Kategoria: Departament Europejskiego Funduszu Społecznego

Ogłoszono przez Marcin Grzegorczyk | wersja archiwalna

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego

Dyrektor: Michał Opieczyński
Zastępca dyrektora: Maria Joanna Pietrukaniec
Zastępca dyrektora: Katarzyna Smólczyńska

10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 361
tel. (89) 521 97 00
fax. (89) 521 97 09
e-mail: dfs@warmia.mazury.pl
strona www: www.efs.warmia.mazury.pl

 

  1. W skład Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego (FS) wchodzą:
    1. Biuro Strategii i Monitorowania (II);
    2. Biuro Projektów Konkursowych (III);
    3. Biuro Finansów (IV);
    4. Biuro Kontroli (V);
    5. Biuro Informacji i Promocji (VI);
    6. Biuro Projektów Transfery Wiedzy (VII).
    7. Biuro Projektów Systemowych (VIII);
    8. Samodzielne Stanowisko ds. Rozwoju Zasobów Ludzkich (IX).
  1. Do zadań Biura Strategii i Monitorowania należy w szczególności:
    1. zarządzanie strategiczne wdrażaniem Priorytetów i Działań komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), w tym koordynacja opracowywania Planów Działań;
    2. koordynacja opiniowania i konsultacji dokumentów programowych POKL;
    3. weryfikacja i zatwierdzanie sprawozdań z realizacji Działań komponentu regionalnego PO KL;
    4. przygotowywanie sprawozdań z realizacji Priorytetów, Informacji Kwartalnych oraz innych, raportów, zestawień i tabel monitorujących z realizacji komponentu regionalnego PO KL;
    5. przeprowadzanie ewaluacji w oparciu o okresowe Plany działań ewaluacyjnych komponentu regionalnego PO KL;
    6. ustalenie treści porozumień z IZ PO KL oraz Wojewódzkim Urzędem Pracy w Olsztynie (IP2) wynikających z pełnienia przez Samorząd Województwa funkcji IP PO KL;
    7. sprawowanie nadzoru nad IP2 w zakresie wynikającym z porozumienia IP/IP2;
    8. rozpatrywanie odwołań od oceny i wyboru projektów przez IP2;
    9. rozpatrywanie protestów składanych przez Beneficjentów w ramach Priorytetu IX PO KL oraz Działania 8.2 PO KL;
    10. obsługa funkcjonowania oraz kontrola jakości danych wprowadzanych do Krajowego Systemu Informatycznego (KSI) SIMIK 07-13, LSI oraz PEFS;
    11. organizacja oraz obsługa prac Podkomitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Regionalnej Sieci Tematycznej Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
    12. koordynacja i obsługa grup roboczych powołanych przy Podkomitecie Monitorującym POKL;
    13. ocena i zatwierdzanie wniosków o dofinansowanie projektów systemowych Departamentu, ROPS oraz IP2;
    14. koordynacja i realizacja zadań wynikających z Porozumienia w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach PO KL;
    15. koordynacja wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w komponencie regionalnym PO KL;
    16. koordynacja realizacji zadań Departamentu w obszarze równość szans;
    17. realizacja zadań związanych z zamknięciem ZPORR w części monitorowanie wdrażania ZPORR oraz administrowanie danymi osobowymi Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.2 ZPORR;
    18. koordynacja procesu zamknięcia PO KL, w szczególności w obszarze wykonania kontraktacji zgodnie z limitem dostępnych środków w ramach komponentu regionalnego PO KL oraz zapewnieniem krajowego wkładu publicznego na poziomie określonym w porozumieniu w sprawie realizacji komponentu regionalnego PO KL;
    19. koordynacja i wsparcie zadań w Departamencie FS wynikających ze współpracy z PR w zakresie:
      1. opracowywania i aktualizacji RPO WiM 2014 – 2020,
      2. prowadzenia negocjacji RPO WiM 2014-2020 z Komisją Europejską,
      3. opracowywania stanowiska negocjacyjnego do kontraktu terytorialnego,
      4. opracowywania i aktualizacji SZOOP RPO WiM 2014-2020,
      5. monitorowania inteligentnych specjalizacji,
      6. przekazywania MIiR informacji o realizacji kontraktu terytorialnego,
      7. sporządzania rocznych i końcowego sprawozdania z realizacji RPO WiM 2014-2020,
      8. sporządzanie informacji dotyczącej zmian w alokacji środków oraz informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020,
      9. sporządzania informacji o realizacji RPO WiM 2014-2020 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
    20. wsparcie i opracowywanie dokumentów z wykorzystaniem wkładów Biur FS, w tym w szczególności:
      1. planu pracy FS,
      2. harmonogramów naborów i ich aktualizacji,
      3. Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
      4. sprawozdań oraz informacji kwartalnych Osi Priorytetowej 2 i Działania 10.6 RPO WiM 2014-2020,
      5. rocznych planów działania;
    21. koordynacja, opracowanie i aktualizacja wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w zakresie EFS;
    22. opracowanie i aktualizacja kryteriów ogólnych wyboru projektów;
    23. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    24. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020;
    25. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    26. współpraca przy tworzeniu i użytkowanie Lokalnego systemu informatycznego;
    27. administrowanie SL2014 w zakresie wdrażanych przez Departament Działań;
    28. prowadzenie procedury odwoławczej od oceny wniosków w Działaniach RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez Departament;
    29. współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM, w tym prowadzenia ich Wykazu;
    30. współpraca w zakresie organizacji szkoleń dla beneficjentów i kandydatów na ekspertów w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020;
    31. współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020;
    32. współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020;
    33. współpraca w zakresie realizacji szkoleń dla Beneficjentów;
    34. współpraca w zakresie powierzenia zadań IP WUP związanych z realizacją RPO WiM 2014-2020;
    35. realizacja zadań wynikających z nadzoru nad bieżącym wykonywaniem funkcji IP – WUP w zakresie opiniowania Rocznych planów działania, harmonogramów naborów, inicjowania zmian w umowie z IP, weryfikacji wstępnej sprawozdań rocznych i okresowych, IW IP oraz współpracy w zakresie centralnego systemu informatycznego;
    36. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    37. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Projektów Konkursowych należy w szczególności:
    1. organizowanie podpisywania umów o dofinansowanie projektów konkursowych Priorytetu IX PO KL;
    2. bieżący monitoring i ocena postępu merytorycznego i finansowego realizacji projektów konkursowych Priorytetu IX POKL, w tym sporządzanie sprawozdań;
    3. zarządzanie alokacją i kontraktacją środków w ramach projektów konkursowych Priorytetu IX PO KL;
    4. weryfikacja formalno-rachunkowa i merytoryczna (sprawdzanie kwalifikowalności wydatków) oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów konkursowych Priorytetu IX PO KL;
    5. opracowywanie wkładu do Planu Działania Priorytetu IX PO KL w zakresie projektów konkursowych;
    6. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 2.4, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      2. planu pracy FS,
      3. rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 2.4;
    7. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów;
    8. współpraca w zakresie przygotowania wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
    9. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    10. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    11. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
    12. przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
    13. współpraca w zakresie naborów kandydatów na ekspertów RPO WiM, w tym prowadzenia ich wykazu;
    14. ocena pracy ekspertów;
    15. przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
    16. ogłaszanie naboru wniosków;
    17. organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
    18. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    19. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    20. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
    21. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    22. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    23. nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
    24. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    25. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Finansów należy w szczególności:
    1. opracowanie prognoz wydatków, zabezpieczenie środków na realizację PO KL, monitorowanie poziomu wykorzystania dotacji celowej i środków z budżetu środków europejskich, sporządzanie analiz i prognoz z zakresu postępu finansowego Działań i Priorytetów;
    2. weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych POKL w wdrażanych w BPS, BPTW, ROPS, IP2 a także wniosków o płatność BIiP w ramach Pomocy technicznej oraz wystawianie dyspozycji przelewu środków;
    3. monitorowanie kwot odzyskanych i wycofanych w ramach komponentu regionalnego PO KL;
    4. sporządzanie Poświadczeń i deklaracji wydatków i przekazywanie ich do IZ PO KL;
    5. gromadzenie i opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości POKL;
    6. wykonywanie czynności związanych z pełnieniem organu pierwszej instancji w zakresie decyzji administracyjnych wydawanych na podstawie przepisów o finansach publicznych, w tym decyzji o udzielaniu ulg w spłacie ww. środków, w ramach projektów Priorytetu IX i Działania 8.2 PO KL;
    7. realizacja zadań związanych z zamknięciem ZPORR w części gromadzenia i opracowywania dokumentów dotyczących nieprawidłowości i odzyskiwania kwot w ramach Działania 2.2, 2.5, 2.6 oraz 3.4 ZPORR;
    8. opracowywanie i rozliczanie planów finansowych i projektu budżetu w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    9. sporządzanie prognoz wniosków o płatność do KE w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    10. sporządzanie deklaracji wydatków w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS z uwzględnieniem wyników audytów IA;
    11. współpraca przy sporządzaniu deklaracji zarządczej;
    12. przygotowywanie Dyspozycji przelewów w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    13. współpraca przy monitorowaniu zasady n+3 w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    14. współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej;
    15. współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020;
    16. sporządzanie informacji miesięcznych na temat wysokości dofinansowania przekazywanego w formie zaliczek;
    17. realizacja wydatków związanych z ekspertyzami i finansowaniem ekspertów KOP poprzez przygotowanie merytoryczne potrzeb w ramach działania 12.1 RPO WiM;
    18. sporządzanie raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    19. prowadzenie postępowań administracyjnych w I i II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulg i określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    20. prowadzenie postępowań administracyjnych w II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulg i określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta w ramach działań IP - WUP;
    21. dochodzenie należności w postępowaniu administracyjnym i egzekucji administracyjnej w ramach działań RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez FS;
    22. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020;
    23. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków na potrzeby FS i IP - WUP;
    24. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    25. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    26. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    27. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
    1. koordynacja opracowywania i aktualizacji Instrukcji Wykonawczej IP oraz Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli PO KL;
    2. przygotowywanie oraz sprawozdawanie z wykonania Rocznego Planu Kontroli PO KL;
    3. przeprowadzanie kontroli oraz wizyt monitorujących w oparciu o Roczny Plan Kontroli PO KL;
    4. przeprowadzanie kontroli doraźnych oraz trwałości projektów zgodnie z właściwością zadań kontrolnych Departamentu;
    5. monitorowanie procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli na miejscu, przeprowadzanych przez IP PO KL;
    6. przeprowadzanie kontroli systemowych oraz doraźnych w IP2 PO KL;
    7. weryfikacja oraz zatwierdzenie Instrukcji Wykonawczej IP2 PO KL;
    8. weryfikacja oraz zatwierdzenie Rocznych Planów Kontroli IP2 PO KL oraz sprawozdania z wykonania RPK;
    9. przeprowadzanie kontroli realizacji zadań zleconych w ramach RPD PT PO KL w RO EFS oraz w IP2;
    10. koordynacja zadań związanych z kontrolami zewnętrznymi przeprowadzanymi w Departamencie oraz u Beneficjentów w ramach Priorytetu IX oraz Działania 8.2 PO KL;
    11. monitorowanie procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych;
    12. kontrolowanie projektów RPO WiM 2014-2020 w zakresie Działań wdrażanych przez Departament;
    13. opracowanie wkładu do Rocznego Planu Kontroli RPO WiM 2014-2020 w zakresie Działań wdrażanych przez Departament;
    14. sporządzenie kart zamknięcia osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020 w zakresie priorytetów inwestycyjnych wdrażanych przez Departament;
    15. sporządzanie wkładu do rocznego podsumowania z audytów i kontroli;
    16. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    17. wsparcie procesu zarządzania ryzykiem w Departamencie;
    18. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    19. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Informacji i Promocji należy w szczególności:
    1. koordynowanie i wdrażanie działań w zakresie wykorzystania środków Pomocy technicznej komponentu regionalnego PO KL;
    2. przygotowywanie i wdrażanie Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej (RPD PT) IP PO KL, w tym przygotowywanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych, sporządzanie wniosków o płatność i koordynacja realizacji wydatków Departamentu w ramach RPD PT PO KL;
    3. koordynacja i nadzór nad zamówieniami publicznymi Departamentu finansowanymi w ramach RPD PT oraz współpraca w tym zakresie z Departamentem Zamówień Publicznych;
    4. weryfikacja RPD PT IP2;
    5. weryfikacja sprawozdań z realizacji RPD PT IP2 PO KL;
    6. planowanie i prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych związanych z realizacją Planu Działań Informacyjno – Promocyjnych IP;
    7. koordynacja oraz obsługa prac Regionalnej Informacyjnej Grupy Roboczej PO KL;
    8. przeprowadzanie konkursów w celu wyboru Regionalnych Ośrodków EFS, nadzór nad ich działalnością oraz rozliczanie przekazywanych im środków;
    9. organizacja konkursów Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach;
    10. organizacja prac Komisji Oceny Projektów Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach;
    11. przygotowanie i przedkładanie Zarządowi Województwa listy projektów rekomendowanych do dofinansowania Priorytetu IX PO KL na podstawie prac Komisji Oceny Projektów;
    12. udział w przygotowaniu Planów Działań Priorytetu IX PO KL;
    13. współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi instytucjami w zakresie opracowywania polityki edukacyjnej regionu;
    14. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działań 2.1 oraz 2.2, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      2. planu pracy FS,
      3. rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działań 2.1 oraz 2.2;
    15. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów;
    16. udział w przygotowaniu wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
    17. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    18. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    19. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
    20. przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
    21. przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
    22. ogłaszanie naboru wniosków;
    23. organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
    24. współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu;
    25. ocena pracy ekspertów;
    26. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    27. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    28. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
    29. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    30. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    31. nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
    32. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    33. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Projektów Transferu Wiedzy należy w szczególności:
    1. przygotowanie wkładu do Planu Działania Priorytetu VIII PO KL w części dotyczącej Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    2. zarządzanie alokacją i kontraktacją środków Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    3. organizacja konkursów Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    4. organizacja prac Komisji Oceny Projektów Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    5. przygotowanie i przedkładanie Zarządowi Województwa listy projektów rekomendowanych do dofinansowania Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy na podstawie prac Komisji Oceny Projektów;
    6. organizowanie podpisywania umów o dofinansowanie projektów Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    7. weryfikacja formalno-rachunkowa i merytoryczna (sprawdzanie kwalifikowalności wydatków) oraz zatwierdzanie wniosków o płatność Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    8. bieżący monitoring i ocena postępu merytorycznego i finansowego realizacji Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy, w tym sporządzanie sprawozdań;
    9. przygotowywanie i realizacja projektów systemowych/projektów własnych Działania 8.2 PO KL Transfer Wiedzy;
    10. animowanie działań, tworzenie rozwiązań systemowych, popularyzacja wiedzy dot. transferu wiedzy, innowacyjności;
    11. koordynowanie spraw w Departamencie związanych z udzielaniem pomocy publicznej;
    12. współpraca z komórkami Urzędu oraz innymi podmiotami w zakresie opracowywania polityki innowacyjnej regionu;
    13. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 10.6, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      2. planu pracy FS,
      3. rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 10.6;
    14. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów;
    15. udział w przygotowaniu wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
    16. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    17. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    18. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
    19. przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
    20. przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
    21. ogłaszanie naboru wniosków;
    22. organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
    23. współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu;
    24. ocena pracy ekspertów;
    25. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    26. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    27. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
    28. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    29. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    30. nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
    31. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    32. realizacja zadań wynikających z wdrażania Popytowego Systemu Finansowania Usług Rozwojowych dla Przedsiębiorstw w województwie warmińsko-mazurskim;
    33. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Biura Projektów Systemowych należy w szczególności:
    1. opracowywanie wkładu do Planu Działania Priorytetu IX PO KL w zakresie projektów systemowych;
    2. przeprowadzanie naboru i oceny wniosków o dofinansowanie składanych przez Beneficjentów systemowych Priorytetu IX PO KL;
    3. zarządzanie alokacją i kontraktacją projektów systemowych Priorytetu IX PO KL;
    4. organizowanie podpisywania umów o dofinansowanie projektów systemowych Priorytetu IX PO KL;
    5. bieżący monitoring i ocena postępu merytorycznego i finansowego realizacji projektów konkursowych Priorytetu IX POKL, w tym sporządzanie sprawozdań;
    6. weryfikacja formalno-rachunkowa i merytoryczna (sprawdzanie kwalifikowalności wydatków) oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych Priorytetu IX PO KL;
    7. przygotowywanie i realizacja projektów systemowych/projektów własnych w ramach Priorytetu IX PO KL;
    8. przygotowywanie dokumentów w obszarze wdrażania Działania 2.3, w tym w szczególności:
      1. założeń do systemu wdrażania oraz wkładu do RPO WiM 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      2. planu pracy FS,
      3. rocznych planów działania oraz harmonogramów naborów,
      4. przygotowanie i aktualizacja specyficznych kryteriów wyboru projektów w obszarze Działania 2.3;
    9. współpraca z BSiM w zakresie przygotowania:
      1. Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020,
      2. kryteriów ogólnych wyboru projektów;
    10. udział w przygotowaniu wzorów wniosku o dofinansowanie, minimalnego wzoru umowy o dofinansowanie oraz wniosku o płatność w obszarze EFS;
    11. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    12. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    13. przygotowanie wkładu do sprawozdań i informacji miesięcznych/kwartalnych;
    14. przygotowanie wkładu do RPK w zakresie dotyczącym weryfikacji wniosków o płatność;
    15. przygotowanie projektów regulaminów konkursów;
    16. ogłaszanie naboru wniosków;
    17. organizacja prac KOP oraz procesu negocjacyjnego;
    18. współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu;
    19. ocena pracy ekspertów;
    20. sporządzanie umów oraz aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
    21. weryfikacja zmian we wnioskach o dofinansowanie projektów;
    22. weryfikacja postępu rzeczowo-finansowego wniosku o płatność zgodnie z umową i wytycznymi programowymi;
    23. bieżące wsparcie beneficjenta w zakresie prawidłowego rozliczenia projektu;
    24. wprowadzanie danych dotyczących rozliczanego projektu do systemów informatycznych;
    25. nakładanie korekt finansowych oraz monitoring ich odzyskiwania, zidentyfikowanych w ramach weryfikacji wniosków o płatność, do momentu wydania decyzji;
    26. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    27. archiwizacja dokumentacji.
  1. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Rozwoju Zasobów Ludzkich należy w szczególności:
    1. planowanie i prowadzenie działań związanych z realizacją Planu Szkoleń będącego elementem Planu Działań Pomocy Technicznej;
    2. koordynacja i realizacja procesu kadrowego w Departamencie;
    3. koordynacja opracowywania regulaminu wewnętrznego Departamentu;
    4. sporządzanie i aktualizacja opisów stanowisk Departamentu;
    5. współpraca przy podnoszeniu kwalifikacji pracowników zaangażowanych we wdrażanie RPO WiM 2014-2020;
    6. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym;
    7. archiwizacja dokumentacji.