Kategoria: Departament Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Ogłoszono przez Marcin Grzegorczyk | wersja archiwalna

Departament Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Dyrektor: Zbigniew Cieciuch
Zastępca Dyrektora: Julita Kozłowska
Zastępca Dyrektora: Beata Romaszko-Klimaszewska
10-554 Olsztyn, ul. Kościuszki 89/91
tel. (0-89) 521 96 00
fax. (0-89) 521 96 09
e-mail: prr@warmia.mazury.pl
 
  1. W skład Departamentu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) wchodzą:
    1. Biuro Koordynacji (EFRR-II);
    2. Biuro Projektów – Przedsiębiorczość (EFRR-III);
    3. Biuro Projektów – Cyfryzacja (EFRR-IV);
    4. Biuro Projektów Energetyka i Rewitalizacja (EFRR-V);
    5. Biuro Projektów Kultura i Infrastruktura Społeczna (EFRR-VI);
    6. Biuro Projektów Transport (EFRR-VII);
    7. Biuro Płatności (EFRR-VIII);
    8. Biuro Kontroli (EFRR-IX);
    9. Biuro Postępowań Administracyjnych (EFRR-X);
    10. Zespół ds. Systemów Informatycznych (EFRR-XI).

  2. Do zadań Biura Koordynacji należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. zapewnienie jednolitości dokumentów związanych z realizacją RPO WiM 2007-2013,
      2. opracowywanie zbiorczych zestawień, ankiet oraz harmonogramów dotyczących realizacji RPO WiM 2007-2013,
      3. koordynowanie wdrażania zaleceń i rekomendacji z przeprowadzonych kontroli w Departamencie,
      4. koordynowanie zadań realizowanych przez IP,
      5. tworzenie i aktualizowanie bazy ekspertów,
      6. tworzenie i aktualizowanie Listy osób mogących brać udział w posiedzeniach ZOS,
      7. współpraca z Instytucją Koordynującą RPO WiM 2007-2013 w zakresie funkcjonowania systemu wdrażania programu,
      8. sporządzanie sprawozdania końcowego z realizacji działań promocyjnych,
      9. przygotowywanie części sprawozdawczej do wniosku o płatność,
      10. gromadzenie oraz monitorowanie danych na temat realizacji RPO WiM 2007-2013,
      11. sporządzanie i weryfikacja informacji miesięcznych i kwartalnych, sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych,
      12. monitorowanie zasady n+3/n+2 oraz parytetu 80%/20%,
      13. koordynowanie wdrażania zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych w Departamencie,
      14. prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego RPO WiM 2007-2013,
      15. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie RPO WiM 2014-2020:
      1. współpraca przy opracowaniu projektu RPO WiM 2014-2020, negocjacjach RPO WiM 2014-2020 z Komisją Europejską oraz przy zmianie RPO WiM 2014-2020 w trakcie jego realizacji,
      2. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      3. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      4. opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Departament,
      5. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Departament,
      6. współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020, w tym prowadzenia ich wykazu,
      7. sporządzanie wkładów do harmonogramów naborów i ich aktualizacji w zakresie naborów realizowanych przez Departament,
      8. opracowywanie zbiorczych zestawień, ankiet w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      9. wdrażanie i monitorowanie zaleceń i rekomendacji z przeprowadzonych audytów i kontroli w zakresie zadań Departamentu,
      10. sporządzanie rocznego podsumowania z przeprowadzonych audytów i kontroli,
      11. prowadzenie zbiorczych rejestrów i ewidencji w Departamencie,
      12. sporządzanie Rocznych Planów Działania IZ i sprawozdań z ich realizacji w zakresie EFRR,
      13. współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020,
      14. współpraca w zakresie organizacji szkoleń dla beneficjentów i kandydatów na ekspertów w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      15. sporządzanie sprawozdań rocznych/ końcowego z realizacji osi priorytetowych,
      16. sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji osi priorytetowych,
      17. sporządzanie informacji miesięcznych na temat wysokości dofinansowania przekazywanego w formie zaliczek,
      18. współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu,
      19. współpraca w zakresie sporządzenia dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji dotyczącej zmian w alokacji środków,
      20. sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej w ramach Działań wdrażanych przez Departament,
      21. współpraca w zakresie monitorowania zasady n+3,
      22. współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020,
      23. współpraca przy sporządzaniu informacji o realizacji kontraktu terytorialnego w roku poprzednim w obszarze priorytetów inwestycyjnych RPO WiM 2014-2020 wdrażanych przez Departament,
      24. opracowywanie planu zamówień publicznych Departamentu,
      25. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      26. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  3. Do zadań Biura Projektów – Przedsiębiorczość należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. kontraktowanie środków RPO WiM 2007-2013 w ramach części osi priorytetowej I Przedsiębiorczość:
        • przygotowywanie dokumentacji,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
        • organizowanie posiedzeń KOP,
        • organizowanie posiedzeń ZOS,
        • przygotowywanie umów i aneksów do umów,
        • rozpatrywanie odwołań,
        • analiza wykorzystania alokacji;
      2. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      3. koordynowanie zadań realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (IP II),
      4. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. współpraca przy opracowaniu i aktualizacji wkładu do szczegółowego opisu osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      5. współpraca w zakresie powierzenia zadań IP P związanych z realizacją RPO WiM 2014-2020,
      6. współpraca w zakresie opracowaniu i aktualizacji kryteriów wyboru projektów oraz zapisów porozumienia dotyczącego realizacji ZIT,
      7. kontraktowanie środków RPO WiM 2014-2020 w ramach części Osi priorytetowej I Inteligenta Gospodarka Warmii i Mazur:
        • opracowanie/aktualizacja projektu Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz Regulaminu Komisji Oceny Projektów;
        • realizacja konkursów zgodnie z harmonogramami ogłaszania naborów;
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym oraz pozakonkursowym;
        • zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
        • rozpatrywanie protestów,
      8. ocena pracy ekspertów,
      9. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      10. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      11. współpraca przy monitorowaniu inteligentnych specjalizacji,
      12. wdrażanie instrumentów inżynierii finansowej,
      13. nadzór nad bieżącym wykonywaniem funkcji IP P w zakresie:
        • inicjowania zmian w umowie z IP P,
        • weryfikacji IW IP P,
        • weryfikacji i opiniowania Rocznych Planów Działania IP P,
        • opiniowania propozycji IP P do rocznych harmonogramów naborów oraz ich aktualizacji,
        • weryfikowania i zatwierdzania dokumentów przygotowanych przez IP P związanych z wdrażaniem właściwych działań/poddziałań RPO WiM 2014-2020,
      14. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR oraz IP P,
      15. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      16. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      17. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  4. Do zadań Biura Projektów Cyfryzacja należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. kontraktowanie środków RPO WiM 2007-2013 w ramach osi priorytetowej VII Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego:
        • przygotowywanie dokumentacji,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
        • organizowanie posiedzeń KOP,
        • organizowanie posiedzeń ZOS,
        • przygotowywanie umów i aneksów do umów,
        • rozpatrywanie odwołań,
      2. analiza wykorzystania alokacji,
      3. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      4. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. współpraca przy opracowaniu i aktualizacji wkładu do szczegółowego opisu osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      5. współpraca w zakresie opracowaniu i aktualizacji kryteriów wyboru projektów oraz zapisów porozumienia dotyczącego realizacji ZIT,
      6. kontraktowanie środków RPO WiM 2014-2020 w ramach Osi priorytetowej III Cyfrowy region:
        • opracowanie/aktualizacja projektu Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz Regulaminu Komisji Oceny Projektów,
        • realizacja konkursów zgodnie z harmonogramami ogłaszania naborów,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym oraz pozakonkursowym,
        • zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
        • rozpatrywanie protestów,
      7. ocena pracy ekspertów,
      8. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      9. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      10. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR,
      11. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      12. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      13. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  5. Do zadań Biura Projektów Energetyka i Rewitalizacja należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. kontraktowanie środków RPO WiM 2007-2013 w ramach osi priorytetowej IV Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast:
        • przygotowywanie dokumentacji,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
        • organizowanie posiedzeń KOP,
        • organizowanie posiedzeń ZOS,
        • przygotowywanie umów i aneksów do umów,
        • rozpatrywanie odwołań,
        • analiza wykorzystania alokacji,
      2. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      3. koordynowanie działań w obszarze zobowiązań IZ RPO WiM 2007-2013 związanych z ochroną środowiska,
      4. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. współpraca przy opracowaniu i aktualizacji wkładu do szczegółowego opisu osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      5. współpraca w zakresie powierzenia zadań IP związanych z realizacją RPO WiM 2014-2020,
      6. współpraca w zakresie opracowaniu i aktualizacji kryteriów wyboru projektów oraz zapisów porozumienia dotyczącego realizacji ZIT,
      7. kontraktowanie środków RPO WiM 2014-2020 w ramach Osi w ramach części Osi priorytetowej IV Efektywność energetyczna, części Osi priorytetowej V Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów oraz Osi priorytetowej VIII Obszary wymagające rewitalizacji:
        • opracowanie/aktualizacja projektu Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz Regulaminu Komisji Oceny Projektów,
        • realizacja konkursów zgodnie z harmonogramami naborów,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym oraz pozakonkursowym,
        • zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
        • rozpatrywanie protestów,
      8. ocena pracy ekspertów,
      9. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      10. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      11. nadzór nad bieżącym wykonywaniem funkcji IP w zakresie:
        • inicjowania zmian w umowie z IP,
        • weryfikacji IW IP,
        • weryfikacji i opiniowania Rocznych Planów Działania IP,
        • opiniowania propozycji IP do rocznych harmonogramów naborów oraz ich aktualizacji,
        • weryfikowania i zatwierdzania dokumentów przygotowanych przez IP związanych z wdrażaniem właściwych działań/poddziałań RPO WiM 2014-2020,
      12. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR oraz IP,
      13. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      14. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      15. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  6. Do zadań Biura Projektów Kultura i Infrastruktura Społeczna należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. kontraktowanie środków RPO WiM 2007-2013 w ramach osi priorytetowej III Infrastruktura Społeczna oraz osi priorytetowej II Turystyka:
        • przygotowywanie dokumentacji,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
        • organizowanie posiedzeń KOP,
        • organizowanie posiedzeń ZOS,
        • przygotowywanie umów i aneksów do umów,
        • rozpatrywanie odwołań,
        • analiza wykorzystania alokacji,
      2. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      3. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. współpraca przy opracowaniu i aktualizacji wkładu do szczegółowego opisu osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      5. współpraca w zakresie opracowaniu i aktualizacji kryteriów wyboru projektów oraz zapisów porozumienia dotyczącego realizacji ZIT,
      6. kontraktowanie środków RPO WiM 2014-2020 w ramach Osi priorytetowej VI Kultura i dziedzictwo oraz Osi priorytetowej IX Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych:
        • opracowanie/aktualizacja projektu Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz Regulaminu Komisji Oceny Projektów,
        • realizacja konkursów zgodnie z harmonogramami ogłaszania naborów,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym oraz pozakonkursowym,
        • zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
        • rozpatrywanie protestów,
      7. ocena pracy ekspertów,
      8. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      9. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      10. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR,
      11. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      12. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      13. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  7. Do zadań Biura Projektów Transport należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. kontraktowanie środków RPO WiM 2007-2013 w ramach osi priorytetowej V Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna:
        • przygotowywanie dokumentacji,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów,
        • organizowanie posiedzeń KOP,
        • organizowanie posiedzeń ZOS,
        • przygotowywanie umów i aneksów do umów,
        • rozpatrywanie odwołań,
        • analiza wykorzystania alokacji,
      2. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      3. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. współpraca przy opracowaniu i aktualizacji wkładu do szczegółowego opisu osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020,
      5. współpraca w zakresie opracowaniu i aktualizacji kryteriów wyboru projektów oraz zapisów porozumienia dotyczącego realizacji ZIT,
      6. kontraktowanie środków RPO WiM 2014-2020 w ramach w ramach Osi priorytetowej VII Infrastruktura transportowa:
        • opracowanie/aktualizacja projektu Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz Regulaminu Komisji Oceny Projektów,
        • realizacja konkursów zgodnie z harmonogramami naborów,
        • nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym oraz pozakonkursowym,
        • zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
        • rozpatrywanie protestów,
      7. ocena pracy ekspertów,
      8. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      9. monitorowanie projektów w okresie trwałości,
      10. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR,
      11. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      12. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      13. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  8. Do zadań Biura Płatności należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. opracowywanie projektów procedur przekazywania płatności,
      2. weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność,
      3. rozliczanie płatności przekazywanych IP/IP II,
      4. przechowywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektu,
      5. odzyskiwanie kwot nienależnie pobranych lub wypłaconych w nadmiernej wysokości zgodnie z ustawą o finansach publicznych,
      6. przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM 2007-2013 oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych,
      7. wnioskowanie i rozliczanie środków finansowych na realizację RPO WiM 2007-2013,
      8. opracowywanie budżetu Samorządu Województwa w części dotyczącej RPO WiM 2007-2013 oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania,
      9. opracowywanie, weryfikacja i monitoring Rocznego Planu Działań IZ dla zadań realizowanych w ramach Pomocy technicznej RPO WiM 2007-2013 w danym roku budżetowym, przygotowywanie uchwał oraz sporządzanie zestawień dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte Rocznym Planem Działań IZ,
      10. weryfikacja wniosków o płatność IP,
      11. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. weryfikacja wniosków o płatność,
      5. przygotowanie dyspozycji przelewów,
      6. przeprowadzanie kontroli krzyżowych w ramach RPO WiM (na poziomie wniosku o płatność),
      7. sporządzanie dokumentów niezbędnych do procesu certyfikacji wydatków,
      8. przechowywanie zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie,
      9. odzyskiwanie środków przed etapem postępowania administracyjnego,
      10. współpraca w zakresie sporządzania deklaracji zarządczej,
      11. współpraca w zakresie opracowania budżetu RPO WiM 2014-2020 w części wdrażanej przez Departament,
      12. rozliczanie środków finansowych RPO WiM 2014-2020 w części wdrażanej przez Departament,
      13. opracowanie budżetu Samorządu Województwa w zakresie RPO WiM 2014-2020 w części wdrażanej przez Departament oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania,
      14. współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej,
      15. współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020,
      16. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      17. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR oraz IP i IP P,
      18. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      19. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      20. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  9. Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
    1. w zakresie RPO WiM 2007-2013:
      1. opracowywanie procedur przeprowadzania kontroli,
      2. opracowywanie i weryfikacja Rocznego planu kontroli,
      3. przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz kontroli na miejscu realizacji projektu,
      4. przeprowadzanie kontroli Pomocy Technicznej w IP,
      5. przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektu,
      6. przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów w ramach RPO WiM 2007-2013 oraz kontroli krzyżowych horyzontalnych,
      7. gromadzenie informacji, weryfikacja i sporządzanie raportów o nieprawidłowościach,
      8. zamykanie perspektywy finansowej 2007-2013;
    2. w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020:
      1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020,
      2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020,
      3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      4. przygotowywanie wkładów do rocznych planów kontroli w zakresie zadań Departamentu,
      5. przygotowanie raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości w zakresie zadań Departamentu,
      6. przeprowadzenie kontroli projektów (na dokumentach, w miejscu realizacji, trwałości, na zakończenie realizacji) w zakresie wdrażania Działań wdrażanych przez Departament,
      7. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
      8. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR oraz IP i IP P,
      9. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową,
      10. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020,
      11. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  10. Do zadań Biura Postępowań Administracyjnych należy w szczególności:
    1. opiniowanie projektów wytycznych horyzontalnych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020;
    2. opracowanie projektów wytycznych programowych w zakresie wdrażania RPO WiM 2014-2020;
    3. opracowanie i aktualizacja wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
    4. prowadzenie postępowań administracyjnych przy współpracy z Departamentem Prawnym w przedmiocie:
      1. zwrotu środków, zapłaty odsetek, zastosowania ulg w spłacie zobowiązań oraz określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania beneficjenta w sprawach beneficjentów realizujących projekty z zakresu priorytetów wdrażanych przez Departament i IP II w ramach RPO WiM 2007-2013,
      2. zwrotu środków, zapłaty odsetek, zastosowania ulg w spłacie zobowiązań oraz określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania beneficjenta w sprawach beneficjentów realizujących projekty z zakresu priorytetów wdrażanych przez Departament w ramach RPO WiM 2007-2013, w tym rozpatrywanie odwołań od decyzji wydawanych przez IP;
    5. prowadzenie postępowań administracyjnych przy współpracy z Departamentem Prawnym i Departamentem Finansów i Skarbu w przedmiocie:
      1. zwrotu środków, zapłaty odsetek, zastosowania ulg w spłacie zobowiązań oraz określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania beneficjenta w sprawach beneficjentów realizujących projekty z zakresu priorytetów wdrażanych przez Departament i IP P w ramach RPO WiM 2014-2020,
      2. zwrotu środków, zapłaty odsetek, zastosowania ulg w spłacie zobowiązań oraz określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania beneficjenta w sprawach beneficjentów realizujących projekty z zakresu priorytetów wdrażanych przez Departament w ramach RPO WiM 2014-2020, w tym rozpatrywanie odwołań od decyzji wydawanych przez IP;
    6. podejmowanie przy współpracy z Departamentem Prawnym czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec dłużnika w ramach egzekucji administracyjnej w celu wyegzekwowania zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach RPO WiM 2007-2013;
    7. podejmowanie przy współpracy z Departamentem Prawnym i Departamentem Finansów i Skarbu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec dłużnika w ramach egzekucji administracyjnej w celu wyegzekwowania zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach RPO WiM 2014-2020;
    8. współpraca z Departamentem Prawnym przy prowadzeniu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec dłużnika w ramach egzekucji sądowej w celu wyegzekwowania zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach RPO WiM 2007-2013, poprzez terminowe dostarczanie niezbędnych informacji i dokumentów;
    9. współpraca z Departamentem Prawnym i Departamentem Finansów i Skarbu przy prowadzeniu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec dłużnika w ramach egzekucji sądowej w celu wyegzekwowania zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach RPO WiM 2014-2020, poprzez terminowe dostarczanie niezbędnych informacji i dokumentów;
    10. współpraca z Departamentem Prawnym przy prowadzeniu postępowań upadłościowych i naprawczych, w sprawach RPO WiM 2007-2013 i RPO WiM 2014-2020 poprzez terminowe dostarczenie niezbędnych informacji i dokumentów;
    11. dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na potrzeby EFRR oraz IP i IP P;
    12. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową;
    13. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020;
    14. zamykanie perspektyw finansowych: 2007-2013 i 2014-2020.

  11. Do zadań Zespołu ds. Systemów Informatycznych należy w szczególności:
    1. administrowanie, budowa i nadzór techniczny nad funkcjonowaniem LSI;
    2. zarządzanie treścią oraz nadzór techniczny nad stroną internetową RPO WiM 2007-2013;
    3. opracowanie interfejsu komunikacyjnego pomiędzy lokalnym systemem informatycznym a aplikacją główną centralnego systemu informatycznego (SL2014);
    4. administrowanie centralnym systemem teleinformatycznym (SL2014) w zakresie wdrażanych Działań;
    5. uwzględnianie wyników wszystkich audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową;
    6. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020;
    7. zamykanie perspektywy finansowej 2014-2020.

  12. Przy wykonywaniu innych zadań w ramach RPO WiM 2014-2020 Departament Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego współpracuje z departamentami Urzędu oraz innymi instytucjami, wchodzącymi w skład systemu instytucjonalnego zarządzania RPO WiM 2014-2020.