzanie kontroli realizacji zadań zleconych w ramach RPD PT PO KL w RO EFS oraz w IP2;
- koordynacja zadań związanych z kontrolami zewnętrznymi przeprowadzanymi w Departamencie oraz u Beneficjentów w ramach Priorytetu IX oraz Działania 8.2 PO KL;
- monitorowanie procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych;
- kontrolowanie projektów RPO WiM 2014-2020 w zakresie Działań wdrażanych przez Departament;
- opracowanie wkładu do Rocznego Planu Kontroli RPO WiM 2014-2020 w zakresie Działań wdrażanych przez Departament;
- sporządzenie kart zamknięcia osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020 w zakresie priorytetów inwestycyjnych wdrażanych przez Departament;
- sporządzanie wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- wsparcie procesu zarządzania ryzykiem w Departamencie;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Informacji i Promocji należy w szczególności:
- koordynowanie i wdrażanie działań w zakresie wykorzystania środków Pomocy technicznej komponentu regionalnego PO KL;
- przygotowywanie i wdrażanie Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej (RPD PT) IP PO KL, w tym przygotowywanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych, sporządzanie wniosków o płatność i koordynacja realizacji wydatków Departamentu w ramach RPD PT PO KL;
- koordynacja i nadzór nad zamówieniami publicznymi Departamentu finansowanymi w ramach RPD PT oraz współpraca w tym zakresie z Departamentem Zamówień Publicznych;
- weryfikacja RPD PT IP2;
- weryfikacja sprawozdań z realizacji RPD PT IP2 PO KL;
- planowanie i prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych związanych z realizacją Planu Działań Informacyjno – Promocyjnych IP;
- koordynacja oraz obsługa prac Regionalnej Informacyjnej Grupy Roboczej PO KL;
- przeprowadzanie konkursów w celu wyboru Regionalnych Ośrodków EFS, nadzór nad ich działalnością oraz rozliczanie przekazywanych im środków;
- organizacja konkursów Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach;
- organizacja prac Komisji Oceny Projektów Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach;
- przygotowanie i przedkładanie Zarządowi Województwa listy projektów rekomendowanych do dofinansowania Priorytetu IX PO KL na podstawie prac Komisji Oceny Projektów;
- udział w przygotowaniu Planów Działań Priorytetu IX PO KL;
- współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi instytucjami w zakresie opracowywania polityki edukacyjnej regionu;
- przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działań 2.1 oraz 2.2, w tym w szczególności:
- założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
- planu pracy FS,
- rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
- przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działań 2.1 oraz 2.2;
- współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
- Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
- kryteriów ogólnych wyboru projektów;
- udział w przygotowaniu wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
- opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
- przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
- przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
- ogłaszanie naboru wniosków;
- organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu;
- ocena pracy ekspertów;
- sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
- bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
- wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
- nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Projektów Transferu Wiedzy należy w szczególności:
- przygotowanie wkładu do Planu Działania Priorytetu VIII PO KL w części dotyczącej Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- zarządzanie alokacją i kontraktacją środków Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- organizacja konkursów Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- organizacja prac Komisji Oceny Projektów Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- przygotowanie i przedkładanie Zarządowi Województwa listy projektów rekomendowanych do dofinansowania Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy na podstawie prac Komisji Oceny Projektów;
- organizowanie podpisywania umów o dofinansowanie projektów Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- weryfikacja formalno-rachunkowa i merytoryczna (sprawdzanie kwalifikowalności wydatków) oraz zatwierdzanie wniosków o płatność Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- bieżący monitoring i ocena postępu merytorycznego i finansowego realizacji Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy, w tym sporządzanie sprawozdań;
- przygotowywanie i realizacja projektów systemowych/projektów własnych Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
- animowanie działań, tworzenie rozwiązań systemowych, popularyzacja wiedzy dot. transferu wiedzy, innowacyjności;
- koordynowanie spraw w Departamencie związanych z udzielaniem pomocy publicznej;
- współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi podmiotami w zakresie opracowywania polityki innowacyjnej regionu;
- przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 10.6, w tym w szczególności:
- założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
- planu pracy FS,
- rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
- przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 10.6;
- współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
- Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
- kryteriów ogólnych wyboru projektów;
- udział w przygotowaniu wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
- opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
- przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
- przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
- ogłaszanie naboru wniosków;
- organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu;
- ocena pracy ekspertów;
- sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
- bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
- wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
- nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- realizacja zadań wynikających z wdrażania Popytowego Systemu Finansowania Usług Rozwojowych dla Przedsiębiorstw w województwie warmińsko-mazurskim;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Projektów Systemowych należy w szczególności:
- opracowywanie wkładu do Planu Działania Priorytetu IX PO KL w zakresie projektów systemowych;
- przeprowadzanie naboru i oceny wniosków o dofinansowanie składanych przez Beneficjentów systemowych Priorytetu IX PO KL;
- zarządzanie alokacją i kontraktacją projektów systemowych Priorytetu IX PO KL;
- organizowanie podpisywania umów o dofinansowanie projektów systemowych Priorytetu IX PO KL;
- bieżący monitoring i ocena postępu merytorycznego i finansowego realizacji projektów konkursowych Priorytetu IX POKL, w tym sporządzanie sprawozdań;
- weryfikacja formalno-rachunkowa i merytoryczna (sprawdzanie kwalifikowalności wydatków) oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych Priorytetu IX PO KL;
- przygotowywanie i realizacja projektów systemowych/projektów własnych w ramach Priorytetu IX PO KL;
- przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 2.3, w tym w szczególności:
- założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
- planu pracy FS,
- rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
- przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 2.3;
- współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
- Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
- kryteriów ogólnych wyboru projektów;
- udział w przygotowaniu wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
- opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
- przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
- przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
- ogłaszanie naboru wniosków;
- organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu;
- ocena pracy ekspertów;
- sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
- weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
- bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
- wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
- nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Rozwoju Zasobów Ludzkich należy w szczególności:
- planowanie i prowadzenie działań związanych z realizacją Planu Szkoleń będącego elementem Planu Działań Pomocy Technicznej;
- koordynacja i realizacja procesu kadrowego w Departamencie;
- koordynacja opracowywania regulaminu wewnętrznego Departamentu;
- sporządzanie i aktualizacja opisów stanowisk Departamentu;
- współpraca przy podnoszeniu kwalifikacji pracowników zaangażowanych we wdrażanie RPO WiM 2014-2020;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
- archiwizacja dokumentacji.