Wersja obowiązująca z dnia

Gabinet Marszałka

p.o. Dyrektora: Łukasz Łukaszewski
Zastępca Dyrektora:  Katarzyna Pawlak

10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 320
tel. (89) 521 91 40, 521 91 41, 521 91 45
fax. (89) 521 91 49

  1. W skład Gabinetu Marszałka (GM) wchodzą:
    1. Biuro Obsługi Organizacyjnej (BOO);
    2. Biuro Polityki Informacyjnej (BPI);
  1. Do zadań Biura Obsługi Organizacyjnej należy w szczególności:
    1. organizacja oraz koordynowanie wszelkich działań związanych z reprezentacyjną funkcją Marszałka jako gospodarza Województwa;
    2. opracowywanie planów pracy Marszałka, wizyt i podróży służbowych;
    3. koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na wystąpienia, wnioski, uwagi oraz interwencje parlamentarzystów oraz prowadzenie ich ewidencji;
    4. koordynacja spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych kierowane do Marszałka oraz prowadzenie ich ewidencji;
    5. przedkładanie Departamentowi Organizacyjnemu wniosków o przygotowanie upoważnień wskazanemu przez Marszałka Wicemarszałkowi zgodnie z § 4 ust. 5 Regulaminu Urzędu;
    6. przekazywanie do realizacji poleceń służbowych Marszałka;
    7. koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na listy i petycje przedkładane Marszałkowi;
    8. bieżąca obsługa sekretariatu Marszałka;
    9. prowadzenie i aktualizacja kalendarza spotkań Marszałka;
    10. koordynacja spraw związanych z przyznawaniem Odznaki honorowej za Zasługi dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz w szczególnych przypadkach, przygotowanie dokumentacji dotyczącej wybranych odznaczeń resortowych, dla których, zgodnie z zapisami regulaminu ich przyznawania, wnioskodawcą jest Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
    11. koordynacja spraw związanych z działalnością Biura Regionalnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli;
    12. przygotowanie i organizowanie wyjazdów zagranicznych Marszałka we współpracy z Departamentem Współpracy Międzynarodowej;
    13. wykonywanie tłumaczeń korespondencji i materiałów informacyjnych;
    14. prowadzenie spraw związanych z udziałem w Komitetach Honorowych oraz obejmowaniem i sprawowaniem Patronatu Honorowego przez Marszałka Województwa Warmińsko - Mazurskiego;
    15. koordynowanie spraw związanych z młodzieżą oraz współpraca z Młodzieżowym Sejmikiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz jego koordynatorem- Biurem Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego;
    16. współpraca w organizacji konferencji, spotkań, sesji, sympozjów, forów na rzecz młodzieży;
    17. współdziałanie przy tworzeniu i realizacji wojewódzkich programów dotyczących młodzieży.
  1. Do zadań  Biura Polityki Informacyjnej należy w szczególności:
    1. realizowanie polityki informacyjnej Marszałka;
    2. przygotowywanie konferencji prasowych i bieżącej obsługi medialnej Marszałka;
    3. administrowanie i aktualizacja serwisu informacyjnego Samorządu Województwa w zakresie informacji związanych z pracą Zarządu Województwa
    4. stałe monitorowanie wszelkich wydarzeń mogących mieć wpływ na bieżącą pracę i politykę Marszałka i Zarządu;
    5. prowadzenie spójnej i efektywnej polityki zarządzania informacją dotyczącą pracy Marszałka i Zarządu;
    6. stały monitoring wszelkich wydarzeńmogących mieć wpływ na bieżącą pracę i politykę Zarządu Województwa;
    7. współpraca ze Związkiem Województw RP;
    8. redagowanie internetowego serwisu informacyjnego Urzędu w oparciu o materiały merytoryczne opracowane przez poszczególne jednostki Urzędu w ramach ich zadań;
    9. przygotowywanie wystąpień i listów okolicznościowych;
    10. współpraca z Konwentem Marszałków Województw RP;
    11. przygotowanie biuletynu „Warmia i Mazury. Region, w którym warto żyć”.